• JZ79

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan, tack snälla för tips. Jag är med i den fb-gruppen Pyret har alltså varit bra i magen tills vi återinförde Niferexen, han har inte tagit den på flera veckor. Tror egentligen inte att han är mp-allergiker (därför kör vi ändå Althera trots vassleprotein) men eftersom koliken var så jävlig så testade vi. Akupunkturen har gjort stor skillnad, vi gjorde uppehåll några veckor och sen kom koliken tillbaka och efter endast en akupunktur så var det lugnt igen. Fast vi kör mp fritt ett tag till ändå, eftersom vi inte kan grejja med både det och Niferex samtidigt. Kom tillbaka till helamning några dagar innan järndropparna sattes in igen, men nu skriker han så mycket och han har det jobbigt..han gallskriker vid bröstet och vill inte äta. Stressar mig och då rinner mjölken till dåligt då får han tillägg..om han bara ammat lite.. Känner mig otillräcklig när han är otröstlig....... Ska ringa på måndag till både neo och bvc och rådfråga lite, men allt jag läser tyder på att han måste ta dropparna :/ . Kvällen har varit jobbig här och jag lider så med min lille pojk... Vet ju att prematurer ofta har omogna tarmar, det förklarar ju kolik och att det var så jobbigt med medicinen tidigare, men nu är han ju tre månader och tänker att man nu inte kan skylla på omogna tarmar..Fast Niferex är ju jobbigt även för vuxna magar, kanske bara hoppas att han vänjer sig..
    Varför tar det 14 veckor att rena din mjölk? Är det för att du misstänker äggallergi också? Mjölk sägs ta 4 veckor, konstigt nog säger vissa bvc ändå att man ska hålla upp 1 vecka..(inte min, där kör man minst 4 veckor mp-fritt...)
  • JZ79

Idag har jag haft en harmonisk gosse här hemma utan magsmärtor <3 Barnmottagningen sa igår att jag ska pausa igen och inte ge Niferex på nån vecka och sen försöka igen..avbryta om det inte går och sen testa igen osv. De droppar han får i sig när vi försöker är betydelsefulla, men det var inte meningen han skulle må så dåligt av medicinen. Om det inte funkar på ett par veckor så ska vi prata med läkaren och ta prover för att se hur hans värden ligger. För tidigt att ta prover nu eftersom bebisar börjar producera egna röda blodkroppar först vid 3 månaders ålder.

Trex...varför vill du ta progesteron längre? Om jag minns rätt så är det inte bra att ta det för länge heller.. Lita på Serums ordination, v 13 är ju bra mycket längre än vad som ordineras i Sverige.

• JZ79
    Trex, aha! Hoppas du får svar på din fråga om Utrogest då, jag hade också Prontogest inj så vet inte alls hur tabletterna doseras..
    Min gosse är 3,5 månad nu En Serum-bebis <3 Dubbeldonation och vi får höra hur lik han är oss, haha! Lite roligt
    HRE, hej!! Välkommen hit igen efter paus :) Hur har ni det?? Jag ammar, just nu delammar jag efter en svacka då gossen inte mått bra och vägrat bröstet när den där jäkla Niferexen skulle sättas in igen. Vet att ersättning innehåller en del järn, men är inte beredd att ge upp amningen och bra ge ersättning om ingen läkare säger det är ett måste. Tur att det går att pausa Niferex behandlingen i alla fall. Det ska tas prover om några veckor om det inte funkar med dropparna. Järndepåerna går att tas nu ja, men först nu börjar han bilda egna röda blodkroppar..sånt ska också kollas för att se om järn verkligen behövs. Just nu kan han inte ta dropparna oavsett hur depåer ser ut..så nu njuter vi av några dagars paus Hmm..får kolla det där om andra droppar, förstod det som att det inte fanns något annat att ge såhär små barn. Jaja, förhoppningsvis tål han dropparna snart, eller så visar prover att han inte behöver mer. Anemi längre fram är det minsta som oroar mig, det kunde ha betydelse för den neurologiska utvecklingen enligt nationella riktlinjer jag hittade på neoföreningen (neoforeningen.se/dokument/vardprogram/Jarntillskott_2013.pdf )

Frazze, vilken vecka är du i?? Jag hade en period då jag var så galet trött..går inte att beskriva tröttheten. Ring mvc om du är orolig, men det är nog "bara" normal trötthet pga graviditeten. Får du inte ta Losec när du är gravid? Jag åt Omeprazol i stort sett hela graviditeten pga magkatarr. Kolla upp losec på janusinfo.se om du är osäker, annars köp Omeprazol.
  • JZ79

Frazze, åh va skönt!!! Så jäkla jobbigt med oro, bra att du fick komma in Försök att ta det lite lugnt nu, det är ju bra för magkatarren också. Kram!

Glad påsk tjejer!

• JZ79
    Kcb skrev 2016-04-03 01:14:55 följande:

Hur klarade ni den första tiden med nyfödd i familjerum på neo? Lillkillen vill bara sova hud mot hud och nu är vi bäda så trötta att vi snart går sönder... Det är ju inte så att man kan gå någon annan stans att sova, och man är ju så dunderosäker hela tiden.. Just nu undrar jag hur vi ska orka...

Grattis!!!!

Be personalen om avlastning, om din partner är med dig så får ni turas om att sova. Neo brukar ha tub, sjal el bärtröja att låna ut. Vet hur det känns, tröttheten är enorm..mi klarar det, personalen brukar hjälpa till så det är ok art fråga. Kram!!
  • JZ79

Tyckommig, serum odlade i 6 dagar..blev gravid. Återiommer ang slemhinann, ska se om jag kan hitta i bloggen..minns inte Jag åt förresten E-vitamin också för att boosta slemhinnan!

Pink Lily, underbart att blödningen läkt ut! Mitt Pyre var tillväxthämmad, alla läkare jag träffade sa att jag inte kan göra något med min egen kost för att bebis ska växa mer eller bli större. du får helt enkelt försöka slappna av och troligen växer bebis till sig, annars har de ju bra koll på dig nu. När ska du på nästa kontroll?

• JZ79

Tyckommig, har bara mobilen just nu så svårt att hitta i bloggen.. Det jag lyckades hitta va däremot att slemhinnan växte till 8 mm och blev aldrig 3 skiktad. Penny tyckte inte det spelade roll i mitt fall eftersom jag gjort hysto med inplantatoncuts. Hittade i get om hur slemhinnan faktisk var vid ET, har bara skrivit Penny var nöjd och att hon hela tiden sa till mig att "ceep calm..don't worry" Om du vill kan du testa att söka från dator, gjorde ju vul och ET i april. Om du är orolig, gör ett extra vul för din egen skull.. Kram

• JZ79

Jag är bara jag, jag blödde mycket fram till v 17 nånting. I min famn ligger en gosse på 4 månader Det är vanligare att blöda vid ÄD..slemhinnorna är sköra. Försök att våga tro det ska gå vägen! Du SKA bli mamma Kram

• JZ79

Jag är bara jag, ingen aning om hur jag stod ut..fick tid på gyn vid kraftiga blödningar. Vul lugnade och så gjorde jag först uppehåll med

Blodförtunnande men sen i samråd med Penny på Serumkliniken så avslutade jag den behandlingen. Vilken vecka är du i nu? Om du inte vill göra ultraljud kanske din Bm och du kan lyssna på hjärtljuden? Kram

Tyckommig, hur går det med slemhinnan? Lycka till vid ET!! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus