• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Lite kort uppdatering från mig-nästa vecka dags för ny vikt mm på BVC och eftersom de var så pass prematura skjuter man lite på första 3 månaders vaccinationen för vår del!
    Undrar lite själv hur mkt de väger nu för det känns som att gossarna är inne i en rejäl tillväxtfas de äter/ammas jämt!
    Fast inatt har jag gått sova längst sen dom kom hem från NEO ända från kl 00.15 till 05.20 helt fantastiskt men i övrigt är det turbulent tur jag har många goa hjälpredor i min omgivning!

TREVLIG HELG ALLA FINA!

• TyckOmMig

Tack tjejer angående dubblering av bild tyvärr ser jag ingenting-konstigt och så har det aldrig blivit förr...
    Gör som jag alltid gjort men tydligen inte kan det vara/bero på gröt i huvudet amningshjärna och lite sömnbrist???
    Får se om jag vågar gör något nytt försök?!

• TyckOmMig
    HRE skrev 2015-09-26 11:04:04 följande:

Sitter här i soffan och känner MYCKET rörelser! Undrar om bebisarna kommer att sova mer när de kommer ut!!!

I torsdags hos BM hade jag återigen högt blodtryck och protein i urinen. BM ringde spec i Ystad där jag var i tisdags och då hade läkaren inte ens gjort någon journalanteckning.... Så det skulle bli en rapport om detta och det är inte
    mer än rätt. Man är på besök över en timme med tre personer i rummet och sedan finns ingen anteckning om vad som sagts.

Hur som ville BM jag skulle kollas ytterligare och i Ystad fanns ingen läkare på torsdagen och förlossningen hade fullt. Så jag fick tid i Malmö där jag ju gått innan! Nu blir jag där! De var väldigt bra denna gång och tog allt på stort allvar - gjorde ctg, och tog blodprover på mig. Fick tid igår fredags för flödeskontroll. Allt ser bra ut och ingen havandeskapsförgiftning. Men ska dit igen imorgon för ytterligare kontroll och sedan BM på måndag och spec igen på tisdag. Känns så skönt att äntligen bli kollad! Men det är ett heltidsjobb att vara gravid, haha!

Läkaren igår menade att i min situation är det inte bara ökad risk för havandeskapsförgiftning utan även för "bara" högt blodryck. Och det kanske är det som visar sig.

Innan har jag ju "bestämt" att bebisarna ska komma i v. 36 men nu känns det som de kan komma när som! Jag har lagt skydd i sängen om vattnet skulle gå.

Kan ju först skriva att bebisarna lär vara vakna väldigt mycket när de senare vaknar upp ur sin prematura värld här är det väldigt mkt sömnbrist må jag säga!
    Jag var oxså inställd på v 36-37 igångsättningen var bokad men så blev ju inte fallet utan redan v 33+0!Så klokt av dig att förbereda jag hade inte ens packat väskan...
    Nu går utvecklingen framåt varje dag ger små gossarna mer och mer tillbaka i form av sina mysiga leende då våra ögon möts och gurglande ljud det får en att orka ytterligare mera i dimman av sömnbristen!

Varit på efterkontroll på SPEC MVC i torsdags och tagit nya blodprover då jag hade så låga trombocyter vid det akuta snittet läkaren pratade om HELP syndrom vi får se i veckan som kommer vad svaret visar.
  • TyckOmMig

Frazze-jag som väntat tvillingar via ED blödde bägge gångerna nu sist redan på testdagen fått göra VUL 3 ggr tidigt skede redan v 5+3 blött fram till v 9 ungefär!
    Jobbig orolig tid verkligen man är så rädd att mista sina minifrö.

• TyckOmMig

Uppdatering från mig här ammas det för fullt nog det ända jag gör just nu...nädå hann faktiskt putsa några fönster och storstäda huset med vissa pauser nu inför höst/vintern.
    Försöker mig på att lägga upp bilder av mina bägge tvillingpar de växer alla så det knakar viss skillnad från juni...

• TyckOmMig

Frazze-grattis till ett pickande hjärta glädjs åt det även om jag också förstår att det är dubbla känslor med det.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus