dreamz skrev 2017-03-21 19:36:23 följande:
Uppdatering igen!
Har fått kortison spruta för pyrets lungor och kommer bli skickad till göteborg då dem kan ta emot så små bebisar ifall havandeskapsförgiftningen galopperar iväg för mycket. Dem hade räknat ut att jag hade ett mellanvärde på 58 då över 30 är havandeskapsförgiftning så dem e oroliga då jag e så tidig..
Kram hjärtat! Det blir bra att du kommer under uppsikt! Förstår att det känns ängsligt. Viktigt stt du hittar något som stressar ner dig ; musik, virkning lyssna på bok.., vad som. Prata mycket med bebis oxå så hen oxå känner sig lugn. Kroppen blir stressad under förloppet. Och du kan påverka genom att tänka lugn och ro o andas. Vilken vecka är du nu? Vill minnas du kommit en bra bit på väg!
Fint att du vill dela uppdatera oss.
Jag fick havandesk flrg mot slutet , kände inget speciellt eftersom jag var ju ändå trött och svullen, vattnet gick ich blodtrycket stegrade på väg in i ambulansen. Sedan blev jag riktigt påverkad när den bröt ut vid KS. Kan bli så när de klipper moderkakan oxå. Det var mycket obehagligt, träffade barnen vid snittet och sedan inte förrän dagen efter...
Det enda jag kan råda är att vara lugn! Kommunicera vad du upplever med vård och din man. Det farligaste du kan glra är att tänka du är i vägen, gnällig, till besvär och Gud vet allt som fru duktig kan spöka till!!!