• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Zaq: tänkte på dig också :) Jag hade blodtryck 105/65, järn 111, socker 5,4, sf-mått 26 (mitt på kurvan), fosterljud 151. Allt väl so far!

Skade: känner igen oron så väl! Man skulle vilja dra fram tiden. Tycker själv att tiden segar fram, har sista tredjedelen kvar. Men känns bättre när man känner rörelserna!

Redan: en till med c-vitamin sug här, tur det inte är onyttigt! En tung post på mat kontot med all frukt och helst ekologisk men det är det värt :)

Bullenogrisen : fina magbilder däruppe! Du ser så nätt ut. Din tjej ligger nog längre in än min, jag har nog större mage fast jag är flera veckor efter, är ju så olika hur de placerar sig. Bifogar bild, nu ska vi fredagsmysa med lilla sprattelmagen :)

• MillaQ2
    weeme skrev 2015-05-09 17:39:32 följande:

Jag känner mig mer och mer missmodig, spänner inte i brösten längre och nu kom det blod igen, mer än tidigare. Skit skit skit.

Weeme:Jag blödde supermycket!! Under flera veckor, klumpar och allt. Och tyckte inte det spände så mycket heller. Behöver inte betyda nånting. Vet dock precis hur det känns. Kram till dig!
  • MillaQ2

Kul med fler plus, grattis Missne :)

Lycka till med KUB på måndag Redan, spännande att höra efteråt :) Synd att din man inte är hemma men han får fler tillfällen att kika!

Här har vi just beställt barnvagn. Började grina för nu känns det som det börjar bli verkligt (närmare vecka 30 så ni förstår hur svårt jag har haft att tro på det). Nu är det lite sent med vagnbeställningen, inte säkert vi hinner få den för vi har fått tid för planerat snitt (på Danderyd avd 17)den 22 juli. Hjälp det är bara 69 dagar kvar

Önskar er en fin helg!

• MillaQ2

Zaq: vår BF tid var fel då det var femdagarsembryo och inte tre som vi trodde, så BF är 31/3. Men det är en fredag och planerade snitt görs bara mån-ons på DS. Skulle vi göra det en vecka innan -dvs den 27/7 -blir det bara fyra dagar före BF. Med min son som föddes vaginalt satte förlossningen igång fyra dagar innan BF. Läkaren bedömde därför att det var bättre att boka tiden på närmast möjliga tid före det datum som är en vecka innan BF. Hoppas min snurriga förklaring går att förstå :)

Jz : precis denna tid som du är nu hade jag mina värsta blödningar OCH smärta, åkte till gynakuten som såg lilla hjärtat slå. Det kom fler blödningar till och från men både utländska kliniken och svenska läkare sa det är vanligt vid embryo transfer, och det verkar ju stämma. Jag var orolig ändå och tog Largigan för att bli lugnare (det som vissa tar mot illamående)

Missne och Redan, lycka till på era resp UL imorgon :))

• MillaQ2

Roligt med en massa glada nyheter, Redans enäggstvillingar och weemes UL med hjärtaktivitet, underbart. Hoppas du får lugnande besked snart också fröken Röd, sån nervpress speciellt i början.

Här är ok men varit lite tungt med järnbrist och att det hänt en jobbig sak i yngsta sonens skola, en skolkamrat , elva årig pojke, blev överkörd av t-banan, så vi var på begravning i veckan,hemskt. Efter det har min son haft ont i magen och hemma från skolan. Men mysigt att vara hemma med honom och att få vila lite. Sånt tempo på jobbet.

Sköt om er allihop!

• MillaQ2

Zaq; jag har mitt BM-besök imorgon, eller rättare sagt idag torsdag(kan inte sova), det "ordinarie" denna gång ;) Så skönt att få gå varannan vecka. Har legat mitt på SF-kurvan hittills men förra gången sa hon att jag inte ska oroa mig om det skulle plana ut något till nästa gång, nu växer bebisarna lite olika på slutet beroende på gener och så. Fast nog känns det som magen växer så det knakar, inte bara pga nattmackorna väl? :-S

Jag har ett UL 9/6 , samma datum som jag tror du också Tyckommig . Har du också då Zaq? Är det ytterligare ett senare, tror inte jag fått nån sån kallelse.

• MillaQ2

Å vad irriterande när man skrivit långt och dem muppiga iPhonen laggar så allt försvinner .. Nu börjar jag om :-S

Zaq: roligt att läsa dina värden, vi har så lika; Sf-mått 28 (man ser ju inte vår kurva för den är mitt på medelkurvan :)) Järn 120 , glukos 4,7 , blodtryck 110/70, hjärtljud 133.

Järnvärdet tyckte bm var bra, har fått upp det då jag bytte från niferex (hemskt för magen) till Ferronol.

Fosterlljud sa hon att studier visat att det bara skiljer mellan tjejer och killar vid förlossningen. Men jag tror ju oavsett hjärtljud på kille :) Hoppas bara att det inte är ett dåligt tecken att hjärtljudet var lägre, har varit ca 150 alla andra gånger.. Bebis kanske vilade denna gång?

Prov visade att jag har em infektion i kroppen (inte urinvägsinfektion) så jag fick remiss att kolla streptokocker. Och även en remiss att kolla TSH igen. Prover, prover...

Redan: jag har inte twins, den ena föll bort kanske v 6 då det kom blodklumpar.. Så det är "bara" riskgraviditet pga ÄD , tidigare MF och ålder. Nu är jag i vecka 30 snart 31 (29+6). Mindre än 25% kvar :D Fast jag tycker det går långsamt, längtar...

Många roliga och lugnande besked i tråden, kul!

Trevlig helg allihop! :)

• MillaQ2

Snartlycklig har du också moderkakan på framsidan? Har funderat på om det är därför sparkarna inte känns så hårda. Det är mer som ett litet krafsande.

Min viktökning ligger inte heller på normalkurvan :-S Huu...Hoppas på en kalorislukande amning framöver...

• MillaQ2

Frk Röd, det låter precis så som jag hade i början, det är hemskt för nerverna men är vanligt vid ivf/ÄD. Ta det så lugnt du kan, du ska se att det kommer gå bra!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus