• HRE

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Nja, beräknat förlossningsdatum är alltid samma, man går 40 veckor. Men som jag förstått så är v. 36 ett genomsnitt för tvillingar. Kan lova dig att man inte vill gå med tvillingmage onödigt länge... den är i vägen;.)

• HRE

Frazze, låter superjobbigt. Men som andra skriver - överdriv din smärta och åk in på gynakuten. Det finns de som har ont och blöder hela sin graviditet och ändå tittar en liten ut. Och så finns det så klart missfall också. Men värsta är väl att inte veta.

Igår på spec mvc var det "som vanligt". Fint flöde, fint ctg, högt men stabilt blodtryck, ren urin. På tisdag TUL och då är det sanningens ögonblick sa läkaren! Växer flickan ännu sämre plockar de ut dem. Men då är jag ändå i v. 35 så känns helt ok. Helst vill jag klart gå någon vecka längre - har hela tiden sagt v. 36.

Läste i en tidning i går i väntrummet om en kille i Stockholm som skaffat barn via surrogat i Thailand. Jag blev alldeles tårögd av historien. Och så tänker jag så många som liksom han och jag vill ha barn med någon och som inte hittar någon - knasig värld. Han var hur som jättelycklig. Snygg kepskille med tatueringar så synd man inte träffat honom innan, haha! Och tänker på flera av mina killkompisar som vill ha barn och familj och heller inte hittar någon och är glad att jag är kvinna så man faktiskt kan göra så här. Sen att jag haft immunproblem är ju en annan sak.

• HRE

Inlagd i Lund. Var på TUL idag och flickan hade tappat ytterligare på sin kurva. Så nu blir det snitt inom någon dag. Har inte fått någon säng än, här är egentligen fullt. Känns lite tufft att vara här själv måste jag säga. Min plan var ju att få tid för KS och så kunna förbereda mig hemma i lugn och ro. Helt ärligt hade det varit bättre om jag fått sova hemma inatt och så hit imorgon. Kan inte tänka mig att något händer ikväll i alla fall.

• HRE

Nu känns det lite bättre. Hängde liksom inte med mentalt innan. Min ena syster har precis varit här så kändes skönt. Antingen en eller två systrar ska vara med på snittet. Blir det imorgon är det lite ödet - då är det exakt ett år sedan vi plockade ägg från min syster i London! Och nu kommer resultatet????

Enligt TUL väger flickan bara 1.4 så ganska lite. Förhoppningsvis är hon större än så.

• HRE

Redan, det är klart ödet:).

SL. V. 34 + 3. Så rätt ok trots allt. Men planen var ju v. 36;)

Märkligt att de snart är här...

• HRE

Det här kanske låter märkligt men jag är egentligen inte så orolig för bebisarna. Trots allt kan flickan mycket väl vara större än man kunnat mäta och hur som är hon inte så liten. Man kan ju klara barn från v. 25 som väger under 1 kilo. Båda är väldigt livliga både på ctg och i magen - kickade mig så hårt inatt så jag nästan kickade tillbaka;.)

Sen kan det klart finnas andra komplikationer som man inte känner till förrän de kommer ut.

Har fått reda på att idag händer inget, suck. Hoppas verkligen på imorgon. Jag vet att det är bättre att de kollar en gång för mycket än för lite men lite onödigt känns det att jag är här. Om de nu inte plockar ut bebbarna direkt alltså.

• HRE

Imorgon blir det! Tänk att man blir morsa, känns heltokigt!

• HRE

Imorgon lär väl bli en omtumlande och känslosam dag och sen är man väl upptagen! Så lika bra att skriva av sig lite nu.

Måste säga att denna gamla kropp klarat graviditeten bra. Trots allt fyllde jag 47 för två veckor sen. Lite illamående i början men så snart jag började ta Lergigan försvann det. Rätt mycket kramp men mängder av chokladmjölk hjälpte väldigt effektivt mot det. Halsbränna som Novalucol tog hand om. Har svullnat i benen på sista tiden så fått ha stödstrumpor och skulle säga att det är det värsta på hela graviditeten. Då kan man inte klaga! Trots allt väntar jag tvillingar. Högsta viktuppgång 19 kilo, också ok. Av någon anledning har jag redan gått ner 1.5. Slipper spränga 100-kilosspärren;.)

Sen har jag ju klagat massor över Fragminet men det är ju inte riktigt grav relaterat så.

Min syster som har två barn säger att jag glidit igenom det här och lite rätt har hon. Sen tycker jag nog det ligger en viss rättvisa i detta så som alla vi här kämpat.

Nu hoppas vi bara på snälla barn...!

Jag bjuder även på en bild på magen och hoppas snart kunna lägga upp en bild på en normal mage;.)

• HRE

För er som är nya får ni även denna spruta som var så som det hela började!

• HRE

Redan: Så du fick också denna fantastiska spruta! Jag fattar än idag inte att jag satte den. Men är man tvungen så;.)

Det är väldigt nära för dig också nu....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus