Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Förresten vet ni om man kan blanda bröstmjölk och ersättning ? Tänkte om hon inte gillar ersättningen kunde man kanske blanda för att vänja lite successivt?
Förresten vet ni om man kan blanda bröstmjölk och ersättning ? Tänkte om hon inte gillar ersättningen kunde man kanske blanda för att vänja lite successivt?
Vilken lättnad Bullen! :) Vi var också på bvc idag och det hade gått åt rätt håll även om han inte kommit tillbaks till födelsevikt igen ( 3.220 Idag jmf med föd bikt 3385.. 52cm). Fortsätter med var tredje timme amning, och pumpar däremellan ur så vi kan ge lite i flaska för att veta att han verkligen får i sig ). Tack för era tips förut, precis vad som behövs man måste hålla honom vaken, han somnar så snabbt efter han börjat amma.
Zaq betr igångsättning kanske du kan fråga vad de har för alternativ till cytotec? Vet du om det är godkänt av läkemedelsverket nu? Jag fick något annat när jag blev igångsatt med min äldste son men den varianten använder de helst inte för den är så dyr (runt 1000 kr per dos) Det Var som en tepåse de satte in. Det är säkert inga problem med cytotec när de nu använder de i så stor utsträckning men om du skulle tycka det känns bättre med något annat kan du ju önska att du får det istället. (När jag fick missed abortion ville IVF kliniken i uppsala ge cytotec för att driva ut embryot men jag fick något annat av min läkare /gynekolog som var mildare ) Funderar på vad det hette som jag fick för igångsättning ... återkommer om jag kommer på...
Alltså medlet var mildare :) Läkaren kanske också iochförsig :D
Tror det var Propess jag fick för igångsättning!
Hoppas dock att det inte ska bli aktuellt, hoppas det sätter igång av sig självt istället. Är det fem dagar kvar till igångsättning om inget hänt före?
Å vad roligt zaq, grattis!!! Och att det gick så bra ! Så glad att höra dessa nyheter :) Ser fram emot att höra mer och kanske bild på lilltjejen när du orkar. Massor av kramar till er! <3
Gose vad söt! Visst är det svårt med pojknamn ? När försvann håret ? Väntar på att vår plutt ska bli flint också :) Tur det växer ut igen sen :)
Hur gick det på Astrid Lindgren idag Bullen ? Förstår oron men tror och hoppas det gått bra! Så söt liten tjej på bilden <3
Tack zaq för att du frågar; det är bra med oss. Mauriz har tagit igen sin födelsevikt sånär som på några gram. Han har ätit massor på sistone. När jag tar flaskan med min mjölk( för att se hur mycket han får i sig ) så är det 80-90ml och han äter minst var tredje timme. Själv läker jag mer och mer i magen men skulle vilja att det gick fortare :) Om jag hade en smärtfri graviditet så fick jag lite extra efteråt. Migrän var o h varannan dag och så har jag fått värk i händerna /fingrarna när jag vaknar /innan jag kommer igång och rör dem. Gissar på karpaltunnelsyndrom eller ledgångsreumatism utlöst av graviditet. (Nån som känner igen det? )
Minns inte om du skrivit, men vad ska er lilla flicka heta? (Om du vill säga) Finns så många fina tjejnamn mycket svårare med killnamn... Har ni en bra bvc?
Vad gäller magen som du skrev om Bullen så tror jag att det inte är nån skillnad på chanserna att få tillbaka plattmagen om man har fött vaginalt el snitt. Gener och träning. Dock är det ju svullet kring såret ett bra tag men det försvinner sen och ärret bleks med tiden och blir som ett vitt tunt kritstreck. Värre om musklerna inte går tillbaka /drar ihop sig (diastas). Inte meningen att låta fåfäng men visst vill man gärna bli återställd till hur man såg ut innan. Men om inte så är det ju ändå värt det då man fått en sån fin gåva :)
Tråkigt att du har ont Redan men tur att alvedonen hjälper! Har knaprat ett gäng också kan jag säga :S (efter snittet)
Jz ; underbart med UL bilder, det overkliga blir mer verkligt, en liten människa lever därinne och väntar på att komma till din famn :)
Önskar er alla en trevlig helg!
SL och Blomman ;Nu såg jag era sötnosar också, finingar <3 Många vackra barn i denna tråd!
Tack weeme och Redan, vad skönt att höra , då finns det hopp att det går över.Har fått magnesiumspray av en vän, tänkte testa det. Men alltså, dessa hormoner..! :S
Grattis Lisma! Tuff förlossning men fint resultat!
Zaq, man behöver inte tala om hur befruktningen skett vid faderskapsutredningen hos kommunen. Allt väl m dig och lilla tösen?
Tyckommig, visst är det lite jobbigt med magen, hur många veckor sedan är det för dig nu? Fyra veckor för mig och jag är smal men har en ganska stor svullnad över snittet och det är väldigt ömt fortfarande. Har du använt gördel? Jag har en belly binder och tycker den gjort stor skillnad. Hjälper förstås inte mot svullnaden men den fick musklerna på rätt plats igen. Minns inte hur länge svullnaden sitter i.. själva snittet tvärtejpar jag och det ser smalt och fint ut fortfarande. Hur har ni andra snittmammor skött era sår och magar? Hur går läkningen för er?
Redan, låter som du har en bra dag, det är du värd! :)
Här är läget ok, lillen växer, läkaren gav godkänt på allt på 4 v kontroll igår. Han har sovit bra på nätterna 3-5 timmar i sträck (på dan äter han med 2-3 Tim mellanrum), hoppas det fortsätter så bra, särskilt som hans pappa börjar jobba nästa vecka (vi har turats om genom att jag pumpar också) . Nu har jag mina stora killar också och satsar på att lovebomba dem för det behöver de när de fått ett syskon även fast de är stora. Fick beslutet från FK om flerbarnstillägg idag, känns häftigt! Vi är en storfamilj! :D
Kram alla!