• xxx4

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Om bebisar är täppta har de svårt att amma o släpper skriker eftersom de bara kan andas genom näsan. Om de har infektion i bihålor/ öron är de säkert också förskylda o varit ett tag. Hos barnläkare kan du få veta då de kan titta i öronen. Annars kan det ju också handla om att flaskan är mindre ansträngande o att bebis har blivit van vid det skriker för att det skall gå enklare snabbare vid bröstet. Vi har ju också olika snabb "utdrivningsreflex" dvs tid som bebis måste suga innan mjölken rinner till ordentligt. Detta känner man väl. Det går att få någon nässprej utskrivet på Bvc som hjälper denna process. Kämpa på!! Lycka till!! [p=77055530][quote-nick]Frazze skrev 2016-10-16 12:57:38 följande:[/quote-nick]

Någon som vet om en infektion i kroppen på en baby kan göra att den absolut inte vill amma? Han har fått en ögoninfektion och jag vet inte om det är något mer i typ öronen el bihålorna för när jag lägger honom åt höger bröst så börjar han suga tag, men får inte till det och sen är det kört för då gallskriker han. Det tar 20-30 min att lugna honom och så får man prova andra bröstet. Ibland tar han det, men får inte till nåt bra grepp och ibland skriker han igen. ska till BVC imorgon och då får de hjälpa mig. Jag vill inte ge upp amning, men det blir ju bara mer och mer flaska då han inte äter annars. Jag grät hela dagen igår och började dagen med det idag oxå när han satte igång att gallskrika. Hur mycket ska man orka? Tar han tutten igen så ska jag börja amma på natten oxå. Jag får helt enkelt vakna till och göra det.

[/quote]

• xxx4

Ingen fara bebisar reglerar sitt matintag genom att kräkas upp överskott. Vissa är glupskare än andra o dessutom har de tillökningsdagar o dessa dagar äter de extra mycket för att öka produktionen mängden bröstmjölk då de växer så kraftigt. Magkatarr hos spädbarn har jag inte hört talas om men visst är deras mage/tarmar omogna o ger ofta mer eller mindre besvär främst under de första 4 mån men ibland även längre. Lycka till!

Frazze skrev 2016-10-27 06:21:17 följande:

Nu är jag orolig alltså! Lilleman åt 320ml på 3.5 timma igår kväll! 200ml vid 22.00, 50 ml vid 00.30 och 70 ml vid 01.30. Något måste ju vara fel?! Och så vaknar han vid 05.30 och vill ha mer mat! Kan bebisar ha magkatarr? El vad kan det vara? Jag måste ju ringa BVC idag.

• xxx4

Tänker på dig o förstår så väl din frustration o längtan efter dina barn hemma. Ta hand om dig o magen, sänder all kraft! Vilken vecka är du i?

TyckOmMig skrev 2016-10-31 06:48:33 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB- längtar hem hatar sjukhus!

• xxx4

Även jag hade mycket blödningar under första tiden. En stor med besök på gyn akuten o sedan småblödningar under lång tid. Så jobbigt! Att vara orolig vid varje toabesök. Men som flera tidigare sagt så gav det med sig med stabiliserad graviditet. Peny ordinerade att ta bort trombylen under en period o själv tog jag extra C-vitamin. All kraft o lycka till!

woo skrev 2016-11-01 17:11:47 följande:

Hej tjejer. Jag har en fråga ang blödningar körde hem till Sthlm idag för UL efter mitt besök på gyn akuten där jag bor i förra v.. fick inga vettiga svar om var blödningarna kommer ifrån. Graviditeten var kvar då o även nu men nu såg tom jag alla blödningar utanför livmodern och tappen. Så frågan är som lyder finns det nåt man kan göra?? :( Är livrädd exakt hela tiden att nåt är fel och att det redan ska vara över....

• xxx4

Grattis till Bebis o bebislycka! Har inte själv haft detta men låter som begynnande navelbråck kanske. Ser naveln annorlunda ut eller gjorde den det under graviditeten. Detta är visst inte ovanligt men bra med koll hos doktor för det är viktigt att ta på allvar. Lycka till!

Nugällerdet73 skrev 2016-11-09 17:51:01 följande:

Hej Allesammans!

Nu sitter jag här med en 13 veckors gammal bebis efter äggdonation i Riga och allt är helt underbart! Har en snäll och glad bebis som sover på nätterna och amningen funkar toppen. (Efter chocken av smärta i två veckor, herrejösses vad ont det gör att amma i början)

Men nu har jag en fråga till er alla som tagit sprutor i magen. Jag har nämligen fått jätteont, det känns som en eldgaffel under huden vid naveln på ett område stort som en femkrona. Det gör skitont när jag rör mig och vrider kroppen. Som att huden har växt ihop med fläsket under liksom. Någon mer som har varit med om detta? Jag funderar på om det har något med sprutorna jag tagit i det området.

Ska till läkarn och kolla men ville höra med er härinne först!

• xxx4

Vad härligt! En viktig milstolpe!

dreamz skrev 2016-11-10 21:14:04 följande:

Idag såg vi ett litet hjärta picka <3

• xxx4

Åå vad jobbigt! Har tänkt på dig o hur det går. Hur långt har du kvar? Vet de vad som är problemet? Förstår så väl din längtan efter en bra avslutning på denna graviditet. Håller mina tummar! All styrka!

TyckOmMig skrev 2016-11-15 15:44:47 följande:

Mardrömmen fortsätter inatt även blödning förutom vattenavgång suck vilken trisst avslutning det verkar bli för mig!

• xxx4

Såååå härligt!!! Du ska se att detta går fint du väntar ju en Serumbebis ???????? vår lycka är total!

Så fint att höra din uppdatering tyck om mig, du är så stark du ska också se att du kommer i mål på de sätt du önskat! Kramar till er båda!

dreamz skrev 2016-11-23 10:59:30 följande:

Jag väntar en bebis! :) såg hjärtslag! De va så häftigt!

Ett huvud och en kropp å små knubbiga armar å ben hihi.

Kram å tack för all pepp! <3

• xxx4

Frågetecken ska vara utropstecken ????

xxx4 skrev 2016-11-24 08:10:36 följande:

Såååå härligt!!! Du ska se att detta går fint du väntar ju en Serumbebis ???????? vår lycka är total!

Så fint att höra din uppdatering tyck om mig, du är så stark du ska också se att du kommer i mål på de sätt du önskat! Kramar till er båda!

• xxx4

Förstår att det är SÅ kämpigt m blödningar o in/ut på akuten. Jag hade också blödningar till ca v 13 o varje dag var en kamp o oro. Jobbigt också för dig med andra komplikationer önskar ju att man efter denna långa väg o längtan till graviditet fick njuta o slippa oroa sig så o att du skulle bli bra bemött. Kämpa på o håll ut visualisera bilden av dig o din lilla kämpe som lever o vinkar i magen för det är det som är det viktigaste! Som andra sagt tror jag det vore bäst att ni berättar för vårdpersonalen om ÄD annars finns risken att de gör felbedömningar som kan leda till ev fara för dig o barnet. All styrka till dig!

woo skrev 2016-11-23 18:30:14 följande:

Gulliga du som tänker på mig! :) Nja jag törs inte vara glad ännu blödde massor imorse igen.. akuten igen detta är inte roligt alls faktiskt plus att jag blev sjukt otrevligt bemött idag. Men min lilla inneboende lever o vinkar som vanligt fast det lugnar inte tyvärr. Alla mina Myom sammanväxningar växer o drar tyvärr med graviditeten så magen gör redan ont o är stor plus att dem upptäckt lite andra kompilationer. Kub kommer vi göra Nipt går ej pga äd tydligen. Sen är det just det med att berätta el inte berätta för BM läkare att det är äd. Min man vill absolut inte att nån ska ha kännedom om detta...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus