• HRE

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Alltså, Dr. Ds svar är inte alltid så givande. Jag frågade varför man ska fortsätta med Pred 10 mg 40 dagar efter födsel och fick detta svar:

This is what I believe you should do.
    It will be beneficial for various reasons.

It is up to you...

Men ni andra här, tänker speciellt på dig Snart Lycklig, ni har väl trappat ner helt innan förlossningen?

Skulle så gärna vilja vara utan mediciner när bebisarna väl kommer.

• HRE

Sååå tråkigt svar från Dr. D:

Dr. D: then we should arrange a telephone or via Skype consultation in order to get answers to your questions.
    be aware that it will be a cost for it (80 euros)

Jag: I don't think a Skype meeting is necessary to get some short answers to my question. I am very grateful to you for helping me get pregnant but I have already paid for the pregnancy support.

Some very short answers would do.

Dr. D: As you very well said, you paid for my advise on how you will get pregnant and support the pregnancy.
    I don't have to convince anybody for my decisions and advises. Neither to analyse you my thoughts and conclusions on demand.

I expect from you to accept or not my advise. Nothing more than this.

Han hade kunnat svara jättekort på frågan.... så hade jag varit nöjd.

Blomman: din barnmorska har inte rätt att säga så. Du får klart berätta för vem som men inte hon.

Snart Lycklig: tänk framåt. Om ett litet tag är ni färdiginstallerade i huset och bebis har kanske mer rutiner. Då är allt värt det.
  • HRE

Det här med kramp i benen/fötterna. Jag tog Cal-Mag varje kväll och fick ändå kramp. Började sen dricka mängder chokladmjölk och sedan dess är krampen i princip borta! Så för min del var det väl kalciumet som saknades.

Kul med alla plus och UL!

Redan - du ligger ju precis efter mig. Jag känner mig väldigt stor och klumpig... Har ju haft en ganska bra graviditet utan några större problem men nu samlar jag lite vatten verkar det som. Fast det är verkligen bara lite.
    Men ska man gå någonstans går det väldigt långsamt. Och man blir mycket andfådd;.)
    Inte nog med att magen är stor och i vägen men brösten har ju helt skenat i väg och är både tunga och ömma. Större lär de blir så så småningom trillar man väl framåt;.)

Har ställt min mig på v. 36 så vi får se. De är verkligen snart här!

• HRE

Kristin2015 - jag hade tagit det lugnt med träningen fram till v. 12. Våra graviditeter går inte riktigt att jämföra med naturliga graviditeter. Sen tror jag promenader är väldigt bra och håller igång kroppen och blodcirkulationen. Vänta med rodden till v. 13. Lyssna på kroppen.
    Själv går jag promenader med hunden och på  vattengympa och det känns som väldigt "rätt" träning för gravida.

Inatt vände sig killen! Jag trodde det var tjejen som höll på för det var på hennes sida som det bubblade en hel massa. Men det är nog han som kickat till henne och flyttat på henne så det var där det kändes. Och imorse var magen helt ojämn och konstig. Var på UL idag och BM där menade att man visst märkte om en bebis vände sig.
    Igår hos vanliga BM hade jag protein i urinen och för högt blodtryck och blev remitterad till spec mvc idag. Blodtrycket var ännu högre men urinen fin. Och bebisarna mår bra och följer sin kurva. Ny koll på torsdag - känns skönt att bli kollad lite oftare. Trots allt tickar man av ganska många riskfaktorer för havandeskapsförgiftning: förstföderska, 46 år, tvillingar, äggdonation, min syster har haft det.

• HRE

Sitter här i soffan och känner MYCKET rörelser! Undrar om bebisarna kommer att sova mer när de kommer ut!!!

I torsdags hos BM hade jag återigen högt blodtryck och protein i urinen. BM ringde spec i Ystad där jag var i tisdags och då hade läkaren inte ens gjort någon journalanteckning.... Så det skulle bli en rapport om detta och det är inte
    mer än rätt. Man är på besök över en timme med tre personer i rummet och sedan finns ingen anteckning om vad som sagts.

Hur som ville BM jag skulle kollas ytterligare och i Ystad fanns ingen läkare på torsdagen och förlossningen hade fullt. Så jag fick tid i Malmö där jag ju gått innan! Nu blir jag där! De var väldigt bra denna gång och tog allt på stort allvar - gjorde ctg, och tog blodprover på mig. Fick tid igår fredags för flödeskontroll. Allt ser bra ut och ingen havandeskapsförgiftning. Men ska dit igen imorgon för ytterligare kontroll och sedan BM på måndag och spec igen på tisdag. Känns så skönt att äntligen bli kollad! Men det är ett heltidsjobb att vara gravid, haha!

Läkaren igår menade att i min situation är det inte bara ökad risk för havandeskapsförgiftning utan även för "bara" högt blodryck. Och det kanske är det som visar sig.

Innan har jag ju "bestämt" att bebisarna ska komma i v. 36 men nu känns det som de kan komma när som! Jag har lagt skydd i sängen om vattnet skulle gå.

• HRE

Missne, jag känner samma med brösten! Får visserligen ok plats i mina gamla men de skaver lite så känns som formen på brösten är helt annorlunda. Tycker det är svårt i vanliga fall att hitta rätt storlek och passform men nu är det ett skämt. Och större lär de bli när mjölken kommer igång...;.)

• HRE

Milla och Bling Bling, härliga nyheter! Man är ju livrädd för blod men många blöder mycket. Nu går det bara framåt;)

• HRE

Milla och Bling Bling, härliga nyheter! Man är ju livrädd för blod men många blöder mycket. Nu går det bara framåt;)

• HRE

Vikten ja! Haha, helt plötsligt ligger jag på +18 kilo, nu i v. 33. Går upp mer än ett kilo i veckan.. Känns lite jobbigt men är mycket vatten nu också.

Blodtrycket är fortsätt högt, nu är jag på spec mvc i Malmö flera gånger i veckan. De tar det på stort allvar så känns jättebra. Flickan växer lite dåligt så vi får se på TUL nästa vecka vad som hänt. Fick kortisonspruta idag och igår för att skynda på utvecklingen av lungorna om de kommer tidigt.

Har börjat få ont i ryggen, vet inte om det är foglossning eller bara den här snabba viktökningen som gör det. Jag är ju duktigt framtung så belastningen på ryggen blir ju helt fel. Men känns som det är kanske bara dagar eller veckor förhoppningsvis kvar nu så det löser sig nog.

Men känns helt stört att de snart är här!!!!

• HRE

Tyck om mig - såna sötingar! Så stora de blivit. Själv känner jag att jag tänker inte putsa fönster på länge;.) Har utomhus fönsterputsning för 24 kr i månaden.
    försöker fixa en massa nu - vaccination och klippning av katten, tandläkaren, fotvård, service av luftvärmepump och sånt.

Frazze, vad menar du med olika due date om det är en eller två? Det är ju samma. Även om tvillingar troligen kommer tidigare. Jag blödde också i början av graviditeten och det är helt omöjligt att inte oroa sig.

Redan, hur ligger bebisarna viktmässigt? Min flicka ligger lågt enligt kurvan. Å andra sidan med tanke på hur mycket jag går upp (2 kilo på en vecka, pust) så borde de växa bra;.)

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus