• JZ79

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Weeme, grattis till lyckat KUB. Jag bor i Västra Götalands regionen och där får alla över 35 år gratis KUB...Min bm skickade remiss ( jag blir snart 36 år) eftersom jag önskade det trots äd, men när jag ringde för att boka tid till kub och nämnde äggdonationen för att få veta om de behövde båda ägg- och spermadonatorns ålder fick jag höra att då få jag inte det gratis eftersom det är unga ägg. Snopet. Jaja..vi hade bestämt oss för KUB, mest pga att vi vill se Pyret igen så nu får vi göra det privat. Mycket märkligt med dessa skiftande regler landstingen har..

Missne, jag ska trappa ner kortison i vecka 10. Äter bara 10 mg så det är inte så lång nedtrappning.
  • JZ79
    TyckOmMig skrev 2015-06-15 21:47:28 följande:

Lite kort från BB Valentin & Constantin kom hastigt till världen idag med kejsarsnitt v 33+0 skriver mer senare har ganska ont...

Ojdå hoppas att ni mår bra trots att barnen kom hastigt och tidigt till världen. Kram och grattis!
  • JZ79

Välkommen Kakolina!!

Redan.. Tackar som frågar läser dagligen men har inte mycket ork att skriva. Har gått in i vecka 10, mår fortfarande väldigt illa (även om Lergigan comp hjälper en hel del), galet trött.. Jag hade ju mycket blödningar i början, de sista dagarna har det varit lugnt..så skönt! KUB ultraljud 3/7...vi längtar efrer att få se Pyret igen.

• JZ79
    Tyckommig,skönt att gossarna verkar må så bra Hjärta Hoppas du snart få åka hem på permis.Kram!

Snart lycklig, vila och va rädd om dig nu så att bebis stannar kvar i magen så länge som möjligt!! {#emotions_dlg.flower}

Frk Röd, grattis till lyckat ultraljud!!! Fantastiskt att du fått se ett litet hjärta slå
  • JZ79
    Snart lycklig, mysigt att få tvätta minikläder och packa BB-väska Snart är bebis här!! Fast jag hoppas den stannar så länge som möjligt i din mage. Bra att de tar en odling och har koll på dig. Blodtrycket bättre nu?

Redan, skönt att de kollar dig så noggrant och ofta! Tiden går fort

Ego: Själv är jag nu i v 11 (10+6), jag tror jag börjar må lite bättre..Vissa stunder på dagen märker jag att jag inte mår så illa. Måste fortfarande ta Lergigan Comp, men det känns lite bättre och jag kan nu välja att äta lite mer varierat. Förutom frukost..då är det fortfarande bara flingor och iskall mjölk som funkar. Nästa vecka gör vi KUB-ultraljud, vi längtar efter att få se Pyret igen Hjärta De stunder då jag mår lite bättre blir jag tyvärr lite orolig och börjar tänka dumma tankar som att något kanske hänt med Pyret, men sen kommer alla gravidsymtom tillbaka igen så jag antar allt är ok. Ingen liten blödning på ett tag heller. Hoppas det är som det ska Glad
  • JZ79

Blingbling, grattis! Härligt att den andra växt ikapp Jag började trappa ner östrogen i v 8 och ska trappa ner Lutinus i v 12.. Långsam nedtrappning.. Samma med kortisonet. Jag hade också mycket håll i sidan mellan v 4-8 nånting. Helt normalt fick jag höra. Kram!

• JZ79

Någon mer än jag som har mycket huvudvärk? v 11+3 idag, har mycket huvudvärk, igår gick det över i migrän.. Får inte ta min vanliga migränmedicin. Blodtrycket ligger bra. Jag dricker mycket vatten.. Någon som har nått tips?

• JZ79
    Redan, allt det där gör jag redan..så det är väl bara att gilla läget då. Lite jobbigt bara med huvudvärken, som igår när det blev migrän och jag inte får ta någon medicin. Nu har jag äntligen semester så förhoppningsvis mår jag lite bättre när jag verkligen kan vila när jag behöver (lite svårt på jobbet Flört)  KUB på fredag Idag har jag och maken hälsat på en kollega till honom som fick en dotter för 1,5 vecka sen...Så mysigt vi haft det hela eftermiddagen Baby

Blomman, du är ingen dåligt mamma!! Du kämpar och gör så gott du kan Hjärta

Snart lycklig, så bra att du inte har HF!
  • JZ79

Oj vad ni skriver, mycket att läsa idag Tack era kommentarer om huvudvärk. De tips ni ger är sådan jag redan försöker med. Hoppas det ska bli lite bättre nu när jag har semester..men än så länge håller det i sig Det som händer denna vecka för min del är att få sista IL-droppet imorgon och på fredag ska vi göra Kub-ul! Tog proverna förra veckan :) Även jag kissar mycket och känner mig flåsig Illamåendet är något bättre, fortfarande väldigt trött.

SL, vila dig nu..Jobbigt att känna sig instängd hemma. Försök hitta en gräsplätt någonstans i skugga där du kan slappa om dagarna. Inte lång tid kvar nu tills bebis

Är här.

Zac... Försök att inte oroa dig för det, det går inte förutse något blir vid förlossningen pga hur "statistiken" ser ut på familjeliv, prata

Med din Bm om din oro. Kram!!

Tyckommig, spännande att läsa hur det går för dig och barnen och hur det fungerar med hemsjukvård.

Bullen, snart är bebis äntligen här!!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus