Flytis skrev 2015-07-11 10:59:49 följande:
Hej! Ni får tyvärr stryka mig från bg listan. Är ändå lättad då dom först trodde att det var ett x. Får ev skrapas på måndag.
Ngn annan med lågt amh värde som lyckats bli gravid två ggr?
Lycka till nu allihopa:)
//flytis
Åh vad tråkigt !
Vi har tre missfall inom ett år bakom oss, efter tredje missfallet gjorde vi utredningen och fick där veta att mitt amh-värde var otroligt lågt 0,07.
Vi blev inte ens erbjudna IVF, utan vi blev rekommendera äggdonation, eftersom jag är för gammal för det i Sverige så var det utomlands som gällde.
Dock så min läkare på utrustningen (sophiahemmet i sthlm ) att det räcker med ett enda guldägg så kan det gå naturligt också.
Och mycket riktigt, två månader efter vår "dom" kom det visst ett guldägg ägg :)
Jag läste mycket om fertilitet och läste en amerikansk forskningsstudie som visade att många kvinnor som har lågt amh-värde även har D-vitaminbrist, (inget min utredningsläkare nämnde)
så jag gick och köpte ren D-vitamin i hälsokosten och två månader senare kom guldägget :)
Om det berodde på D-vitaminet eller inte kommer jag ju aldrig få veta, men det kändes jäkligt rätt och bra :)