• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan-underbar uppdatering från dig-så skönt att det ser så bra ut med din tvilling graviditet njut nu det är verkligen du förtjänt av som kämpat så.

Har idag varit en runda till BVC för koll av tillväxten av smågossarna.Ännu är de små men går upp tillräckligt trots det -bägge hela 300 gr på 9 dgr verkade vara jättebra lite klurigt med prematur kurvorna men sämre är det med sömnen och att hinna med mer än nödvändigheterna...och kejsarsnitts upplevelserna pratas det mkt om med vänner säkert en lång väg för mig att förlika mig med den.
    Frisörskan jag går till har en son som är mer än året och hon berättade att det tagit henne ca 7 månader att känna sig ok-dock hade hon komplikationer efteråt med infektion i snittet...och valde att inte amma alls-vi är säkerligen väldigt olika beroende på olika förutsättningar mm.

• TyckOmMig
    zaq1234 skrev 2015-08-08 13:53:03 följande:

Blev så otroligt glad när jag kände en svag värk vid 6 tiden igår. Mer vid 9-10, åkte in till sjukhuset vid 11.30, började bli lite jobbigt då. Kl 13.30 kom det en flicka!! Gick pytte lite sönder. Använde tens hemma o sedan lustgas på sjukhuset. Nu ligger vi på bb hotell o har det toppen, är så enormt tacksam.

Jippi hurra stort grattis till flickan Zaq!
    Härligt att det kom igång av sig själv vilken lycka!Hoppas också på lite mer uppdatering när du känner för det.Mys och njut av miraklet nu bara.Kram
  • TyckOmMig
    Snart lycklig skrev 2015-08-09 20:48:28 följande:

Hej, nu gör jag ett försök att skicka en bild på vår Lille Plutt! Hoppas det funkar. Detta foto är från 22 juli.

Åh vad fin han är underbar bild du visat på sonen.Vad ska han heta?
  • TyckOmMig

Blomman-ännu en ljuvlig bild och denna gång ditt underverk.Jättefin.

Ja det där med hår under graviditet & amning har jag mkt mindre mindre tillväxt under armarna och benen men det kommer väl till pass då egentiden tryter men vad gör man inte för sina små?

• TyckOmMig

Snart lycklig-jag är extremt trött bitvis med att klara av att helamma mina tvillingar vara ensamstående men årstiden gör det ändå lite mer fördelaktigt tycker jag personligen då ljuset gör mig lite piggare än förra tvillingfödseln 2013 då flickorna föddes i mörka november!
    Njut av förälskelsen av både bebis och sambo-jag nöjer mig med att vara upp över öronen förälskad i nyfödingarna!
    Och att inte förglömma mina stora familj de övriga barnen som ställer upp!
    Utan dom vore inget så här toppen.

Sörjer dock mitt kejsarsnitt är inte alls vän med känselbortfallet och magen som blev efter det.

I torsdags när jag var på andra BVC kontrollen vikt kollen visade det sig att lille Valentin har ett ljumskbråck-han har varit ganska gnällig sen han vaknade upp ur sin prematurvärld men jag har ingen erfarenhet om detta sen tidigare av mina barn barnläkare fanns på plats och kollade efter 10 min då han inte kunde komma direkt på BVC men efter lite amning hade det gått tillbaka vilket tydligen brukar vara fallet att det bara syns vid ansträngning typ skrik i detta fall.
    Samtalade med personalen på NEO igår sent på kvällen hade lite frågor jag samlat på mig sen torsdagen då jag tyckte ansvaret vilade på mig sen upptäckten på BVC- fick underbart empatiskt stöd och info av mitt andra hem då i juni när de föddes för tidigt v 33+0 och blev även idag uppringd av den proffsiga ansvarige läkaren på NEO som skrev ut oss då sågs inte bråcket än-känner mig betydligt lugnare nu blir remiss till kirurgen och operation utförs i Lund av så små barn.
    Lite sorgligt är detta men tydligen mer vanligt på prematura pojkbebisar!
    Finns många värre defekter så hoppas det löser sig.

• TyckOmMig
    JZ79 skrev 2015-08-13 21:40:38 följande:

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer smile1.gifphpzMC6Le60312.jpg

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild smile5.gif

Härlig uppdatering och grattis till fint RUL och javisst är det spännande att inte veta kön-lite svårare att lyckas dölja detta vid tvilling graviditeter med fler UL bara...i mitt fall i varje fall!
  • TyckOmMig

Bullen-skriver också vad skönt och bra besked-jag hoppas också på liknande då jag väntar på remissen tid hos kirurgen som ska bestämma lille Valentins öde om det blir op eller avvaktan -vissa ljumskbråck kan gå tillbaka säger läkaren på NEO men vågar inte hoppas på det utan förberedd på tur till Lund för op.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus