Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze skrev 2017-12-23 21:59:49 följande:
    Åh jag blir så avis!!!!!!!+ jag vill oxå vara rund om magen eller det är jag, fast jag ÄR tjock! Jag ska ta tag i det nu och försöka mitt yttersta att gå ner i vikt till vår resa i April. Fast blir jag gravid så får det ju givetvis vänta.
    Ja han måtte vara en liten goding <3 J har ju alltid legat på övre strecket eller lite över i längd och jäms med lägsta strecket i vikt. Fast vi tycker inte han är mager utan han ser fin ut och han äter bra, så vi är nöjda. Ta hand om dig nu och mys så gott ni kan i Jul. Synd att inte Tomten kommer smile1.gif J kommer nog att bli jätte rädd! Han är väldigt social och glad annars.
    Jag är inte direkt blåmager i mig själv heller, men det är alla behandlingar som satt spår. Åldern gör det inte bättre heller, men efter den här måste även jag ta tag i vikten. Jag orkar ju bättre då med min vanliga sjukdom.
    B är sällan rädd för folk, men skrek hela tiden hos bvc på ettårskollen! Däremot brukar han charma alla på affärn när maken handlar med honom för han pratar med alla.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-01-29 14:15:10 följande:
    Jag är bara jag hur går det? Jag är så sjukt nyfiken så jag döööör! Vilken vecka är du i nu? För jag hoppas att allt gått bra än då länge smile1.gif Du måste ta dig tid att skriva ibland för att stilla vår nyfikenhet smile2.gif Jag hoppas att allt är bra och att lilla B mår bra! Kram
    Men gulledig som frågar! <3  Jag är i v.16 och lillan lever! Solig UL förra veckan bara för att kolla det. Mår pest p.g.a migrän. Kan ju inte vila dagtid heller, men det får gå... Luktkänslig och lyckats spy en gång p.g.a illamående. Halsbränna. Nåja, slutresultatet blir ju bra! Drömmer

"Lille" B mår toppen! Glad  Knatar runt för fullt och är glad jämt. Skrattande

Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-01-29 21:03:10 följande:
    Ååååååh vad glad jag blir! Vad UNDERBART! V.16 redan!!!!!! Snart halvvägs då med andra ord. Åh är det en liten tjej? Eller är det bara du som säger lillan? Men förytom migränet då? Är det ok? Eller är du lika förstörd som med lille B? Måste säga att du låter så fantastiskt mycket mer positiv denna gången mot sist då allt var helt botten.

Skönt att läsa oxå att lille B mår bra! Visst är de helt fantastiska de små liven? Vår lille J eller lilla och lilla! Han är högt och lågt! Klättrar upp på borden nu och på toa stolen köksstolar sängen och han klättrar ur sin säng. Han pratar och sjunger på både svenska kch engelska nu. Det går för fort och jag läääängtar till höst/vinter när vi ska åka igen. Jag hoppas att det kommer få vägen första gången.

Skriv en rad lite då och då så att vi får veta! När är BF?
    Bara känslan som säger tjej, vet ju egentligen inte alls. Glad Och det kvittar ju! Jag må låta positiv, men rent fysiskt är jag totalt knäckt tyvärr. Orkar inte alls leka och busa med B som jag skulle vilja... Skulle faktiskt ligga dygnet runt om jag inte hade honom.

B lär sig nya saker väldigt fort tycker jag! Än så länge låter alla djur "bä", men det kanske inte är så konstigt när vi har egna får!

Så det bär iväg sen i år? Spännande! Glad

B.f är 17/7.  I början av semestern om de inte ska trilskas igen så jag inte får gå längre än 38+0...
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2018-01-29 21:46:33 följande:
    Jag är bara jag-en till här som glädjs stort med dig och tycker också det lyser igenom i din text att du verkar må så mkt bättre denna graviditet!Kämpa på och grattis till en av varje om det nu visat sig bli en dotter denna gång! Frazze-vännen saknar dig med allt väl med dig hoppas jag.Hoppas så det går vägen när du/ni känner er redo för nästa försök/kram
    Som sagt, fysiskt är det under all kritik... Men jag har ju glädjen med lille B! Solig
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-03-05 21:12:46 följande:
    Hej svej! Bara jag som nyfiket kollar in här och vill höra hur du mår och hur allt går? Är allt bra? Hur går det med bebis? Snart bara 4 månader kvar nu Härligt! Skriv gärna och berätta hur allt går. Kram på dig
    Barnet lever och det är ju viktigast. Glad Att jag mår pest är inget nytt... Börjat få sammandragningar också och då bara måste jag sitta ner ett tag. Inte lätt med aktiv ett-åring! Till helgen får folk veta att jag är gravid- behöver ju liksom bara visa upp mig för jag är enormt stor redan!

Kram på dig med!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-04-26 07:03:35 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Nu är det inte jättelångt kvar innan det är dags för liten att komma ut. Verkar bli en riktig baby boom iår oxå. Jag väntar tålmodigt på November om vi nu har råd att åka då eller om det blir januari istället. Kram
    Det går framåt i alla fall. TUL idag  och bebben ligger precis på medelstorlek så mycket mindre än sonen. Möjligen hade moderkakan flyttat uppåt också. Allt ser bra ut, alla värden är bra.

Oavsett om det blir nov. eller jan. säger vi att det blir syskon nästa år!  Glad Kram!
  • Jag är bara jag
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 08:23:33 följande:
    Blir det en lillebror eller en lillasyster som din son ska få?
    Nåt av det! Tungan ute  Känslan säger en flicka, men vi tar vad vi får. Drömmer
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-05-22 14:21:19 följande:
    Hej hej på er! Hur går det för alla? Jag är bara jag????? Bara typ 7 veckor kvar nu el nåt sånt väl? 8 kanske. Går allt bra?
    Det går framåt. Ca 7 veckor kvar. Mår extremt dåligt, men det måste ju gå... Fortfarande en medelbebis enligt TUL. Gått ner i vikt vilket syns på proverna för jag har så stor mage att ingen mat ryms. Mätt på ingenting, men tvingar mig äta ändå. Mår dock bra i värmen trots allt och b.m som gjorde TUL tyckte jag hade så fin brun mage. Glad Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-06-20 14:31:40 följande:
    Jag är bara jag! Nu är det bara 3 veckor kvar tills B får ett syskon! Hur går det för dig? Kram
    Kämpar timme för timme... Tycker det är ren tortyr att vara gravid! Men som sagt, inte länge kvar. Och vi har fortfarande inte fattat att vi ska ha en till! Grejat lite med bebissakerna, men det går ändå inte in. Namn är klart sen långt innan. Aningen efter morfarsfarfar eller efter farfarsfarmor.

Du kämpar på bra med vikten! Glad Jag har ju haft noll aptit i flera veckor så jag gick inte upp så mycket som befarat denna gång. Passerat makens vikt dock! Tungan uteFörvånad Han har gått ner av att vara småbarnspappa på äldre dar!

Kram!
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2018-06-20 18:00:15 följande:
    Lite nostalgi idag har jag varit på BVC med minstingen för 1 1/2 års vaccination och är själv nyopererad från min struma. Tvillingflickorna 4 1/2 år supergulliga. Tvillingpojkarna fyllde 3 år förra veckan och är väldigt busiga. Alla är otroligt syskonlika men med helt olika färgbad! Jag är otroligt lyckligt lottad som fått vara med om denna resa och att få älska dessa unika barn. Glad Midsommar på Er alla från mig.
    Glad midsommar!
  • Jag är bara jag

Ville bara tala om att jag fått en son till. Hjärta Han vägde 4090 och var 53 lång i v.40+2. Det blev katastrofsnitt (efter 4 dygns igångsättning och begynnande krystvärkar) p.g.a sprucken livmoder. Är väldigt slut p.g.a utmattning, blodbrist, sömnbrist, men tar en timme i taget.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-07-30 11:59:04 följande:
    Åååååh Grattis till sonen! Jag har bytt telefon så jag har inte vart inne här på ett tag. Tråkigt att du alltid ska ha sån otur när du får barn då. Hoppas verkligen att du snart mår bättre så att du kan njuta av din lilla klimp. Hur är lille B nu när han fått en lillebror då? Stor kram!
    Tack!  Otur känns som bara förnamnet, men det är bara att acceptera att det blev så här. Ska ju inte ha fler barn så behöver inte grubbla på hur en till graviditet hade blivit.

B bryr sig inte så mycket om lille G. Han babbar och sover ju bara typ!
    Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-09-04 15:41:07 följande:
    Halloj! Någon kvar i denna tråden, eller är det bara jag?
    Finns här i periferin. Fullt upptagen numer. Hur går det med allt?
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-09-05 22:07:12 följande:
    Ja dig kan man allt lita på finis smile1.gif Tycker det är tråkigt att alla trådar man är med i bara dör ut smile4.gif Fast man är ju glad om det inte är någon som faktiskt behöver gå igenom det vi behöver så klart. Kram
    Det här är väl en tråd man är glad fanns/finns, men man önskar ingen hade behövt. Som alla trådar som handlar om att ha svårt att få barn. Alla här har väl fått barn och liksom gått vidare. Men jag gillar lite uppdateringar från dig- och om det nu dyker upp fler.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus