• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag skrev 2016-11-29 16:17:31 följande:

Tack för era gratulationer!  Bvc var här idag och vägde och jodå, mjölken gör sitt- +70 gram på 2 dar. "Glömmer" honom nästan ibland för han är så tyst och nöjd. Bara när hungern sätter in ska maten fram på 2 röda.

Åh vad härligt! Är så glad för din skull och för att allt har gått bra. Skönt att du mår lite bättre nu med Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-29 16:33:49 följande:

Första dagen utan stödstrumpor t.o.m. Afte p.g.a hormoner går ju absolut stå ut med och armen/handen blir väl bra den med. Kram!

Ja jag hade stödstrumpor jag med! Yyyybersexigt! Så när jag kom i mina stödisar, tanttrosor och bh så sa jag till min man att han allt fick hålla sig i skinnet. Hans svar var att det minsann inte var så svårt att göra det. HAHAHAHAH! Jag kan inte så mycket om karpaltunneln, men är det inte så att när vätskan försvinner så blir det mindre tryck på den med? Eller har jag helt fel?
  • Frazze

Hej på er! En fråga, är det någon av er som vid 12 veckors ul fått svar om att bebisen inte växt till sig ordentligt? Har en kompis som vart inne och de säger att det lever och så, men att det inte riktigt växt som det ska. Är sååå orolig nu

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

Ååååååh GRATTIIIS! så skönt att allt har gått bra! Starkt gjort av dig att kämpa så länge och att du vågade stå emot läkarnas tjat. Nu är han här din lilla älskling! Stor kram på dig
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-12-18 08:04:22 följande:

När är tiden då man kan njuta av graviditeten?

Jag har haft lyxen att inte må illa i början, bars jäkligt uppblåst.. men nu förra vecksn då jag gick in i V 12 började jag må lite illa på eftermiddagen/ kvällen fast värst är det på morgonen EFTER frukost då helt utan förvarning måste jag rusa in på toa å spy..

Lite små jobbigt då jag måste äta för jag e så hungrig.. men mår inte alls illa innan måltid utan tvärtom mår jättebra innan jag äter..

När du fått svar på den frågan så kan du berätta för mig. Jag mådde visserligen toppen näst intill hela graviditeten förutom lite magkatarr i 2a månaden typ. Men annars så oförskämt bra måste jag ju erkänna.

Däremot så var jag skräckslagen över att den lille skulle dö i magen hela tiden, så det slets på vägen till sjukhuset alla de fånger vi åkte in i panik för ett ctg och ul. Nä inget slappna av och njuta där inte. Var glad på ett sätt att du mår dåligt, det är ett bra tecken på att allt står rätt till sa de till mig.

Lycka till! Hoppas du mår bättre snart, kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-12-18 10:23:46 följande:

Oj blödde du mycket eller kännde du typ inget?

Jag blödde lite i början, men inte så mycket. Det var mest att det var mitt eget ägg som man hela tiden fått höra att de inte har nån kvalite etc. Och sen att vi förlorade vår lilla flicka i v 24 för 2.5 år sen. Det sätter sig ju! Men hon hade en konstig utväxt ur knät som brast så att hon förblödde så det var ingen vanlig åkomma direkt. Läkarna och bm hade aldrig sett nåt sånt innan. Men för att vara säkra så kollade vi upp lillen extra noga. Flickan var ju oxå mitt ägg fast Ivf inte spontangraviditet
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-12-18 16:29:06 följande:

Ni som blött mkt efter förlossningen hur har det gått för er sedan?

Jag blödde mkt enligt mig efter förlossningen ringde efter bm två gånger men det nonchalerades rejält det skylldes på att det föddes 6 bebisar direkt efter jag fött Nickolaos efter jag ammat satt jag i blodbad fick hjälp till toan ut kom stor tallriksformad blodblaffa och hade som koagulerade vindruvsklasar fram och bak vidrigt som jag stod och kämpade med att få bort i duschen alltså så många barn jag fött har jag aldrig varit med om liknande och den snorkiga bm som förlöste mig sa bara det är fullt normalt-nej mina vännen och sa det även till henne det är det INTE!

Haft frossa feber sen hemgång störtblödning i fredags kväll på Konsum ringde BB varit inne idag på fm för koll och har en rest kvar som man vill skrapa söva mig för att få mig frisk må bra igen men lååång väntetid idag många snitt och blindtarmar så jag valde åka hem återkomma imorgon bitti så less men man kan inte lova att det blir morgonen ändå...hur göra med mini vill inte lämna honom en minut?Till råga på allt har min äldsta dotter fått halsböld var inne akut igår idag blev hon inlagd sänka på 129 inte ätit på 3 dygn suck ingen medvind här ännu jag som ville njuta av minstingen tiden NU!

Lite råd och pepp-tack!

Jag lovar att så fort du fått bort den biten moderkaka så kommer blödningen att avta direkt. Jag förlorade ju 1.3 liter efter förlossningen och hade 3 stora koagel stora som babyhuvudet som kom ut flera dagar efter. Blödde väl inte så mycket annars eftersom att de gav mig allt det där som gör att blodet ska koagulera och dra ihop livmodern. Men då fort jag fick bort biten moderkaka så avtog blödningrn direkt. Jag hade oxå frossa och feber på grund av blodförgiftning jag fick ifrån Ecoli bakterier i blodet och infektion som jag fick från att biten av moderkaka satt kvar. Se till att de får bort den fort och att de tar blodprov och kollar så att du inte fått blodförgiftning. Lycka till och hoppas du kryar på dig. Kram
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-12-18 21:36:31 följande:

Åh tack för svar Frazze min räddare i nöden jag är så trött på att inte få vara helt ok och detta efter förlossningen är värre än alla veckorna med vattenavgång.

Vi åker imorgon bitti och inväntar att dom kan ta mig så fort som möjligt med tid för op kan man inte bli lovad...vill ju bara mysa med lille Nickolaos inte vara vissen och grå helt sjuk som jag ser ut så sliten tärd dessa sista dagarna och stackars min äldsta dotter som ligger inlagd för sin halsböld och komplikationer måtte vi må bättre snart tack än en gång för svar vännen man blir aldrig fullärd inte ens jag!

Nä jag var heeeelt slut efter förlossningen men min frossa och feber kom ju ca 4-5 dagar efter och jag låg ju inne i 2 veckor sammanlagt. Men jag mådde mycket bättre efter operationen och efter blodtransfusionen och allt dropp jag fick antibiotika och allt.

Jag hoppas verkligen att du blir bättre efter din op så att du kan mysa med din lille kille. De växer ju så fort så du får ju inte missa lillen bara för att du är sjuk. Kram på dig!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-12-19 18:41:17 följande:

Nyopererad hade över en 1/2 l blod livmodern och ett hb på 80 fått två påsar blod så inte konstigt jag mått dåligt.Måtte allt bli bra nu!

Nä inte konstigt att du mådde dåligt Mitt hb var oxå lågt, det var nere på 70 och under 65 är det farligt för hjärtat. Jag fick bara en 1/2 påse blod för jag fick en allergisk reaktion. Förmodligen mot antibiotikan jag fick, men de vågade inte riskera något så de tog bort blodet. Det blev nifferx istället

Hoppas du blir bättre nu då och fort!
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-12-20 10:49:23 följande:

Woo H&M har faktiskt snygga och bra i strl geavid kläder har köpt tights å byxor där :)

Jag tycker att det är bedrövligt dåligt med gravidkläder. Jag kan inte skicka efter så mycket eftersom att jag alltid vill prova. Alla byxor är alltid för korta annars Det är verkligen bara H&M som har gravidkläder, men jag tycker aldrig att det kommer in nåt nytt. Jag hittade samma kläder i år som jag hittade för 2 år sen när jag var gravid med lillan som dog. Jag vet att Gekås i Ullared har gravidkläder oxå, men vad vet jag inte.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus