• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Stort grattis till er Prins Frazze! Så underbart att allt gått bra. Läst och följt, men inte kommenterat så mkt.

• Snart lycklig
    Redan47 skrev 2016-08-30 21:08:22 följande:

Jag är bara jag: jag tycker dy absolut ska vid nästa bm kontakt eller helst tidigare be att få kontakt med psykolog. Jag tycker inte du ska dra alla över samma kam inom vården. Min erfarenhet av konsultation m psykolog kopplad till förlossning o spec Mvc som det vikigaste o bästa jag fått. Någon som kan stötta o framför allt lyssna. Du är blivande mamma nu, det är kärlek du behöver ägna dina tankar åt och välkomna ditt barn. Tänk vilken energi du vill ge ert barn. Att känna sig välkommen till världen- det är viktigt att ge sitt barn det. Det är vad du kan göra för att påverka din graviditet o din bebis hälsa!

Du kanske till ich med skulle vara hjälpt av några piller extra för att stötta hormonsystemet. Det kan finnas hormonell förklaring till din stämning. Sök upp leg.psykolog.

Håller fullständigt med vad Redan skriver ovan. Sök hjälp, så här kan du inte ha det.
  • Snart lycklig

Woo, otroligt vanligt att blöda vid ÄD.

Jag småblödde inte, utan fick en STÖRRE blödning vid ett tillfälle (höll på drygt ett dygn tror jag) med en JÄTTEKLUMP som kom ut. Var helt säker på att allt var över, men alla tre hinnsäckarna var helt intakta. (Väntade ju trillingar från början, men det blev ju "bara" en guldklimp till slut och blödningen hade INGET med att två embryon avstannade senare.)

Du är helt klart gravid, men förstår precis hur du känner dig. Det är verkligen oro i början av en graviditet och betydligt värre för oss som kämpat så.

Fortsätter att hålla........

Kram kram.

• Snart lycklig
    woo skrev 2016-10-08 14:21:40 följande:

Usch vad du måste haft ångest..... för det har jag och jag stört blöder inte vågar inte hoppas nåt ännu men att jag har ett plus kan jag säga. Fast det har jag haft flera ggr förut. Denna 12e gång dömde jag ut allt redan innan ET för av alla ägg så var det endast 1 blasto av klass C så förstå min förvåning att denna lilla sega ärta fäste i min (dåliga) livmoder som alla svenska läkare dömde ut för flera år sen pga mina myom.

Jag kör upp/hem t Sthlm nästa v för vidare prover så har du tid nån dag o ta en fika på stan hör av dig!

Kram

Inboxat dig,
  • Snart lycklig

Woo, så underbart att läsa.

Ligger nerbäddad och och känner mig lika sjuk som män brukar göra . Vill kort bara säga att jag tog Prednisolon hela graviditeten och trappade ner efter sonen fötts. Clexane till ngn dag innan födsel, eller om jag tog den samma dag till och med, blev ju akut KS. Baby Aspirin/Trombyl till v 32/33 typ pga av planerat KS några v senare (som inte blev av, då han redan var född då). Östrogen typ v 16. Progesteron till v 18 ca. Neupogen till ca v 20. Kommer inte ihåg exakt. Trappade sakta ner innan avslut.

• Snart lycklig

Jag fick svår havandeskapsförgiftning utan organpåverkan, akut kejsarsnitt v 34+3. Äggdonation, första graviditet, definitivt 40+, enlingsgraviditet (dock trillingar i början och det är ngt som säger mig att jag läst att det redan i början av graviditeten bildas ngt i moderkakan som påverkar risken för havandeskapsförgiftning senare, jag hade ju början till tre moderkakor i början, så kan ju påverkat, ingen aning dock). Så visst förekommer det.

• Snart lycklig

Woo, förstår dig så väl. Jag var till Eva Einarsson i Nacka, när jag blödde i början av graviditeten. Hon rekommenderade mig Cyklo-F i några dagar, samt att jag fick en spray i näsan på plats hos henne, endast då. Hon sa att den användes vid blödningar vid operationer. Vilade extra i några dagar, men rörde mig ändå lite. Dr D ordinerade mig att hoppa över en Clexane-spruta, alltså endast en dag. Fortsatte med Baby Aspirin=Trombyl.

Några förespråkar extra C-vitamin. Överdosering brukar ju kissas ut.

Jag vill dock inte råda till ngt, men kanske ngt du kan stämma av med läkare som du har kontakt med.

Tänker på dig och hoppas och tror att det ska gå bra för dig.

Hur långt gången är du nu?

Kram.

• Snart lycklig

Jag vill också kort gå in och önska lycka till och hoppas allt går bra med era respektive förlossningar "Jag är bara jag" och "TyckOmMig"!

Dreamz, önskar verkligen du får se att allt bara är bra!

Lycka till!

• Snart lycklig
    dreamz skrev 2016-11-23 10:59:30 följande:

Jag väntar en bebis! :) såg hjärtslag! De va så häftigt!

Ett huvud och en kropp å små knubbiga armar å ben hihi.

Kram å tack för all pepp! <3

Så skönt, anar lyckoruset du bär i din kropp, hjärta och hjärna idag.
  • Snart lycklig

Woo, hur går det för dig? Fortsätter blödningarna? Hur långt har du kommit nu? Ska ni göra NIPT, KUB etc?

Hoppas ur mitt hjärta att allt går bra! Kram.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus