• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan-trevligt att få se en bild på din fina gravidmage.

Imorgon är det tänkt att boka in provtagning av mitt TSH värde efter den för tidiga förlossningen-då har det gått 6 v som det var sagt/inplanerat för min del...
    Tisdag dags att gå till BVC för egen maskin efter alla hembesök från NEO känns konstigt att bege sig utanför sin egen svär/lite skyddade verkstad även hemma då de ännu är ganska små och bräckliga så det blir första promenaden för minstingarna i vagnen för att vägas mätas och även läkarundersökas och även extra järn ska börja ges dagligen då de är prematura-nytt för mig får se om deras magar tål det kunde bli lite si & så tydligen vanligt!
    Redan nu är små gossarna otroligt olika till sinnet Valentin vill bäras ammas hela dagarna medans lille Constantin lugnt sover och vaknar utan större väsen och låter sig läggas tillbaka utan protester...tur att inte bägge är lika!
    Var tog sommaren vägen?
    Inte för att jag skulle hinna så värst mkt ute just nu mer än alla måsten men lite mer somrigt hoppas vi väl ändå på?

• TyckOmMig
    MillaQ2 skrev 2015-07-28 22:18:55 följande:

Nu funkar det nog :)

Här är min lilla tumsugare

Åh Milla vilken underbar bild!

En av tvillingflickorna mina Charlise är tummsugare även ena tvillingpojken de äldre paret som nu är drygt 6 år var av den ena Tim var tummsugare-återstår att se om någon av dessa små kanske blir det...
  • TyckOmMig

BVC besöket gick bra läkarundersökning likaså dom utvecklas som de ska trots att de är små och ligger under kurvan mest viktigt är ju att de följer sina egna kurvor och det finns en liten extra prematurkurva...

Redan-jag har oftast väldigt god hjälp av mina äldre barn om vi ska ngt speciellt och nu har dom ännu sommarlov vilket varit mkt smidigt inga tider att passa mindre stress och så-verkligen underlättat och jag är van sen innan att köra två vagnar samtidigt en framför sig och en bakom då äldsta tvillingparet på 6 år fick sin syster då de endast var 1 1/2 år fick redan då erfarenhet över att köra både tvillingvagn & enkelvagnen till ställen vi gick på...nu blir det dock två tvillingvagnar istället!!!

• TyckOmMig

Snart lycklig-åh vad glad jag är för ditt senaste inlägg och lite avis är jag allt på din nattsömnen inatt här börjar tröttheten märkas och mitt långa hår har ändrat karaktär till risigt och många olika längder pga håravfall redan...
    Snittet mitt är väldigt fint känselbortfallet blir mindre och mindre men annorlunda känns det och skulle helst vilja ha det ogjort men då hade jag ju inte fått levande fina små gossar av resultatet!

• TyckOmMig

zaq-förstår att väntan är olidlig och tiden stämmer ju med BF för mina gossar var uträknade till 3/8 men var ju beredd på en månads tidigare födelse pga att de var två men det blev ju hela 7v tidigare!
    Be om datum för igångsättning trodde också att du fått en tid för det i god tid..
    Så spännande och väntar följer dig önskar dig stort lycka till vännen-vi var ju i Riga nästan samtidigt!

Igår var premiär för min stora familj att vistas i offentlig miljö vi begav oss till sista rean några mil bort fyra större barn tvillinggossarna & jag för att göra några fynd!
    Gick faktiskt väldigt bra men många blickar glada hejarrop blir det och det är bara roligt men man förvånas ännu vad en del är frispråkiga rätt fram även när man sen fött sina underverk ung som gammal kan kläcka ur sig allt möjligt!!!

Måndag ska jag försöka gå till min frisör det var tänkt dagen det blev akut snitt så nu hoppas jag det blir av-tappar redan mkt hår blir en rejäl förändring bra mkt kortare variant på håret då jag haft långt samma frisör i evigheter-som det är nu måste jag ha det uppsatt ständigt för att Valentin & Konstantin ska slippa få mitt hår i deras ansikten då det ammas och man ständigt har dom i sin famn!

• TyckOmMig

Syskon lika?
    Nej som helsystrarna sina är dom väldigt olika!Bara två äggstvillingar födda samtidigt!

• TyckOmMig

Milla-tips är även att vidröra Mauritz små fötter och händer medans han ska väckas lite extra för att äta få igång sugreflexen-det tipset fick jag på NEO då smågossarna var trötta.Och som Redan hunnit svara så självklart kan du blanda din bröstmjölk med ersättning även tillreda tex NAN för Max ett dygns förbrukning och ha i kylskåpet underlättar särskilt nattpasset och det står inte att man kan det på förpackningen även det säker fakta från NEO.

• TyckOmMig

Zaq-jag har gjort 5 igångsättningar av alla mina förlossningar och barn och aldrig behövt använda Cytotec-allt från gel till värkstimulerande dropp i slutändan det finns olika alternativ beroende på status längd av graviditeten men alla gångerna har det gått bra både i v 35-40!
    Tänker på dig.????

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus