Påven Johanna II skrev 2017-01-04 15:20:05 följande:
Jag tycker som amningshjälpen tycker. Och byt barnmorska. Håller han på att bli sjuk? Det är många virus ute och går så här års och en viktnedgång trots mycket diande kan förebåda det.
Och om du mår dåligt så skaffa dig hjälp för det, efter all din strävan så är det naturligt att det kommer reaktioner nu när du är i hamn. Något misslyckande är det i alla fall inte frågan om, vare sig när det gäller svårigheterna att få barn på det mest vanliga sättet eller det du nu beskriver.
Framöver kommer du att uppleva hela registret av både känslor och händelser, ibland, förmodligen mestadels, starkt positiva men ibland förstås också ledsamma, jobbiga, tråkiga, frustrerande och mycket annat. Det kommer att bli outhärdligt för dig om du tänker sparka på dig själv varje gång, så se till att skaffa dig en vettig och stadig samtalskontakt redan nu.
Vi träffar aldrig folk så smittad kan han inte ha blivit. Verkar inte sjuk heller. Problemet är nog för mycket och söt mjölk och tillväxtspurten och att han då inte hinner få i sig så mycket som han behövt den här perioden.. Ska blockamma hela tiden och verkligen vänta ut bröstet tyckte amninghjälpen. Sluta amma när jag ändå har mjölk verkar dumt.
Samtal är inget jag vill alls för det har aldrig nånsin gett mig nåt. De kan inte göra nåt åt problem som varit och ändra faktum-det blir alltså bara ältande och det ligger inte för mig. Jag tror inte ältande hjälper nån faktiskt.