• zaq1234

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan, förstår så väl.. Känner man inte ngt ibland så blir man orolig, allt är säkert bra! Har du känt idag?

• zaq1234

Bullenochgrisen, läste ett gammalt inlägg från dig, din bm sa att man skulle inte gå mer än 40 fulla veckor, dvs 41+0 men som jag fattat det så är väl 40 fulla veckor 40+0 ?

• zaq1234

Ahvava, stort Grattis till  Dig!! Vad härligt att det verkade ha gått så bra, du får gärna berätta mer detaljer! Kom värkarna bara så där vecka 38? och sedan en normal förlossning?

Jag har precis varit på mvc, allt såg bra ut, men de kollar inte urin mera säger de, bara vid inskrivning....är inte det konstigt...de gör det om blodtrycket går upp sa de.

Ja bad i alla fall om att få komma om 2 vigen, vilket var ok.

• zaq1234

MillaQ kul med din uppsats jag hade nästan samma värde som dig. 1,4 på tsh, det är helt ok. Hjärtljud 130 tror då kanske mer på en pojke. Blodtryck 110/65 men urin tog de inte som sagt. Magen 24 cm tror jag det var. Vikten ej ok enligt mig själv, plus 9 kg.. Men jag skulle inte tänka på det sa hon.. Så jag tar nog o lägger upp en skål med fredags glass nu....

• zaq1234

MllaQ2 mitt järnvärde var på 125 denna gång.
    Gillar du blodpudding, ta en skiva i veckan tillsammans med ngt som innehåller c vitamin...det kan hjälpa bättre än järntabletter.

Ja jag låg mitt på kurvan gällande måttet runt magen.

När det gäller träning är det enda jag fixar just nu är promenader, inte direkt  ngn powerwalk utan mer långsamma, har rätt så ont i svanskotan på em o kväll, på fm är allt mkt bättre.

Eftersom det var så noga med lyft etc efter FET så har jag liksom inte vågat köra ngn styrketräning...man är kvar i försiktighetsprincipen...det var så otroligt svårt att få till denna graviditet o tagit 6 år, så man gör allt för att inte riskera ngt.

• zaq1234

Å Redan vad jobbigt för dig...hoppas du är väl hemma nu får ta det lugnt.

• zaq1234

Hur gör ni med parmesan? Den är ju opastöriserad, men så torr att den ska vara ok, eller hur?

Välkommen weeme!

• zaq1234

Håller med, jättefin mage tyckommig! Ska se om jag också kan ta en bild, sitter på jobbet just nu så det får vänta.

Tror ni man kan höra barnets hjärta med ett stetoskop? Eller är det bara med doppler som de har på mvc? Funderar på att skaffa ett för skojs skull. Ska inte till mvc förrän nästa fredag o kan fråga..

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus