• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan, tur den inte var bruten heller! Hade inte varit så lägligt med all vikt och allt. Jag vurpade under förra graviditeten i slutet när jag grejade i trädgården, håller med om att man lite tappar kontrollen över balansen.

Hoppas HRE myser!!

• weeme

Grattis HRE hoppas du piggar på dig från extrabesvären snart bara! Skönt att allt går bra.

Redan, jisses säger också- du blev ju nyss gravid hur fort går tiden?! Hoppas ni mår bra alla, tänk väntan över...

SnartLycklig, det var en fin autokorr haha...

I min mage sprattlar det och hickas, jag njuter för fullt för snart är ju även min tid med bebis i magen över. Börjar bli mer och mer osmidig, försöker göra saker i lugn takt medans det går känns som man snart är strandad som en val, hehe.

• weeme

Jag är bara jag, det låter bra! Smyggrattis!

Pink Lily, nej tyvärr..

• weeme

Hu då Redan, vila och njut, hoppas det går tillbaka fort på dig. Skönt att de "små" mår bra. Pappa får desto mer tid, inte alltid pappan får det när de bara vill ligga och tutta på mamma i början. Lyssna på kroppen är viktigt, i alla lägen men som gravid har man ju fler att tänka på än sig själv! Bra gjort.

Lana, beklagar så väldigt. Samla kraften!

Rosen, skönt med stegring! Fin fint!

Håller med Redan, nyplussade har plats här med sin oro, här finns den fulla förståelsen för blodstänksnoja och obefintliga gravidtitetssymptoms skräck!

• weeme
    Lana68 skrev 2015-10-23 23:36:42 följande:
    Tack jag ska försöka. Men just nu har all kraft försvunnit. Känns inte som att jag orkar kämpa mer just nu... tack för omtanke kram
    Förstår! Bryt ihop och kom igenHjärta
  • weeme

Jag har haft ont i området för äggtockarna nästan som kramper hela denna graviditet till och från. Även lös i magen hela graviditeten utom hård första veckan.. Inga problem att äta järntabletter inte!

Dessutom blev jag smalare och kom i ett par vanliga jeans jag inte kunnat innan, det kan ha varit runt v.12 Det där bebisfladdret jag känt försvann också. Brösten har inte ömmat alls speciellt, inte heller varit så svullna. Förra fullgångna graviditeten fick jag köpa ullinlägg för tuttarna höll på att ramla av i krampsmärta under vintermånaderna. Vid alla MA har bröstvärken försvunnit när grav avstannat, så detta har varit nojigt, men jag har fått inse att efter alla graviditeter så är denna helt olik de andra! Enda likheten är att jag knappt mått illa och har jag gjort det har det varit kvällstid. Inte helt olik, jag kan knappt andas nu precis som tidigare, men blodsocker bergochdalbanan har varit betydligt lugnare också. Nu är jag fortfarande gravid så det går även utan så många symptom uppenbarligen! I dag fick jag vansinnig värk i ljumskarna av att gå så kroppen börjar ge med sig lite.

• weeme

Hm, jag har mer haft smärtor neråt som oroat mig. Också liksom krampande men inte sammandragningar. De går över när jag slutar röra mig- helt. Röra sig i sängen kan också vara smärtsamt.

• weeme
    Lana68 skrev 2015-10-25 10:24:12 följande:
    Du har inte fått foglossning tror du? Bäst att kolla upp så kan du få bälte att ha på dig som underlättar vid rörelse.
    Nä, inte den smärtan det är mer något annat. Jag har ett bälte att ta till om det skulle bli mer varaktigt. Jag har fått otroliga smärtor i ligamenten när de töjer sig (tror de att det är) både denna och förra gången. Skillnaden är att nu jobbar jag inte så jag kan lyssna på kroppen och slipper smärtan för det mesta. BM säger att det är ligament som gör ont "där nere" under magen precis också.
  • weeme

Swede, förlåt att jag skrattar åt ditt elände men en bild på en snopp, lägg upp på FB; vi ska bli fler!! Bilderna är ju så kul att ha, inte för att vi fått vid varje UL men de vi fått är mysiga.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus