• cilla75

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej!

Får jag hänga på här? Är "bara" 39 men blir 40 i slutet av november. BF 7/11

De flesta jag pratat graviditet med är runt 25-30 och helt plötsligt känner jag mig såååå gammal då ;)

Har en son på 16år.

• cilla75
    milla741 skrev 2015-05-11 17:33:59 följande:

Hej!! Tjejer jag måste få fråga er om ni haft kämpigt eller enkelt att bli gravid? Jag är 41 vill ha en sladdis kändes dock inte roligt att det bara är 5% chans att bli gravid :/ jag är på andra försöket nu och hoppas på ett + om 14 dagar :D

Hej!

Vi fick tre missfall inom 1år så då gjordes en utredningen på mig, det visade att min äggreserv var jättedålig, värdet låg på 0,07, så vi blev inte ens erbjudna IVF, ända sättet för oss att få barn var genom äggdonation, men eftersom jag är så pass gammal så skulle jag inte hinna göra det i Sverige (man får inte göra det när man fyllt 40år, och väntetiden är ca 2år i sthlm) så vi började kolla på kliniker utomlands.

Men vips en dag så släppte det visst ett guldägg, gravtestet visade gravid och den lilla där inne har tydligen bestämt sig för att stanna kvar :)

Det var min lilla solskenshistoria :)
  • cilla75

Halloj tanter! ;)

Hur mår ni i er graviditet?

När jag väntade min son för sisådär 16-17 år sedan mådde jag toppen, jag var ung och livet lekte liksom, inga bekymmer där inte!

Nu är jag i v 15 och har varit sjukskriven sedan v 9 för mitt hemska illamående och kräkningar, äter lergigan och lergigan comp och det gör skillnad, kräks bara 2ggr om dagen nu, var hos BM idag och blir sjukskriven 2v till :(

Visst känns det skönt att bli det, slippa känna stressen över att jag inte klarar av att jobba, men samtidigt längtar jag så mycket efter den "vanliga" vardagen :).

• cilla75
    Charlie40 skrev 2015-05-11 21:15:24 följande:

Hej

Får man va mä här? Jag är 40+ och har 3 barn, 13,18,21

Ny man och han önskar inget hellre än att bli pappa så det blev att vi ganska snabbt blev gravida. Tyvärr så fick vi 1:7 på kub detta ledde till mkp som visade på Trisomi13 och vi avbröt i v16. Andra försöket 6 mån efter gjordes mkp direkt och visade på Trisomi21. Sista försöket nu i feb gjorde vi NIPT och fick reda på att vi väntar en frisk flicka runt 19 november :) våra två änglar var också flickor. Vi är jätte lyckliga och hoppas så att allt går vägen nu. V13 just nu.

Oj, vilken resa ni gjort.

Grattis till er lilla tjej i magen :)
  • cilla75
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 15:46:10 följande:

Är i vecka 35 nu och har mått illa sedan kring vecka 6-7. Varken Lergigan eller Lergigan Comp hjälper det enda som hjälpte var Primperan men det får jag inte äta längre (inte ok att ta sista trimestern). Så är heltidssjukskriven igen sen början av april. Enda som hjälper nu är att räkna ner o intala sig själv att det snart är över

Oj jösses, stackars dig!

Du är ju värsta kämpen :)
  • cilla75

Håller med er andra om att man måste göra det som känns rätt för en själv :)

Vi pratade jättemycket om det tillsammans, kollade på en infofilm, och läste mycket på nätet.

Vi var 100% överens om hur vi skulle göra om det visade sig vara en hög risk.

Kändes skönt att vi inte var osäkra på vårt beslut!

Vi gjorde KUB och det visade sig vara en låg risk :)

• cilla75
    Bullen2015 skrev 2015-05-15 12:22:53 följande:

Välkommen :) Vi håller tummarna :) 6e barnet, oj, ni har inge tve va, hehe ;) Underbart :) Själv har jag en son och sambon har en dotter som vi tyvärr inte träffar så ofta :(

Ska på ultra ljud på måndag och verkligen få se att något finns där :) Ha känt mig ogravid ett tag... Men när jag fick tiden kom alla symtomer tillbaks :)

Ha en fin dag :)

Hahaha, vad rolig du är, fick mig ett härligt skratt nu....

Oj ni har ingen tv va...bästa kommentarer på länge Bullen2015
  • cilla75

Hej på er!

Jag blir istället så himla avundsjuk på er andra som mår så bra!

Jag är ju sjukskriven sedan v7, (är i v 16)mår så illa, kräks och allt det där :(

I går när jag precis legat och spytt i badrummet och satt på badrumsgolvet och grät och gnällde om att jag inte orkar mer, kramade min sambo mig och sa "älskling tänk att det betyder att den lilla är kvar där inne iaf". Lätt för han att säga som slipper må skit tänkte jag, men jag fattar vad han menade!

Men jag är ändå så avis på er som mår bra!

Det är inte jättemånga som vet om att jag är gravid ännu, vi har valt att bara säga till dom närmsta (och mitt jobb såklart) tills RUL, även om KUB såg bra ut så vill vi ändå vänta, mest för att vi har många mf bakom oss så vi vill verkligen vara säkra på att den stannar :)

Sen blir jag så fånig och tror att om vi går ut med det så jinxar jag det säkert ;)

Min sambo är ganska mycket yngre än mig så det har inte varit några negativa kommentarer alls, vet inte om det beror på att vi bor i Stockholm också, rätt vanligt att man får barn runt 40 här.

Tycker det är så kul att tråden är så aktiv :)

Var i Sverige bor ni andra?

• cilla75
    tboden skrev 2015-05-18 08:57:44 följande:

Hej, 

Ursch då! hoppas det vänder snart, jag har peppar peppar aldrig mått illa under mina graviditeter.

Var i sthlm finns du? jag finns i södra sthlm.

Min sambo är också yngre än mig, hur mycket yngre är din?

Tack :) det hoppas jag också!

Min sambo är 15år yngre än mig!

Och din?

Vad kul för jag finns också i södra sthlm!
  • cilla75
    Bullen2015 skrev 2015-05-18 16:28:33 följande:

Tack tack allihop :) Det gick bra, det är en liten groda med tickande hjärta :))) Vad verkligt det blev nu ;))) En måndag kvar till fvp... Sen kanske man kan börja njuta :))))

Jag är jätte dålig på förkortningar, hehe... Vad är hcg och vul? ;)

Ha en fin kväll på ET allihop :)))

Åh vad skönt att du har en liten bebis där inne :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)