Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Inskrivning. Ny b.m, men det går väl an. Bra hb. Bra blodtryck. P.g.a att jag är tre "specialare" blir det ett extrabesök innan UL,annars gör man ju inget före v.20 tidigast. Bokat UL och läkarbesök på specen. till 21/12-v.19+1. Måtte jag komma ända dit!!

• Jag är bara jag

Järnbrist trots väldigt högt hb så nu blir det järntabletter. Och ännu mer förstoppad antar jag, men vad gör man...

• Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-11-04 16:01:39 följande:
    Katrinplommon.....
    Äter så det rinner ur öronen snart! Tungan ute  Och frön och fullkorn och dricker mycket...
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2015-11-04 16:18:24 följande:
    Kiwi är jättebra! Är jag förstoppad så tar jag en kiwi på kvällen med lite vatten, sen tar jag en på morgonen innan frukost med ett stort glas vatten! Funkar bättre än katrinplommon för mig!
    Om jag tålde dem ja... Får se,kanske inte blir mer stopp om jag har väldig tur.
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-11-04 17:03:46 följande:
    På mig verkar järntabletterna tvärtom Tyst Blir så kass i magen dagen att jag inte pallar ta varje dag utan tar bara varannan...
    Hoppsan! Då skulle det jämna ut sig för mig om det bleve så. 
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2015-11-04 17:31:44 följande:
    Men vad typiskt då!!!!!! Jag hade faktiskt lugnat mig med fullkorn i så fall. Det ska ju vara så nyttigt, men inte alltid optimalt för magen. Tar du probiotika? Typ probi mage? Har märkt att de gör under för mig med. Men jag har jordens IBS mage så jag har ju jämt problem tyvärr!
    Tar inget alls för magen,den är nåt så när okey som inte gravid. Har t.o.m funderat på att dricka lite kaffe igen, men vet dels inte om det är helt riskfritt eller om jag ens skulle gilla det när det är så länge sen jag slutade. Lukten av sumpen tål jag inte nu i alla fall!
  • Jag är bara jag

Själv är jag livrädd för k.s och det var inte givet automatiskt heller så vi får se. Kommer jag så långt kvittar det,ungen kommer ju ut! Glad 

• Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-11-04 22:07:42 följande:
    Fullkorn kan vara stoppande på bebisar, hur det är med vuxna minns jag inte? Linfrö. Mmmmm. Haha. Minns jag att vi körde i gamlingarna för att hålla magarna igång. Lite som att tugga falu rödfärg... Finns det inte lite olika järntabletter som är olika stoppande? Får alltid välja på blodgivningen, jag blir förstoppad så jag får snällvarianten.
    Jag ger pillren en chans så får vi se. Finns det nåt annat än Niferex man får ta då? Minns att jag bytte vid blodgivning också, men det är ju hundra år sen...
  • Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-11-04 22:02:16 följande:
     Viktigast är ju att bebisen kommer ut så frisk som möjligtHjärta själv läker man ju förr eller senare. KS= kort ångest för livslång kärlek till bebis. (Om man nu har ångest inför det.)
    Skulle vilja säga att det räcker med levande efter allt vi gått igenom... Jag läker inte bra,får ärrbildningar och är ju redan funktionshindrad så ett k.s skulle ställa till det. Vi får se.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus