• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ta det försiktigt! Det blir en obalans som hjärnan inte är van vid, kroppskontrollen med extra tyngd fram. Bebis klarar sig, viktigt att du kollar då du själv inte skadat dig!

Om mitt kisseri är tecken på att jag fortf är gravid på riktigt klart det är positivt! Jag är ixå super täppt i näsan, nattetid känns som jag är super förkyld, men det är torra slemhinnor. Köpt aloe Vera saltvatten spray som lindrar bra. Om en vecka får vi gå på UL igen, vill o behöver verkligen veta om det är på riktigt eller bara hormoner.

• Redan47

Ja mina tarmar trycker på så dant, på kvällarna känner jag mig i 8mån. Mina vanliga jeans fick jag inte på mig imorse. Flr en vecka sedan fick jag på mig dem på morgonen, men under dagen omöjliga att ha knäppta. Så stundom ser jag jätte gravid ut, jobbigt att dra in magen.

Jag mådde jätte dåligt på flyget ikväll , trött hungrig ringde min man o bara grät. Jag hade som panik, så mkt människor, ljud överallt, varm, hungrig.... Orkade inte bara satt på golvet o grät. Väl lugnat mig o allt känns bra ich nära hemgång...så har jag missat mitt flyg hem. Då har jag min hjärna tolkat tidtabeller o min biljett att boarding tiden var 2055. Det var det inte. Planet lyfte då. Ännu mera tårar. Får biljett ombokad. Och min man fixar hotel bokningen. Och tillsammans med honom i örat så kom jag fram till fots. Imorgon bitti tidig uppgång...vill vara i god tid för nu ska jag genom jävla säk kontrollen igen. Så virrig är jag. Trött. Kram

Jag hoppas hoppas att allt är bra, känner lite oro ibland över att det inte gick att sätta dropp när jag behövde. Och M vill inte försöka igen på mig. Så jag känner mig lite ja, försöker ha tilltro.

• Redan47

Välkommen! Känner igen kissnödig två ggr /natt. Trött. Svullna tarmar. Illamående/åksjuk. Blodsocker känning. Då blir jag illamående igen. Så ja, jag behlver oxå inta mellanmål. Jag lägger oxå in mer proteiner. Öka Mättnaden ich minska sockerintaget vilket kolhydrater blir ....plommon varje dag ca5st el friggs jos 2dl/dag. Har lyckats att inte gå upp i vikt på en vecka nu, kortisonet till trots! Är skit svullen idag kommenterade min dotter att min nackknöl var så svullen... Kortisonet svarar jag. Har ej berättat om mitt plus. Har ett privat VUL inbokat på tisdag 10+3, efter den tänkte jag info några nära. Jag ringde mvc i vecka 7+5. Fick tid besök 1 till vecka 11+ 2ich kub i v 13+4. Gjorde privat VUL 7+5.

• Redan47

HRE: ang sprutor, jag har fått tipset att man kan ta sprutor ut mot sidorna, mot midjan. På det sättet får du mer stickyta och även när magen växer. Denna gång får jag sparsamt med blåmärken. Jag är inte säkert på varflr, men en teori är att jag är jätte noga med att ventilera sprutan, kolla om det kommer blod, därefter spruta ganska långsamt, och även ta ut den långsamt o räkna 10 på hälften. Även när det kommit blod har blåmärket inte svält ut. Hade npgra grymma i början denna period, annars är det tvärtom denna gång har aldrig haft så lite och bara små blåmärken!

Mitt IL, har ingen ersättare. Jag äter ju kortisonet, så nöjer mig med det, mina vitaminer, fragmin trombyl progestoron som immunskyddande. Så får det bli. Får besked på tisdag om det finns npgot liv ännu! Känner tydligt att jag behöver den bekräftelsen.

• Redan47

Ang Parmesan; "The Food and Drug Administration?s risk assessment analysis places hard cheese last in Listeria potential among 23 common foods?and Parmigiano Reggiano is among the longest aged and safest of the hard cheeses. Even at room temp (68ºF), wedges of Parmigiano Reggiano are safe for up to two days, providing a generous margin of error for transport."

Salami Och lufttorkad skinks: "Toxoplasma försvinner däremot inte om köttet gravas, torkas eller kallröks. Exempel på torkat eller kallrökt kött är parmaskinka och salami. Vill man ändå äta sådant kött kan man frysa det i tre dygn, då dör eventuella parasiter.

Jag köpte Milano salami idag, stoppade i frysen.... För att äta senare!

• Redan47

Tyckom mig så fin mage! Verkligen stor redan.... Vilken vecka r det nu?

Jag fick en kallelse till spec Mvc på posten idag! Läk besök! Undrar om det är åldern eller ÄD som kickade igång det i systemet. Lite imponerad blev jag. Jg som tänkt att ring dem o förhöra mig, just för att hon som tog mitt samtal på Mvc var helt borta.

Jag är helt konstig nu bär det gäller smaker lukter och illamående . Just nu är det surt, citron som är gott , smörgåsgurka, sill...allt annat jag tycker om förut, är inte självklart jag klarar av. Blir illamående direkt, vänder sig, allt blir iallafall kvar. Äter jag för lite mår jg illa. För mycket likaså. Tarmarna har lugnat sig. Så jag är nog gravid då, näe, inga blödningar, men en hjärna som är nipprig. Längtar verkligen till tisdagen VUL. Har trappat ner östrogen ich är nere på 4mg per dag. Känns lite läskigt.

H: avis blir jag allt , att du fått se dem!!!! Härligt lugnande besked oxå!

• Redan47
    weeme skrev 2015-04-30 22:24:56 följande:

Snart Lycklig, måste vara en fantastisk känsla att få "boa" till slut!

Jag ska försöka låta bli att oroa mig över blod, mitt nya mantra! Tack för uppmuntran!

Weeme; Vila ich extra c-vitamin. Slemhinnan är skör. Den är kemiskt uppbyggd bara. Möjligtvis att du tar lite mer progestoron.

SL: vilken milstolpe !!! Best barnvagn! Grattis. De verkar ha att koll på dig- var lugn du! Precis som de säger icå du tar ju redan blodförtunnande så risken för havandeskapsförg är minskad redan. Grattis igen.

Hrl: ventilera menar jag att du suger upp från fettet in i sprutan... Kontrollera om det kommer upp blod. Blodfritt, minskad risk att få stora blödningar. Sedan skjuter jag in långsammare än tidigare ggr ich tar ut långsamt, räknar till 10 enl fragmin anvisning. Som sagt har inte de där stora hematomen alls denna gång. Ingen aning vad det beror på.

SL jag är oxå rund som rn Boll i ansiktet nacke mm mm mm. Längtar til utfasning av kortison.
  • Redan47

Så fint att ta del av erfarenheter. Synen på hälsa o kontroller som skiftar sånöver landet ja verkligen märkligt. Men super bra tycker jag att vi delar kunskap o på det sättet kan vi påverka mer.

Jg: trött- riktigt innerligt trött. Mår illa idag nästan hela dagen till o från. Jag kräks Inte-bara gungig i magen o känner mig yr åksjuk typ. Har oxå erfarit nu kan inte , törs inte bära mitt barn barn på 13kg. Känner av i livmoder o rygg omg. Hade ont hela för natten igår... Ja, jag är tyvärr i sämre kondition än vad som är normalt just nu, ingen perfekt kombo m graviditet. Kommer successivt lägga in övningar efter vecka 12, stärka rygg, core, o leder. Ramlade ner för vår trapp för ca 1,5år plus trasig handled över sommaren i fjol, som ackumulerat min oförmåga att hålla kondis o kropp i hälsa. Så jag kämpar psykiskt m att acceptera läget, som med kortison oxå ökat ännu ner i vikt än vad jag absolut tycker är okey. SL:jag har väl en tös jag med då.... För jag är helt förställd.... Jag behöver verkligen veta om det bor någon i mig på riktigt, tisdag, äntligen. Lättare acceptera o räknar ner att få trappa ner medicin. Jag har aldrig upplevt denna trötthet o illamående tidigare. Kram på er alla!

• Redan47

Jag är v11(10+2) . Jag tycker illamående o symtom kom efter v7+, sedan ökat. Mår illa känsla o känner hunger mest hela tiden. Jag tycker mig kunna känna livmoder strax ovan blygdben nu...ser ut som 6mån...det är min hormonfett valk som sticker ut. ;)

Har gått ner 2,5mg till 12.5mg kortison. Började med 20mg cykel innan transfern. Imorgon äntligen dags!!!

Är det olika mvc behandling i Sthlm ? Mellan stadsdelarna?

Vad era veckor rusar fram!!!!! Bullen 30, ojoj! Blomman oxå snart klar!

• Redan47

HRE samma här kan sova hur mkt som helst...ich vimsig. Idag gick jag hämta fryst hundmat ett block som jag la på hyllspegeln nb för att fixa tvätten på väg upp till köket. Glömde hund maten som låg kvar npgra timmar senare när min man kom hem och undrade varför hundmaten låg där den låg.... Helt glömt bort! Så här håller jag på...mitt i ett steg kam jag glömma var jag var på väg att göra. Tänker att det ocå är kopplat till tröttheten, och hormonerna.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus