Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Redan, tack snälla för tips. Jag är med i den fb-gruppen

Pyret har alltså varit bra i magen tills vi återinförde Niferexen, han har inte tagit den på flera veckor. Tror egentligen inte att han är mp-allergiker (därför kör vi ändå Althera trots vassleprotein) men eftersom koliken var så jävlig så testade vi. Akupunkturen har gjort stor skillnad, vi gjorde uppehåll några veckor och sen kom koliken tillbaka och efter endast en akupunktur så var det lugnt igen. Fast vi kör mp fritt ett tag till ändå, eftersom vi inte kan grejja med både det och Niferex samtidigt. Kom tillbaka till helamning några dagar innan järndropparna sattes in igen, men nu skriker han så mycket och han har det jobbigt..han gallskriker vid bröstet och vill inte äta. Stressar mig och då rinner mjölken till dåligt

då får han tillägg..om han bara ammat lite.. Känner mig otillräcklig när han är otröstlig....... Ska ringa på måndag till både neo och bvc och rådfråga lite, men allt jag läser tyder på att han måste ta dropparna :/ . Kvällen har varit jobbig här och jag lider så med min lille pojk... Vet ju att prematurer ofta har omogna tarmar, det förklarar ju kolik och att det var så jobbigt med medicinen tidigare, men nu är han ju tre månader och tänker att man nu inte kan skylla på omogna tarmar..Fast Niferex är ju jobbigt även för vuxna magar, kanske bara hoppas att han vänjer sig..
Varför tar det 14 veckor att rena din mjölk? Är det för att du misstänker äggallergi också? Mjölk sägs ta 4 veckor, konstigt nog säger vissa bvc ändå att man ska hålla upp 1 vecka..(inte min, där kör man minst 4 veckor mp-fritt...)