Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Har fått en liten pojke! Hjärta  3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!  Solig  Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar. {#emotions_dlg.flower}  Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Tack för era gratulationer! {#emotions_dlg.flower} Bvc var här idag och vägde och jodå, mjölken gör sitt- +70 gram på 2 dar. "Glömmer" honom nästan ibland för han är så tyst och nöjd. Bara när hungern sätter in ska maten fram på 2 röda.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-29 16:29:57 följande:
    Åh vad härligt! Är så glad för din skull och för att allt har gått bra. Skönt att du mår lite bättre nu med smile1.gif Kram
    Första dagen utan stödstrumpor t.o.m. Afte p.g.a hormoner går ju absolut stå ut med och armen/handen blir väl bra den med. Kram!
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-11-30 02:33:52 följande:
    Ja karpal blir bättre både av minskad svullnad och hormonfötändring, så håll ut. Rör på hela armen och handleden håll den rörlig.
    Ska till arbetsterapeuten på måndag får se vad hon gör. Lutar åt skena/stöd. Domnar mycket snabbt bort så lyfta/bära går ju inte. Kommer ju aldrig bli mycket av den varan, men lite mer än nu hoppas jag.
  • Jag är bara jag

Nån som testat blockamning och fått det att funka? Har för mycket mjölk så får amma "jämt" ibland. Testade blockamma i fredags och gårdagen funkade ovanligt bra. Idag inte alls. B somnade av utmattning vid 18.30 lille bubben...

• Jag är bara jag

Frazze: här rekommenderas inte Minifom längre öh.t utan Semper magdroppar istället. Har hjälpt vår lille skrutt en del i alla fall. Hans problem är för glupsk så det blir en massa överskott. Efter 1,5 timmes amning nyss fick jag dra loss honom! Tungan ute

• Jag är bara jag

Frazze: det är gaser här med, men Minifom ska han inte ha ändå tyckte dom. Och nöjd och nöjd....han går inte upp så jag har för dålig mjölk ändå trots hur många timmar per dag som helst. Tycker inte de ska rekommendera amning om vissa ändå har för klen mjölk som jag. Då hade jag aldrig börjat. Men vi lägger det på listan över misslyckanden som vanligt...

• Jag är bara jag

Jaha,gått ner och förbjuden att amma av läkare och odugligförklarad av bvc. Dock pratat med amningshjälpen som tycker att jag ska amma ändå plus ha ersättning. Vill ju inte ge ersättning egentligen för jag vill inte lägga ytterligare misslyckande på listan, men måste ju. Bröt ihop på bvc faktiskt. Ska byta om det bara går för har aldrig gillat henne. Bröt ihop så pass att det garanterat blir en socanmälan för jag har aldrig nånsin känt mig så värdelös som att få veta att lillbubben inte gått upp!   Jag har mycket mjölk och ammar och ammar, men så går han ändå ner ( 30 gram). Ändå växt på längden 3 cm och huvudomfång. Och verkar nöjd, men enligt bvc är det för att han vant sig med "noll" mat. Hur skulle jag kunna veta det?! Ofta ångrar jag att vi skaffade honom. Kanske inte rätt med allt krångel som varit med både graviditet, förlossning och amning. Jag lyckas ju för sjutton inte med nåt nångång!

• Jag är bara jag
    Påven Johanna II skrev 2017-01-04 15:20:05 följande:
    Jag tycker som amningshjälpen tycker. Och byt barnmorska. Håller han på att bli sjuk? Det är många virus ute och går så här års och en viktnedgång trots mycket diande kan förebåda det.

Och om du mår dåligt så skaffa dig hjälp för det, efter all din strävan så är det naturligt att det kommer reaktioner nu när du är i hamn. Något misslyckande är det i alla fall inte frågan om, vare sig när det gäller svårigheterna att få barn på det mest vanliga sättet eller det du nu beskriver.

Framöver kommer du att uppleva hela registret av både känslor och händelser, ibland, förmodligen mestadels, starkt positiva men ibland förstås också ledsamma, jobbiga, tråkiga, frustrerande och mycket annat. Det kommer att bli outhärdligt för dig om du tänker sparka på dig själv varje gång, så se till att skaffa dig en vettig och stadig samtalskontakt redan nu.
    Vi träffar aldrig folk så smittad kan han inte ha blivit. Verkar inte sjuk heller. Problemet är nog för mycket och söt mjölk och tillväxtspurten och att han då inte hinner få i sig så mycket som han behövt den här perioden.. Ska blockamma hela tiden och verkligen vänta ut bröstet tyckte amninghjälpen. Sluta amma när jag ändå har mjölk verkar dumt.

Samtal är inget jag vill alls för det har aldrig nånsin gett mig nåt. De kan inte göra nåt åt problem som varit och ändra faktum-det blir alltså bara ältande och det ligger inte för mig. Jag tror inte ältande hjälper nån faktiskt.
  • Jag är bara jag
    Påven Johanna II skrev 2017-01-04 15:54:05 följande:
    Du gör som du vill naturligtvis, men så som jag har uppfattat dig genom åren här så är det precis ett icke konstruktivt ältande och ett tämligen elakt skuldbeläggande och sparkande på dig själv som du ägnat/ägnar dig åt. Alltså själv motsatsen till det konstruktiva samtalet som en terapisituation består av.

Jag tycker också att det är både dumt och onödigt att sluta amma när du uppenbarligen har mjölk, amning är dessutom mer än bara föda för bebisen men allt det där vet du säkert redan. Grattis till "bubben" också, om jag inte redan sagt det. Det är en kort och dramatisk tid den där spädbarnsperioden, snart är han uppe på benen och gör småbus och ögonblicket efter det går han ut högstadiet. smile1.gif
    Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus