Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Om bebisar är täppta har de svårt att amma o släpper skriker eftersom de bara kan andas genom näsan. Om de har infektion i bihålor/ öron är de säkert också förskylda o varit ett tag. Hos barnläkare kan du få veta då de kan titta i öronen. Annars kan det ju också handla om att flaskan är mindre ansträngande o att bebis har blivit van vid det skriker för att det skall gå enklare snabbare vid bröstet. Vi har ju också olika snabb "utdrivningsreflex" dvs tid som bebis måste suga innan mjölken rinner till ordentligt. Detta känner man väl. Det går att få någon nässprej utskrivet på Bvc som hjälper denna process. Kämpa på!! Lycka till!! [p=77055530][quote-nick]Frazze skrev 2016-10-16 12:57:38 följande:[/quote-nick]
Någon som vet om en infektion i kroppen på en baby kan göra att den absolut inte vill amma? Han har fått en ögoninfektion och jag vet inte om det är något mer i typ öronen el bihålorna för när jag lägger honom åt höger bröst så börjar han suga tag, men får inte till det och sen är det kört för då gallskriker han. Det tar 20-30 min att lugna honom och så får man prova andra bröstet. Ibland tar han det, men får inte till nåt bra grepp och ibland skriker han igen. ska till BVC imorgon och då får de hjälpa mig. Jag vill inte ge upp amning, men det blir ju bara mer och mer flaska då han inte äter annars. Jag grät hela dagen igår och började dagen med det idag oxå när han satte igång att gallskrika. Hur mycket ska man orka? Tar han tutten igen så ska jag börja amma på natten oxå. Jag får helt enkelt vakna till och göra det.
[/quote]