• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2016-04-22 15:49:36 följande:

Hej vännen!Vad gulligt av dig att undra ruvningsdagarna är speciella men känner mig hoppfull känner mig gravid bara att uthärda några dagar till sen vet jag!

Trevlig helg alla!

Så spännande!! Du fick väl tvillingpojkarna strax innan jag fick min lille pojke? Hur gamla är dina nu?

Trevlig helg!
  • Snart lycklig
    TyckOmMig skrev 2016-04-22 16:08:25 följande:

Snart lycklig-mina tvillingpojkar föddes 15/6 2015 i v 33+0!Alltså är dom drygt 10 månader nu!Fungerar jättebra och stolta duktiga storasystrarna tvillingflickorna föddes 22/11 2013 närmar sig 3 år!

Ja, så var det ju. Min föddes 5/7 2015 i v 34+3. Skönt med "lekkamrater" hemma.
  • Snart lycklig
    TyckOmMig skrev 2016-04-22 16:08:25 följande:

Snart lycklig-mina tvillingpojkar föddes 15/6 2015 i v 33+0!Alltså är dom drygt 10 månader nu!Fungerar jättebra och stolta duktiga storasystrarna tvillingflickorna föddes 22/11 2013 närmar sig 3 år!

Ja, så var det ju. Min föddes 5/7 2015 i v 34+3. Skönt med "lekkamrater" hemma.
  • Snart lycklig
    Jag är bara jag skrev 2016-04-22 15:54:04 följande:

Jag tar 10 mg nu så det borde vara okey ett bra tag till då. Fick en burk till utskriven av min svenska läkare trots att han är osäker på nyttan. Man kan testa det mesta tycker han och se om det funkar. Jag tar ju knappt en dag i taget ändå så hur det blir framåt kan jag inte tänka på nu.

Är säkert helt okej, men glöm inte att du ska trappa ner mkt sakta sedan. Jag ammade ju inte (tyvärr), så var aldrig orolig över kortisonet, men kolla upp hur det påverkar vid ev amning. Har för mig att en dos på 10 inte är ngn fara alls. Det kollades upp för mig på BB innan jag visste att amningen inte skulle komma igång, men under tiden han snuttade där i början.
  • Snart lycklig

Förlåt att jag frågar, kanske för privat TyckOmMig, men hur gammal är du? Jag hann ju precis fylla 49 innan min son föddes.

Förlåt igen, men hur många barn har du totalt? Jag beundrar dig som orkar och klarar av så många barn, det är ju ibland svårt praktiskt att få ihop det med ett barn. Blir du inte trött? Det blir jag.

• Snart lycklig

Jag är bara jag, det är absolut ingen som säger något om min ålder någonsin, när jag kommer med mitt första barn, min nu 10-månaders guldklimp, och jag är på mina sista dagar som 49 år, snart 50. Aldrig heller under graviditeten fick jag några negativa kommentarer om ålder. Funderar dessutom på syskonförsök. Tokigt va!?

• Snart lycklig
    Frazze skrev 2016-07-25 10:02:47 följande:

Så där! Fortfarande ej helt kurerad från denna hemska förkyldning i denna värme, men ändå bättre än jag har vart.

Imorgon så bär det av till Gekås i Ullared för att inhandla det mesta till bebis kommer. Alltså tvättlappar, amningspads och ja vad där än finns. Amningskudde har jag hört är bra att ha och att det finns bra billiga där så det kan nog hända att en sån slinker med. Är det någon som har bra förslag på vad man behöver när man är på BB eller när man precis kommer hem därifrån? Skötbord, blöjor, tvättlappar, kläder, filtar, handdukar, badbalja, salva för stjärten har vi redan den bästa! Finns inte här i Sverige tyvärr! Vad mer? Kasta förslag på mig! Vi har INTE EN PINAL, så ALLT behöver köpas.

Ha det gött! Kram

Babynest, av större modell, GULD värt! (Vi har haft ett vitt med guldbokstäver på ena sidan, kommer inte ihåg vad det står, men av större modell.) Perfekt i soffan, mellan er i sängen, i bebisens spjälsäng etc. Bra också när barnet börjar vilja vända sig över till mage på natten, det kilas fast några veckor till, så slipper man den oron. Hade vårt till ca 8 månaders ålder om inte längre.
  • Snart lycklig

Jag hade tecknat TH barnförsäkring, den som man betalar för, drygt en tusing. Då vår son kom 5,5 vecka för tidigt och vi var på neo, fick jag ut ca 10 tusen! Tummen upp för den.

Vi hade babynestet även i spjälsängen, så länge som möjligt.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus