Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Mycket blod idag Vi har fått en tid till gyn 10.30
Håll era tummar att vi får se liv..
Mycket blod idag Vi har fått en tid till gyn 10.30
Håll era tummar att vi får se liv..
Har haft riktig känslostorm i kväll och gråtit massor (men inte för att jag är ledsen). Vet inte om det beror på gravidhormoner eller att "chocken" börjar släppa, och verkligheten kommer ikapp. Den att jag efter 4,5 år kämpande nu äntligen är gravid. Förstår inte hur jag har orkat alla dessa år med massor av misslyckanden och minus som bara avlöst varandra.
Ni andra tjockisar ;)) det är ju uppmuntrande att höra att denna språnglika vikt ökning kommer hålla i sig! Herregud, var ska det sluta???? Nere på 10mg kortison, tänker stanna här nu lite, pga att min ordinarie klåda börjar göra sig påmind, inte märker jag någon skillnad på kuddarna under hakan, låren armar o mage!!!! Men, nu börjar jag alltmer fokusera på att jag är gravid o mindre på övervikten. Jag vet ju av erfarenhet att det går att påverka sedan efter förlossning. Detta är en liten tid i livet, en så underbar tid i livet....fettet har jag många år efter att ta tag i. Just nu är jag överlycklig av de gravid jeansen jag lånat, så skönt med byxor igen. Har bara sköna thai byxor, helt okey. men jeans var skönt att få trä ner benen i igen. Va längesedan nu. Nästa vecka ska jag se till att köpa något nytt linne, kanske en bh. Har liksom vuxit ur samtliga bh.
Jag får svar på KUB på måndag men det känner jag ingen oro för alls tack vare ålder.
HRE jag skrev till Peny hon sa åt mig att omg dra ner östrogen, det var inte bra att äta det i onödan o det går över placentan. Så jag har dragit ner gick ner 2mg i taget 4 dgr. Det kändes bra. Framförallt mår jag mycket bättre utan! Utrogest tar jag från igår morgon o kväll. 400mg. Det är väl den dosen sv ivf ger....fr dag1.
Nästa vecka 1 per dag. Ska höra vad specmvc säger om de har synpunkter.
Äter bara 10mg kortison nu,känns som jag vill stanna där.
Efter hundträning hel dagar i helgen är jag helt slut idag. Sover ju som en kratta, några timmar kissa, mannen snarkar...osv. Idag ska jag vila softa bed rest!
Jag är idag 13+2. Imorgon har jg tid hos spec Mvc. Jag har skrivit ett lapp med frågor. Väntar få info om hur denna graviditet kommer hanteras och förmodligen ett UL för att undersöka hinnor o moderkaka om det finns fler en en eller inte. Det känns bra, men jag känner mig även spänd på hela alltihop.
Jag förstår verkligen att zaq, du vill ha en koll per vecka! Kan du göra det då fast på privat väg?
JZ, min huvudkost är eko yougurt naturell m havrepuffar, fetaost oliver o tomater. Apelsiner! Hårt bröd o fullkornsbröd m prästost. Ost har jag plöjt igenom o prästost är det som kroppen tycker om. Numer inte konstant illamående men inför måltid....och äta lite o ofta. Det går att leva på! Nu mår jag riktigt bra, igår hör o häpna fick jag i mg veg pizza! Jättegott. Hela tiden en måltid i taget.
Så du får experimentera! Nu är du på G på riktigt!
Frk röd :slemhinnor sköra, ingen fara med strimmor. Tar du utrogest o östrogen vaginalt nu? Det gör kanalen lite skör oxå. Men tänk på att t det mer lugnt, fram till v 12, när graviditet klarar sig på egen hand.
Snart lycklig-förstår din oro besvikelse över kejsarsnitt.Jag som fött alla mina barn vaginalt är livrädd att denna gång få erfara ett kejsarsnitt vilket är vanligt vid tvillingfödsel.Men ibland finns inget val...
Stor kram till dig.
Okey dags för rapport: första besök på spec Mvc, de kallade mig pga äggdonation. Dr hade inte sett resultatet på kub med twins. Han ville veta allt möjligt om mig, hälsa, reumatologen, mediciner, kollade mina provsvar, tsh togs ännu ett 3e på 2v, EKG remiss, UL undersökning var jätte noga och han var så koncentrerad att han gick inte att prata m hela tiden. Han konstaterade enäggs han oxå, letade strängars fästning i moderkakan men det vet jag inte om han fann, de är fortf väldigt jämnstora 87mm, urinblåsor hittades, hjärtan pickade, alla möjliga mått togs. Dr ingav förtroende och trygghet. Han konstaterade lugnt att tvillingar får gå till v39 men de brukar göra entré tidigare," de kommer bero på hur ni mår". Vaginalt/KS likaså. Det är nu inbokat UL hos dr, två stycken som kommer vara mina kontakter, varannan vecka fram till aug, sedan får de se. Hittills har fostren inte utvecklat TTTS, det är en bra början konstaterades.
Utöver UL på spec Mvc ska jag gå på ord BM schema typ...
Ang förlossning- genomgått en djävulskt sådan som satte skräck, nummer två förberedde jag mig svårlösta grad att jg hade full koll, hade TNS hela dagen då hag kände ikväll blir det... Det tog 30 intensiva minuter från entré BB. Och var pigg som en mört efteråt, fullt vaken att ta hand om bebis helt fantastiskt, smärta ja, men chef över min kropp och stöd fr BM som talade i mitt öra som en andre pilot. Så känslan efteråt den skulle jag gärna uppleva igen.
Det är klart att jag kommer uppleva kärlek även efter KS att få barnet till mig, om så blir. När de rusar iväg med dem eller vara sövd, är däremot frustrerande tar längre tid att fatta och anknyta. Erfarenhet av det. Just att sett fram mot att få föda fram och sedan ändras förutsättning är likväl en besvikelse, det har inget med kärleken efter en förlossning att göra, tycker jag, inte för mig. Det är klart jag kommer ta den väg som är säkrast för mig o barnen... Men, Det är en obeskrivlig, smärtsam o helt unikt att ta sig igenom en förlossning.
Weeme mfl. Jag rek varmt att ha en omron m2 el. M6, blodtrycksmätare hemma. Tack vare den har jag kunnat nu visat hur min vilopuls ökar hela tiden sedan en månad tillbaka. Jag för upp all statistik i Iphone's hälso app.
Weeme: skönt du oxå får fler kontroller.
Jag fick sådan positiv intryck av den BM som skrev in mig... Nu får jag inte henne.... Vet inte säkert vem det blir härnäst, träffade en idag som kändes sådär...
Jo det känns bra med täta kontroller, men det understryker ju oxå risken med denna graviditet....så det är dubbla känslor. Jag behöver inte gå så ofta, som läkaren sa, det är bara rek. Självklart vill jag att de ha koll på tillväxten o fostervatten, cirkulation mm.
Idag 14+0. Har blivit rund....fast just nu ser det mest ut som magfläsket putar ut, tycker jag. Det är svårt att dölja magen nu. De som inte känner mig, tror naturligtvis bara jag är små fet. Igår kunde jag äta både paj o grillat kött ( mindre mängder, men iallafall), det var skönt.
Är det någon mer härinne som har erfenrhte av lågt tsk, men höga T3t4? Behandling?