• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan-smart drag att förbereda för era underverk man vet liksom aldrig riktigt när det kan hända...Ska jag skriva som inte ens hade packat ngn väska eller så utan fick ta det som det kom!!!Din bästa period är här i graviditeten min vän tillåt dig att bara vara i nuet och njut lite extra skriver jag som är mitt uppe i amning nattvak men dom är underbara mina små raringar och det fungerar alldeles perfekt trots kejsarsnittet att dubbelamma även dessa två!

• TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-07-15 14:40:10 följande:

Tyckommig du som är ett proffs. Vilka vitaminer är bra att ta innan Fet?

Mamma
    Jag intar E-vitaminer,zink+C-vitamin komb,Magnesium.D-vitamin och extra mkt folsyra även tagit bidrottningsgele i flytande form elixir för att hjälpa slemhinnan på traven och att inte glömma antibiotika kur innan Flagyl/Doxyferm även tagit Pednisolon och Levaxin.
    Hoppas jag fick med allt och att det var/är till hjälp.
  • TyckOmMig

HRE & Redan-litet tips från mig är att även handla på er prematur blöjor finns bara på vissa apotek beroende på vart ni bor-jag har fått be vänner handla då vi har närmaste apotek 6 mil bort som säljer dessa om man inte beställer på nätet men det tar 2-3 dgr innan leverans...

• TyckOmMig

skade-det kommer gå bra hoppas jag och skönt att du är på bästa stället för prematura barn om...
    Själv hade jag med mitt andra barn vattenavgång redan i v 22 och låg inlagd en hel sommar/höst i Lund missade mitt första barn då han bara var året då och lärde sig gå men det är historia nu blev aldrig infekterad och värkar sattes inte igång av det dock vattnet förnyas ju delvis men senare började moderkakan ge upp i v 35 och jag fick bli igångsatt i v 35+4-stor vuxen karl idag på snart 26 år!
    Tänker på dig/er lite extra.

• TyckOmMig

Bullen-såromläggning ditt kejsarsnitt varför görs det så sent?Har du klamrar eller vanliga stygn?Jag fick ta bort mitt bandage redan dagen efter av säkerhet och att ansåg att såret läker bäst så...bara haft fullt med stripes tejp som jag låtit vara kvar så länge som nu drygt en månad efter.Mitt snitt är väldigt fint men känselbortfallet tycker jag är ganska jobbigt dock har jag erfarenhet av känselbortfall från tidigare operation av åderbråck då nerverna kapades alldeles för mkt fått skadestånd från landstinget/patientnämnden minns inte just nu exakt vad det heter för fel som begåtts vid op då man tog för stor risk mina nervbanor hittade aldrig varandra så halva mitt vä underben saknar jag helt känsel det där kan ju ta upp till ett år innan man riktigt vet hur stort området blivit där snittet lagts.
    Håller med om att vad tiden går fort när dom väl fötts våra små mirakel man kan inte sluta att titta sig mätt på dom deras lena mjuka huvud/hår deras speciella pickande letande efter mat lukten ja ni förstår och ni som snart är i mål det kommer bli underbart!

• TyckOmMig

Milla-tänker på dig imorgon förstår att du är nervös men det kommer gå jättebra och sen när du orkar hoppas jag du uppdaterar här.
    Lyckokramar till er!

• TyckOmMig

Skade-åh vilken dramatik men stort grattis till lilleman och hoppas ni får/har det så bra det bara går.Dagarna efter oplanerad förlossning går det upp & ner -jag kände det lite så.Jag är verkligen tacksam för allt stöd jag fick av underbar personal på NEO som gav mig tid att repa mig det gjorde under för min återhämtning.

• TyckOmMig

Milla-stort grattis till nyfödda prinsen!
    Ta det lugnt nu och låt kroppen få ta den tid den behöver att återhämta sig.
    Försök njut och bara vara i nyfödda bebisvärlden!
    Tack för att du delade med dig av bilden på honom-helt bedårande fin!

• TyckOmMig

Redan du är så klok och skriver så fint till oss samtliga.

zaq-förstår din oro och frustration men förhoppningsvis kommer allt gå utmärkt för dig så unna dig en runda till Babyproffsen och shoppa loss lite vännen snart har du också ett litet underverk i din famn!

Här hinner jag knappt städa äta umgås då det mest ammas dygnet runt men vad gör det jag njuter och försöker ta dagarna som de kommer.
    Nu börjar äntligen minigossarna få lite kinder ännu inget hull på benen spinkiga och strl 44 men ändra sig i deras utseende gör dom!
    Jättemysigt att se och förundras över om dom kommer bli lite lika sina storasystrar!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus