MD77 skrev 2015-06-04 15:40:34 följande:
Hej!
Jag har en son som blir 4 år i sommar, han kom till via insemination i Danmark. Nu är jag gravid med ett helsyskon som kommer i oktober. Jag vet inte hur det kommer att bli såklart men i och med att sonen är så pass "stor" så underlättar det en hel del när man har en bäbis hemma, sen kan det vara andra saker som uppstår såklart.
Jag tycker att det ska bli jättekul med syskon och det tycker min son också, han ser fram mot det jättemycket. Sen har jag turen att jag, peppar, peppar, mår väldigt bra i min graviditet
Det är inte ett enkelt beslut att ta av flera olika anledningar tycker jag. Först är det en ekonomisk fråga och sen även en fråga om möjlighet till stöd från omgivningen, för det behöver man alltid, mer eller mindre.
Lycka till!
Grattis! Vad kul! Ja det underlättar ju när första barnet blivit lite äldre. Var sugen på att försöka redan när min tjej var 1 år men slog bort den tanken. Att vara gravid och ha en tjej som precis lärt sig gå men fortfarande behövde/ville bli buren överallt hade inte fungerat med den foglossning jag gissar jag kommer få...