Inlägg från: Bullen2015 |Visa alla inlägg
  • Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

silverhuldra skrev 2015-04-27 19:37:58 följande:

Hej!

42 år och väntar en liten sladdis. Är nu i vecka 27, vi gjorde Kub test och fick bästa tänkbara resultat och valde därför att inte höra fler tester.

Välkommen :) skönt :) Hur gammal är det andra barnet/banen? Känns det någon skillnad denna gång?

Trevlig kväll :)
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-27 21:46:04 följande:

Ja vi kan inte göra något annat än att tänka att det går bra, dumt att oroa sig massor innan oavsett vad som händer. Det kommer Gå bra!

:) 

Precis!!! :)
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-28 07:56:43 följande:

Godmorgon! :)

Jag vet inte riktigt hur de gör som fyller i tråden. Om det är en person som sköter det eller om alla kan skriva in själva. Det var väl mest om vi blev fler så kan jag med mitt dåliga minne se er i listan och påminnas :) 

Blivit så morgonpigg. Jag som brukar ha jättesvårt att komma upp vaknar innan klockan nu förtiden. :) 

Mår lite illa nu på morgonen. Tycker fortfarande tiden går snigelsakta. Jag vill helst vara i vecka 12 nu. :)

Okej, vi går väl se om det finns en mall eller något eller så får vi citera efter varandra så kan en skriva ihop en lista :)

Skönt att du är pigg :)) Jag är en tröttmössa men efter jag har börjat med levaxinet är det ok :) Är också lite illa mående mitt på dagen och hungrig hela tiden, känns som jag svälter :s Var hos mvc idag skickade remis för fostervattenprov... Ja tiden går sakta, man vill ha det gjort... Så man kan börja slappna av...

• Bullen2015
    silverhuldra skrev 2015-04-28 08:03:26 följande:

Bullen 2015

Det går faktiskt inte att jämföra med tidigare gånger. Då mådde jag hur bra som helst under hela graviditeterna, nu mår jag inte fullt lika bra. Skyller dock på de nya generna (sambon) . De övriga är mellan 22-17år

Okej :) ja det är alltid mannens fel ;) Hehe... Har du både pojke och flicka sedan innan? Vissa säger ju att man mår dåligare när man väntar tex en flicka. Det kan ju bara vara en skröna :)

• Bullen2015
    Kattflickan skrev 2015-04-28 12:13:12 följande:

Du har helt rätt! Vilken tur vi har haft!

Bullen: Du ska inte göra ett tidigt VUL om du oroar dig för missfall. Hoppas det löser sig med sambon.

Tack , han börjar mjukna lite ;) Kommer göra fostervattenprov i ca v 15... Får hålla tummarna...

• Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-04-28 11:37:26 följande:

Vill ni starta en lista är det bara att starta en ny tråd och då får trådstartaren till den här tråden lägga till länken till den uppe i trådstarten.

Sedan kan var och en gå in och skriva in sig i listan, man kopierar listan och lägger till sig själv.

Listan kan se ut på olika sätt, BF först, sedan namn och annan information eller så kan man vända på det och ha namn först och sedan BF och andra milstolpar längs graviditeten.

Exempel

17/6 Kelsson1, 1 dotter 3 år, väntar pojke

eller

Kelsson1, dotter 3 år, FET 30/9, TD 12/10, RUL 19/1, BF 17/6, Pojke

Okej :) någon dom känner sig manad ;)

• Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-04-28 16:36:25 följande:

Bullen: Bättre om du som trådstartare startar en helt ny tråd och lägger in länken i trådstarten, kan ju vara en tom tråd så får den som känner sig manad skriva in första inlägget som man sedan kopierar och fyller på.

Det där med illamående så har både jag och mamma mått sämre när vi väntat pojkar. Med dottern jobbade jag heltid till ett par veckor innan BF men nu när jag väntar en pojke var jag heltidssjukskriven i höstas i två månader och jobbade 50% under våren fram till för ett par veckor sedan då illamåendet blev så illa igen att jag nu är heltidssjukskriven igen.

Okej.., provar på det i helgen ;)

Oj... Inge kul :( När jag vänta min son var jag jätte lite illamående... Nu känns det som lite värre men inte som man ska spy.. Mer som man inte är riktig 100... Fortsättning följer ;)
  • Bullen2015
    silverhuldra skrev 2015-04-28 17:33:34 följande:

Jag har båda könen sen innan. Så det blir till att vänta ned spänning. :)

Härligt :)
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-29 19:12:05 följande:

Kan du sånt? :) Kanske du kan skapa en sådan tråd

Provar på mig det i helgen ;)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)