Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze skrev 2016-05-04 15:20:42 följande:
    Ja men låt folk titta få! Man blir så less på folk som måste vara så normala. Om man inte träffar den rätte förrän man är 44 då? Ska man inte få skaffa barn för att, nä du är för gammal nu! Skit i vad folk tycker och tänker! Du kommer att må bra och vara lycklig för du har gjort precis som du ville och inte anpassat sig efter vad andra tycker. Det är DIN lycka som står först! Jag ska hålla tummarna stenhårt för att allt går vägen denna gången. Stor kram på dig! Oh Heja heja för kämparglöd!
    Vi kommer ju bli jordens lyckligaste när vi får barn, men ibland oroar det mig vad folk ska tycka. Man får ju helt enkelt inte barn i den här åldern här!  Flera klasskompisar har barnbarn och vissa bekanta vet vi är emot 40+are som får barn. Men vi får förklara och de som inte fattar fattar inte.

Tack för tummen! Kram!
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-05-04 16:39:36 följande:
    Jag är bara jag-här har du en till som verkligen hejar på dig och hoppas det nu verkligen går hela vägen. Det gäller att ha skin på näsan och kunna skita i vad andra pratar tycker-du fixar det men förstår hur du menar känner.Kram från mig.
    Tack! Jodå,nog kan vi ta det men i mina värsta stunder har jag t.o.m tänkt att jag kanske blir anmäld till soc. för att jag är så gammal eller till polisen för att jag stulit ett barn! För vissa tror ju att vi barnlösa är så desperata att vi t.o.m kan stjäla barn... Sen det här med ED;vem kommer fatta det? Inte svärmor och fattar hon kommer hon inte tycka barnbarnet är äkta-hon godkänner inte adopterade heller nämligen. Nåja,vi är inte där än. Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-04 16:52:44 följande:
    [quote=76595819][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2016-05-04 16:13:53 följande:[/quote-nick]Vi kommer ju bli jordens lyckligaste när vi får barn, men ibland oroar det mig vad folk ska tycka. Man får ju helt enkelt inte barn i den här åldern här!  Flera klasskompisar har barnbarn och vissa bekanta vet vi är emot 40+are som får barn. Men vi får förklara och de som inte fattar fattar inte.

Tack för tummen! Kram![/quote

Om de inte förstår, så kanske de inte är så bra vänner ändå. Är det bättre att vara en oansvarig tonåring och få barn då? Tänk så älskat ert lilla knyte kommer att vara från +på stickan, till ert sista andetag. Hur många barn är så bortskämda med kärlek idag? Jag tror att vi som fått vänta så länge på barn kommer att bli de bästa föräldrarna. Kom ihåg att vi finns här för dig om det skulle bli tungt. Och om nu allt går vägen som vi hoppas så innerligt, så kommer ni ju ha en extra anledning att leva för. Lycka till! Kram
    Våra närmaste vänner är ingen fara, men jag tänker på folk i allmänhet jag. Tur jag en bra dag kan passera som åtminstone 45! Tur ni finns som "vandrat före". Kram!
  • Jag är bara jag

Inte orkat gå in här. Mått PEST i 3 veckor och fick svar idag om järnbrist. Tänker inte ta piller utan offrar pengar  på sprutan istället. Inskrivning imorron.

Det här med ålder tycks ni inte förstå. Man får inte barn ens efter 35 här! Bara så gammal är helt extremt. Vi kommer sticka ut rejält milt sagt. Man får överlag inte barn vid 48 utan fusk. Vi kommer berätta för nästan alla eftersom vi inte kommer få ett barn som liknar oss ett dugg - vi har inte valt utseende ö.h.t på donatorerna. Alla kommer ju undra dessutom så jag tycker det är rätt att berätta, jag klarar inte av att förtiga sanningen. Den som sen säger nåt dumt åker ut ur bekantskapen. Punkt.

• Jag är bara jag

Bebben lever!!  Solig  Så inställd på missfall igen att jag blev mer chockad över det positiva beskedet än jag varit om den dött. Mår pest och är ju specialfall av flera skäl så idag ska jag till specialmödravårdsläkaren för att planera mediciner resten av graviditeten.

• Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-05-25 12:44:31 följande:
    Härlig uppdatering från dig vilken vecka är du i nu?
    V.12+4. UL idag blev 12+5 och h*n syntes så bra. Glad 
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-25 14:21:28 följande:
    Åh vilka fantastiska nyheter!!!!!!! Åh vad jag hoppas att allt går hela vägen nu. Kom ihåg att så länge du mår dåligt så är allt bara bra i magen. Jag mår i o f bra nu och här lever det runt hej vilt i magen, men jag är så trött istället. 10:e Juni så slutar jag skolan, sen ska jag bara vara ledig och njuta. Vilken vecka är du i? Är det v 12 eller eftersom att du vart inne och kollat? Kram
    Jodå,nog mår jag dåligt nog. Däckad varje kväll. Migrän som jag inte ens fick medicin mot fast det finns på recept utan hänvisades till de asdyra receptfria med 2 i varje paket! Ska jaga på läkaren imorron få se. Lergigan fick jag i alla fall. Nästa besök om 4 veckor,de vill kolla mig ofta.

Njut av ledigheten du!  {#emotions_dlg.flower} Kram!
  • Jag är bara jag

Vad ska man med specialmvc till egentligen? Är det nån av er som gått där och verkligen fått ut nåt av det? Blodtryck och prover tar jag hellre här där jag bor om det ändå är det enda de gör- fast jag misstänker att de vill tvinga på mig en abort för de skulle prompt göra UL 1-2 veckor före RUL och så många UL så tätt behövs sannerligen inte. Övriga besvär blev jag hänvisad till vanliga v.c! Som vanligt NOLL impad av svensk sjukvård...

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-29 16:04:21 följande:
    Ja man blir inte överraskad direkt längre! Det är bara att stå på sig och skita i vad de tycker.
    Maken har erbjudit sig en utskällning... Jag är bara less på att må så här. Det är klart det är värt det om jag får barn, men då har jag tappat all ork och kondis och kommer helt enkelt inte orka ta hand om ett barn.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-29 17:33:58 följande:
    Din ork kommer tillbaka när bebis är född! Eller du kommer inte få sova men just det här med att må bättre kroppsligt kommer du göra. Sen endorfinkicken av att få en bebis och bli mamma kommer att hjälpa dig oxå. Vila så mycket du kan nu och ät så bra du kan och ta små lugna promenader så gott du orkar. Jag har satt mitt liv på paus för att fixa skolan färdigt först, sen ska jag njuta och leva inför ankomst av vårt lilla hjärta. Bit ihop! Du klarar det! Du är kvinna och tur är väl det för en man hade väl aldrig klarat av det smile5.gif tänk att det lyckats och du är i v 13-14 nu! Bara ca 25 veckor kvar! Heja heja! Sök vc och be dem hjälpa dig! Stor styrkekram till dig nu!
    Jag har tyvärr en sjukdom som sen 20 år ger mig lite ork och mycket dålig muskelkraft så nej, fortsätter det här kommer jag definitivt inte orka en bebis. Jag tål vare sig rörelse eller ljus ö.h.t! Promenader är ett skämt, jag vill dö av att måsta gå på toan. Vilar jag mer kommer jag bli utan minsta tillstymmelse till muskler att ens bära upp mig själv... Så jag är redigt orolig! Mvc får inte hjälpa och v.c går jag inte på-odugliga och okunniga. Har aldrig fått hjälp av vanliga sjukvården i mitt vuxna liv så varför skulle de ändrat sig nu? Men jag ska ringa b.m imorron och fråga vad vitsen är med instanser som inte får hjälpa när man mår uselt.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus