• JZ79

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2015-08-11 12:44:38 följande:

Var på mitt ord läk bes i morse, en pärs att ta mig in i bilen, kunde knappt röra mig. Hon tyckte o erbjöd mig bli inlagd omg. Så nu Blivit inlagd, för att få hjälp m smärtlindring o hjälp. Sovit nu efter natt utan sömn. Skönt.

Tack blomman var på väg att ta kontakt tänkte kag efter mitt läk besök, men nu blev det så här. Kram

Jobbigt att du blev sämre så snabbt, men bra att du fick hjälp och tom blev inlagd. Va nu rädd om dig och vila. Kram
  • JZ79
    zaq1234, tack för att du frågar. Jag mår ok, något bättre efter att ha varit hemma från jobbet i en vecka. Mer huvudvärk än migrän, förra veckan var det tvärtom. Bara haft en dag den senaste veckan som jag inte haft särskilt ont i huvudet. Sovit mycket, vilar och gör så lite som möjligt. Försöker komma ut på promenad på kvällen när solen gått ner och det är svalare. Sol och värme funkar inte så bra ihop med huvudvärk/migrän. Bara tagit medicin mot migrän 2 ggr sen jag blev sjukskriven, känns bra att inte behöva ta mer än så för Pyrets skull Sjukskriven till 20/8, ska prata med läkaren innan för att se om jag ska jobba fullt eller börja trappa upp försiktigt, läkaren har redan nämnt det sista alternativet. Var hos läkaren i måndags eftersom hon ville utesluta havandeskapsförgiftning...Varken hon eller jag trodde det skulle vara det eftersom jag bara är i v 19 nu, men hon ville ta det säkra före det osäkra. Imorgon ska vi på RUL Hjärta

Redan, skönt att du är hemma igen!

Bullen, vilken sötnos
  • JZ79

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild

• JZ79

Tyckommig, hoppas verkligen ni får tid snart så han slipper sina besvär.

Zaq, låter ju helt galet det där med åldersgrupp. Klaga! De har väl ingen rätt att säga du har fel åldersgrupp. Kram!

• JZ79
    Lisma18 skrev 2015-08-21 10:48:41 följande:

Igår kom vår lillkille till världen kl 22,31. Blev igångsatt pga allvarlig havandeskapsförgiftning. Herregud man minns inte hur det kändes att föda vaginalt, mer ont än jag mindes det gör 14 år sedan. Sedan blev det också operation för mig pga moderkakan inte ville lossa . Sövt, blod och plasmainfusion. Manuell bortförande sv moderkakan . Kam meddela att man känner sig lite öm för nere efter fött nästan 3,9 kg klump och haft en hand i vagina som rört om. Nu i efterhand är allt detta värt när man tittar på vårt underverk som framför mig

Grattis till din son!! Vilken vecka födde du i? Stor kille, så antar du var nästan fullgången? Läskigt med allvarlig havandeskapsförgiftning. Skönt att allt gått bra trots att livmoderkakan satt fast. Kram till dig!
  • JZ79

Jag och min man är ju gifta, skönt att vi slipper fundera över hur man ska fylla i ett sånt intyg. Märkligt att du ska behöva uppge där om det är donation eller inte..
    Däremot är det väldigt viktigt att berätta för BVC att det är donation. Just eftersom de inte kan gå på någon ärftlighet om barnet blir sjukt eller liknande (vi har ju gjort dubbeldonation så det finns ju ingen ärftlighet från någon av oss). En kollega till mig arbetar på BVC och hon vet om att vi fått hjälp med donation för att bli gravida, hon sa till mig att det är viktigt att vi berättar det sen när vi träffar vår bvc-sköterska.

• JZ79

Redan, jag undrar också hur du menar med testamentet? Angående berätta på

BVC..antar ni då inte tänker berätta för barnen om donation? Själva har vi alltid varit inne på öppen donation eftersom vi köat länge i Sverige och även varit i Finland och även där där det öppe donator.

Hur tänker ni andra angående att berätta för barnet/barnen så småningom? Vi ska berätta. En kollega till mig fick veta av ett misstag när hon var närmare 60 år att hon var adopterad, vilken kris och chock för henne. Numera kan man ju även tipsa sig och kolla DNA väldigt lätt och tydligen används det även vid släktforskning, Nyhetsmorgon hade något reportage om detta häromdagen..såg inte själv men hörde om det via en blogg där en vän skriver om sin ÄD-resa.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus