Redan47 skrev 2015-05-01 20:18:00 följande:
Så fint att ta del av erfarenheter. Synen på hälsa o kontroller som skiftar sånöver landet ja verkligen märkligt. Men super bra tycker jag att vi delar kunskap o på det sättet kan vi påverka mer.
Jg: trött- riktigt innerligt trött. Mår illa idag nästan hela dagen till o från. Jag kräks Inte-bara gungig i magen o känner mig yr åksjuk typ. Har oxå erfarit nu kan inte , törs inte bära mitt barn barn på 13kg. Känner av i livmoder o rygg omg. Hade ont hela för natten igår... Ja, jag är tyvärr i sämre kondition än vad som är normalt just nu, ingen perfekt kombo m graviditet. Kommer successivt lägga in övningar efter vecka 12, stärka rygg, core, o leder. Ramlade ner för vår trapp för ca 1,5år plus trasig handled över sommaren i fjol, som ackumulerat min oförmåga att hålla kondis o kropp i hälsa. Så jag kämpar psykiskt m att acceptera läget, som med kortison oxå ökat ännu ner i vikt än vad jag absolut tycker är okey. SL:jag har väl en tös jag med då.... För jag är helt förställd.... Jag behöver verkligen veta om det bor någon i mig på riktigt, tisdag, äntligen. Lättare acceptera o räknar ner att få trappa ner medicin. Jag har aldrig upplevt denna trötthet o illamående tidigare. Kram på er alla!
Ja, visst är det bra att vi kan ventilera och ta del av erfarenheter här.
Tänk, jag mådde bara lite lite illa i början och då väntade jag ju först trillingar och hade mkt höga hcg-värden som dessutom ökade raskt. Jag tog dock hög dos Prednisolon (30 mg) redan då. Har inte hört det förut, men du nämnde att kortison tar bort illamående, stämmer det?
Hur mkt kortison tar nu nu? Jag är nu nere på 22,5 mg.