• cilla75

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej tanter! ;)

Ni som har börjat känna er bebis i magen, när kände ni första sparkarna eller rörelsen?

Är i v 17 nu och längtar så mycket efter att den lilla där inne ska ge sig till känna :)

Vet att det kanske är lite tidigt ännu, men ändå....

Med sonen kände jag nån gång i v 20 tror jag, det var ju 16år sedan så minnet har börjat rosta lite ;)

• cilla75

Har precis som ni tänkt på åldern.

Ibland känner jag att jag är helt galen som börjar om på nytt, min son är 16år och kommer flytta hemifrån i augusti för han ska börja gymnasiet i en annan stad!!!! TÄNK vad mycket egentid och frihet jag skulle fått då...och alla resor vi skulle göra och jobba lite utomlands hade jag tänkt och...och...och....

Men istället börjar jag om på nytt!

Och det känns ju faktiskt helt underbart det också :)

• cilla75

Nyss hemkommen från RUL.

En perfekt liten pojke låg där inne och sov till en början, BM bad mig hosta ordentligt två ggr för att väcka honom, och mycket riktigt då vaknade han och vinkade, gapade, drack fostervatten och var helt underbar :)

BF blev den 7/11

Det var så kul att ringa sonen på 16år och berätta att han skulle få en lillebror, han har tre systrar hos sin pappa och ville sååååååå gärna ha en bror.

Vi är så lyckliga nu <3

• cilla75
    Sprallis skrev 2015-06-20 11:16:51 följande:

Jag vill också gärna vara med

41 år, Stockholm, BF 11/2, F10 + F11

Är i vecka 7. Ska göra ett tidigt ultraljud nästa vecka och vi hoppas sååååååååå mycket på att få se ett litet hjärta slå. Har gått från förtvivlan till hopp ... nekad IVF pga lågt AMH (0,16) och så plötsligt gravid på naturlig väg Kan inte glädja mig riktig än (jätte-orolig), men hoppas allt ska gå bra...

Grattis!!!

Då är vi två :) Mitt AMH låg på 0,07 så vi blev också nekade IVF, vi började prata om äggdonation och kontaktade en klinik i Finland.

Men som ett mirakel så blev jag gravid på "vanligt sätt" :)

Och den lilla krabaten verkade vilja stanna för nu är jag i v 20 och allt ser jättebra ut :)
  • cilla75
    Kelsson1 skrev 2015-06-21 11:41:52 följande:

Nu är vår lilla kille här . Han föddes efter igångsättning 18/6.

Han vill väldigt gärna sova bara på mig så kommer nog inte hinna med så många fler inlägg här . Hoppas att allt går väl med era graviditeter så dyker jag upp o gör något inlägg om jag hinner

GRATTIS!!!!!!

:)
  • cilla75
    Bullen2015 skrev 2015-06-28 19:29:52 följande:

Hej alla glada :) Hur går det för er? Har ni varit ute och njutit i solen i dag? Det har jag :)))

Är det någon som fått sämre hud med finnar/kvisslor? Har nästan aldrig haft finnar, nu har dom ploppat upp i ansikte, bröst och rygg :( Någon som har en mirakel Kur man kan testa??? :)))

Jag har nog fått lite bättre hy, den liksom skiner, men hade en finne på ryggen i förra veckan, det har jag nog aldrig haft förr :(

Jag är i v 22 nu och ibland på kvällarna när jag ska sova så känner jag honom i magen, lite mer som bök än sparkar, jag har moderkakan i framvägg så jag vet att det tar längre tid för mig att känna honom, men jag lääääängtar så mycket efter dom riktiga sparkarna!

Magen växer dock med en rasande fart nu och det går absolut inte att dölja längre, vilken jag inte heller vill göra!

Men attans vad svårt det är att hitta snygga mammakläder, finns mycket men jag tycker mycket är såååå fult, vill vara snygg även fast jag är gravid!

Vägrar gå omkring i mjukisbyxor, foppatofflor och sambons T-shirts ;) ;)
  • cilla75
    cupcakemom skrev 2015-07-03 09:56:17 följande:

ni som har större barn....hur stora krav har ni på era 18-19 åringar

min sambo har tvillingar som är 12 år vilket inte är nåt som helst problem (mina är 9 och 12) men hans 19 åriga tjej....så in i h-e lat...bara sitter nere i sin bunker hela tiden...kombination av blyg och trulighet gör att hon knappt säger nåt när hon väl kommer fram...hon har inte skaffat ett sommarjobb...jag mer eller mindre tvingade henne att söka jobb på mitt jobb (hemtjänsten) men hon var så sent ute att det just då inte behövdes....ev får hon jobba nu i juli under andra semsterperoden....hon hade inget i fjol heller utom 3 veckor som jag också fixade åt henne för att hon skulle ha nåt..hade hon ringt i år igen på det jobbet hade hon haft förtur men nope....men nu blev det noll pengar från pappa iom att hon inte sökt jobb..hon har fått lite för att kunna hanka sig runt men då får hon istället inga presenter när hon fyller år på söndag...vilket hon vet om...(eller ja hon får nåt litet)

hon hade fest nu i helgen när vi var bortrest...visserligen hade hon faktiskt städat efter sig men fimpar hela framsidan och en glasruta på altanen trasig...förra helgen vi var borta hade hon bort min bilbomugg som tjejerna sparat + att hon inte städat innan vi kom hem...hon skyllde på att vi kom för tidigt......och hon var hus och kattvakt och hade inte gett katterna annat än lite torrfoder på fyra dagar...så hon fick inte betalt den gången...så nu har hon i alla fall matat katterna.... alltid något...

tonåringar är fan jobbiga alltså :-/ helst när det inte är ens egen...

Oj, jag hade blivit tokig om det var mitt barn som betedde sig så!!!!

Men bra att ni ger konsekvenser med uteslutna pengar osv. Tycker dock att hon låter rätt ouppfostrade, om jag ska vara ärlig!

Jag ställer krav på min son, han är 16år, han tar hand om djuren (hund och katt) om vi är bortresta eller iväg en hel dag, utan betalning eftersom jag tycker man hjälps åt i en familj.

Han har en dag i veckan då han har hand om matlagningen.

Dock har han inget sommarjobb, men det kom vi överens om eftersom han spelar fotboll på ungdomselitnivå och har väldigt mycket träningar både på kvällar och på dagtid (under sommaren) Han vill satsa på fotbollen och därför gjorde vi så.

Men krav är en självklarhet i min värld, hur ska dom annars klara vuxenlivet?
  • cilla75

Hej på er!

Jag funderade lite på att starta en fb-grupp för oss runt 40 som bor i Stockholm och är gravida.

Finns det nån här i gruppen som bor i Stockholm och vill vara med? :)

• cilla75
    santana01 skrev 2015-07-11 10:31:43 följande:

Hej! Jag har precis gått med i en sådan! Om ni skickar pm till mig kan jag försöka hjälpa er att gå med

Låter toppen!

Jag skickar ett pm :)
  • cilla75
    Flytis skrev 2015-07-11 10:59:49 följande:

Hej! Ni får tyvärr stryka mig från bg listan. Är ändå lättad då dom först trodde att det var ett x. Får ev skrapas på måndag.

Ngn annan med lågt amh värde som lyckats bli gravid två ggr?

Lycka till nu allihopa:)

//flytis

Åh vad tråkigt !

Vi har tre missfall inom ett år bakom oss, efter tredje missfallet gjorde vi utredningen och fick där veta att mitt amh-värde var otroligt lågt 0,07.

Vi blev inte ens erbjudna IVF, utan vi blev rekommendera äggdonation, eftersom jag är för gammal för det i Sverige så var det utomlands som gällde.

Dock så min läkare på utrustningen (sophiahemmet i sthlm ) att det räcker med ett enda guldägg så kan det gå naturligt också.

Och mycket riktigt, två månader efter vår "dom" kom det visst ett guldägg ägg :)

Jag läste mycket om fertilitet och läste en amerikansk forskningsstudie som visade att många kvinnor som har lågt amh-värde även har D-vitaminbrist, (inget min utredningsläkare nämnde)

så jag gick och köpte ren D-vitamin i hälsokosten och två månader senare kom guldägget :)

Om det berodde på D-vitaminet eller inte kommer jag ju aldrig få veta, men det kändes jäkligt rätt och bra :)
  • cilla75

Oj, såg en del stavningsfel och fel ord i min text ovan, min knasiga mobil ändrar lite som den vill :(

Men ni förstår nog vad jag menar i texten :)

• cilla75

Så, nu har jag skapat en sluten grupp på fb som heter "vi runt 40 i Stockholm som är på smällen " vill ni gå med i den och bor i Stockholm så skicka ett meddelande till mig och vad ni heter på fb så lägger jag till er.

Jag tycker det vore kul om ni som vill vara med i gruppen är lite aktiva medlemmar, blir liksom roligare så :)

• cilla75
    pinglan76 skrev 2015-07-22 14:48:07 följande:

Hejsan :) jag vill hemskt gärna gå med i er grupp inne på fb....precis vad jag behöver, lite nya vänner i min egen ålder som väntar barn*ler*  Kunde inte skicka meddelande till dig privat, så jag skriver mitt namn här istället....Maria Bremer kan du söka på och gärna skicka en inbjudan så blir jag glad

Hej Pinglan76

Jag fick ingen bra respons i denna tråd ang mitt förslag på en fb-grupp, så den är inte igång :(

Verkade inte vara några som var intresserade !

Tyckte också att det kunde varit jättekul och bra sätt att träffa nya vänner som är i samma sits och ålder :)

Men jag ska försöka lägga till dig så är vi iaf två, kanske finns det andra som vill vara med lite längre fram?! :)
  • cilla75

Hej alla i sthlm igen :)

Jag blir inte klok på hur man lägger till folk i gruppen på fb.

Vi gör såhär istället, sök upp gruppen som heter

"Vi runt 40 i Stockholm som är gravida "

Och ansök om medlemskap.

• cilla75
    Nissesmamma skrev 2015-08-09 21:00:34 följande:

Hej-hej! Hoppar gärna in här! Är 41 år med man sedan mer än halva mitt liv och en son på 5 år. Vi hade svårt att få sonen (tog lång tid och en MA innan han blev till) och därefter har jag varit gravid 1 gång (hemmametoden) vilket resulterade i 2 MA (tvillingar) och trots 3 IVF och 2 FET har det inte blitt ens nåt plus och för att inte köra slut på oss känslomässigt bestämde vi för några månader sedan att det får vara nog med behandlingar och vi måste försöka acceptera att vår familj "bara" blev 3. Vi hör till de par där man inte kan finna någon anledning till varför vi inte blir gravida. Jaha. Så var mensen försenad och så testade jag för någon dag sedan och jag är alltjämt i mild chock över att JAG ÄR GRAVID! Om (hoppas-hoppas!) det håller i sig så hinner jag fylla 42 innan det är dags. Hoppas ni alla har en bra söndag!

Grattis!

Vad underbart!

Håller alla tummar hårt nu :)
  • cilla75
    Charlie40 skrev 2015-11-01 23:57:32 följande:

Är det fler än jag som drömmer om rosa fluffiga moln och bäbisar dagarna i enda :) Slukar alla fina instagramkonton efter bäbisar och fina inspo bilder. Nu står den fiiiiina vagnen redo, Emmaljunga Super Nitro lounge black. Specialbeställda babynestet i grått/vitt/spets. Skötbordet vi byggt efter egna idéer och sängen med ljusrosa lakan och goskanin från Livly. Babyskyddet nyss hämtat från affären. Jag är sååååååå redo för vår lilla tös nu är det fler som väntar

Jaaaaaaaa, här är en till som drömmer :)

Har BF 7/11 och det är en sååååååå seeeeeg väntan.

Går omkring hemma och pillar på alla bebissaker, provkör barnvagnen i huset, viker alla bebiskläder igen för 111 gången och drömmer om känslan att få känna vår lilla pojke mot mitt bröst :)
  • cilla75
    Kattflickan skrev 2015-11-02 10:53:13 följande:

Jag kan ta ner er från de rosa molnen. Igår åt jag lunch med några av mina bästa tjejkompisar. Vi har inte setts så mycket på sistone så jag såg verkligen fram emot det. Lillen ( 3 månader) följde så klart med då jag helammar. Han var en riktig mönsterbebis. Glad och nöjd, log mot alla. Mot slutet av lunchen märkte jag att han bajsade. Jag tänkte direkt titta efter men det behövdes inte. Bajsen var explosiv och hade tryckts upp över hela ryggen. Min kjol, fina blus och tröja blev nersmetade. Dessutom kom lite på fåtöljen. Jag fick storrengöra honom. Bajset fanns överallt! Detta har inte hänt tidigare men det är klart att det händer när man är borta och lite uppklädd

Annars så är lillebror underbar! Så otroligt mysig!

Hahahaha!

Underbart att vara bebisförälder ;)
  • cilla75
    En del av oss skrev 2015-11-05 08:55:20 följande:

[quote=75957724][quote-nick]cupcakemom skrev 2015-11-04 06:52:31 följande:[/quote-nick]

Ok.... Intriger tagna ur luften har jag otroligt svårt för så jag hoppas det är över nu...

Märks tydligt att du av olika anledningar inte mår bra en del av oss och jag önskar dig lycka till med allt

Martyrer har jag också svårt för så säger du att du ska lämna och ta bort tråden så gör det.... Over and out på allvar liksom

[/

Lägg av och påstå massa dynga at jag inte skulle må bra, sådana människor som slänger ur sig sådan kommentar kan inte må specielt bra annat än att trycka ner andra. Snacka skit om andra tolerar jag då inte och påstå saker man inte ha belägg för.

Hade inte du lämnat tråden?
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)