Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Inte "begravt" resterna idag heller... Vi har en minnesplats här hemma, med flera andra begravda, men nu tar det emot...

• Jag är bara jag
    maijo skrev 2015-11-25 15:03:58 följande:
    Stort grattis Weeme!

Själv har jag idag sett ett pickande hjärta på ultraljud. Men kan fortfarande inte fatta att det finns någon där...

Har ni andra gått till spec mödravård eller ordinarie MVC? Den "vanliga" eller privat?
    Grattis! Jag skulle fått gå mestadels på den vanliga, men hade ett besök inplanerat med specialmödravårdsläkaren i v.20. Dels p.g.a åldern,dels p.g.a ED:n. Men det är nog olika hur det blir.
  • Jag är bara jag

Tråkiga jag har inget kul att bidra med... Ska på läkarbesök och VUL idag och sen ta itu med hur vi ska gå vidare. Blir ju FET förstås, men medicineringen måste ändras. Blöder fortfarande,trodde det slutat, men icke!

• Jag är bara jag

Jaha,då går gamla tanten som inte kan få barn på p-piller för första gången. Känns knäppt, men det är ju för att få stopp på blödningen och få nån form av mens så jag kan börja om igen. Läkaren tror på slumpen,han har följt mig i snart 8 år och kan inte se nåt logiskt till varför jag skulle få MA. Men december blir ingen kul månad. Skulle fått nu om jag fått behålla tvillingarna. Skulle varit rätt långt gången om jag fått behålla detta senaste barn. Nu sitter jag här snart ett år äldre och inga barn. Livet saknar fullständigt och totalt mening...

• Jag är bara jag

Vi får börja om i januari fick vi veta igår. Ska dock mer eller mindre kräva mer/annan medicinering. De 2 vi ska ta nu är från andra donatorer och jag blev inte gravid sist av dem, men har ju bytt progesteronsort och dos så jag tror det påverkade.

• Jag är bara jag

Slutade tvärt med progesteron v.12. Kan ju ge fosterskador därefter vad jag läst/hört. Egentligen behövs det inte alls så länge för kroppen producerar eget, men klinikerna klämmer i-som med de flesta mediciner.

• Jag är bara jag

Ett sista försök i den här gruppen...

Kan man vara normalt gravid med hcg 361 4+5 och progesteron 46? Hade nästan 2000 senast så jag tvivlar verkligen. Hade känts bättre med noll i hcg! Nu är det ingenmansland totalt...

• Jag är bara jag
    trex2013 skrev 2016-04-06 09:33:56 följande:
    vet ej tyvärr men det känns inte bra att det minskar värdet för dig. kolla HCG på nytt och se om det sänkts ytterligare. kram
    Det har inte minskat, har bara kollat en gång.
    Kattflickan skrev 2016-04-06 09:58:32 följande:
    Hej, Enligt en tabell jag sett är ditt hcg-värde inom rätt intervall fast åt den lägre gränsen, 100-5000 ie var intervallet. Det viktigaste är ju stegringen, när ska du ta om provet?

Mellan 19 och drygt 7000 stod det i de tabeller jag kollade. Min rädsla är ju p.g.a att hcg var så mycket högre senaste graviditeten, men det kanske kan variera naturligt, jag vet inte. Ett missfall till så kommer jag önska döden åt allt och alla i hela världen för den ilskan kommer höras den!!! Nytt prov imorron.
  • Jag är bara jag
    trex2013 skrev 2016-04-06 15:40:57 följande:
    håller tummarna för dig att det ser bra ut i morgon!
    Tack! Molvärken kom idag mer tydligt så jag tolkar det positivt.
  • Jag är bara jag
    Wonderstruck skrev 2016-04-06 20:09:29 följande:
    Jag är bara jag: Jag hade 383 RD 4+5, RD4+6 hade det nästan 3 dubblat sig. Förra gången jag var gravid (med tvillingar visserligen) låg jag runt 1000 på första och sedan dubblade det sig på 48 timmar. Tror inte det går att jämföra provet mellan graviditeter utan det är dubbleringstakten som är det viktiga. Vi såg ett litet hjärta på första UL så förhoppningsvis kommer det ut en liten bebis nån gång i höst. Ge inte upp. Glad
    Oj vad det skiljde mot mig! Jag hade nästan 10000 4+5 med tvillingarna och nästan 2000 4+4 med den enda senast så det är ju därför jag nojar. Men det gick ju bra för dig! Glad Du gav mig hopp! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus