• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är gravid! Det är på riktigt, vi såg liten och hur hen viftade m armar o ben! Tårarna kom. Först såg det ut som två... Jag vet inte vad vi såg.

Bot mot sammandragningar när jag överanstränger mig- VILA. Och fortsätta med lite östrogen till moderkaka tar över. Det känns skönt med återkoppling. Nu känner jag mig mycket lugnare.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2015-05-05 14:52:08 följande:
    Oh underbart Redan!! Stort grattis!! Kram
    Tack så jätte mycket! Du har ju följt o peppat mig denna resa! Kram
  • Redan47

Ja kära ni, det känns skillnad nu, spec när sprattlet kom, blev levande! Nu ska jag gå in i min graviditet med ro...!

• Redan47
    skade skrev 2015-05-06 17:36:13 följande:

Stort grattis Redan. Det är så fantastiskt att du nu äntligen får se ett litet pyre, som du kämpat. Så himla glad!

Tusen tack! Nu känns det mer på riktigt, berättade för svärföräldrarna ikväll. De blev jätte glada. Allt motigt o utforskande ter sig alltmer avlägset, konstigt så fort det ändrar sig.

Hur mår du? Vad roligt att du hakat på i tråden. Hur långt fram är du nu? Hur mår du psykiskt nu, kan du njuta av denna graviditet? Kram tänkt på dig.
  • Redan47
    weeme skrev 2015-05-07 20:17:28 följande:

Grattis till er som fått bra besked via UL! Alltid skönt med positiv bekräftelse.

Visst räknar man äggplocks/ befruktningsdagen som ÄL dag i graviditetskalendrar vid IVF/ ÄD?

Ja så är det.

Trygga besked i tråden idag!

Undrar är det någon mer än jag som är sugen mkt på c-vitamin, spec apelsiner, frukt,
  • Redan47

Ja citron och! Smörgåsgurka och sill.

Jag har allt svårare att äta mat. Frukt o grönt att pilla med äta långsamt det är bra. Vet inte från måltid till måltid vad som går. Idag ratade jag kyckling rester som gick jättebra Igår. Ikväll ratade jag grillade tunna spjäll som funka jätte gott, en liten bit förra veckan. Men grönsaker o feta ost fick bra. Mitt sötsug har vaknat det är jobbigt. Försöker inta äppelcider vinäger o vatten då.

• Redan47

Förstår att det är svårt att koppla av...Får du kontroll lite oftare nu då mh till er erfarenhet? På RUL kan de väl se o undersöka strängens placering så ni kan få släppa taget mer om det. Det kommer gå strålande!

Fint att höra fler som har C-vitamin/apelsin sug! Det är verkligen märkbart. Päron, de stora vill jag gärna ha oxå. Idag gav jag efter för ett socker sug, efter coca-Cola! Förfall...men snuttade på den, så den,33cl, räckte hela dagen. Riktigt njöt av varje svälj.

• Redan47
    weeme skrev 2015-05-09 17:39:32 följande:

Jag känner mig mer och mer missmodig, spänner inte i brösten längre och nu kom det blod igen, mer än tidigare. Skit skit skit.

Vila! Bedrest! C vitamin ich öka progrstoron ordentligt 800-1200/dygn. Blod ät supervanligt. Det rann blod en hel dag på mig.... Fortf gravid. Ta hcg blodprov, det gjorde jag, för att kontrollera vilket håll det gick åt. Blödningar är nervpärs!
  • Redan47

Jz, välkommen o ännu ett grattis! I slutet på V6+ kan med tur hjärta synas. Jag gjorde VUL v7+2.

Weeme: ja vila vila vila är det som gäller! Riga bollar är nog på 100mg.... Öka när du blöder! Ta bort trombyl ixå när du blöder.

• Redan47

Jag kände inga bröst då.... Och fortf kan det Mesta av symtom eller inte bero på mediciner. Vill du veta, ta blodprov imorgon. Och vila med treåring när den leker.... Jag brukar ligga på en golv Madrass o vila när barnet leker omkring mig, el läsa en bok. Kolla på någon film så du kan ligga....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus