• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Om man tex söker på fb, föräldrar genom embryo och äggdonation så ser man att den är sluten, men man ser också alla 38 medlemmar. För er i "gruppen" skulle jag inte känna ett behov av att vara anonym, men för diverse andra människor i världen kanske jag inte vill vara riktigt så öppen med detta.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-08-25 23:26:52 följande:

Weeme:det är skillnad på sluten och hemlig grupp. Vår grupp i Sthlm kan du inte söka upp.... Prova!

Hm, jag sökte upp de du föreslog förra gången, de hittade jag då men gick inte med eftersom jag såg alla medlemmarna.... (Vad de nu hette). Hemliga grupper kanske man inte kan se medlemmar i?
  • weeme

Går gärna med i en sluten grupp om man inte syns utåt! Sthlm eller inte, får väl överleva att ni bor där {#emotions_dlg.djavulsk}. Behöver ingen riket grupp för min del.

Ja, Milla, man har mååånga fördelar med lite erfarenhet i livet, det var rena boosten att gå i grupp med ungdomar. Några var rent av äldre, de yngsta kom bar en gång, stod och rökte i pausen... Say no more.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-08-25 23:32:24 följande:

Ok jag tar utmaningen och kollar möjligheten för oss.

Klart det finns föräldragrupp här i Motala/Linköping men jag tror jag inte är inviterad... Pga ålder och ÄD. Vet ej, bara en förutfattad mening kanske.

Här blir man inte inviterad som omföderska. Kanske samma hos er? (Om man inte väntar tvillingar då, tvillinggrupp).
  • weeme
    zaq1234 skrev 2015-08-26 02:58:12 följande:

Fb grupp kan vara bra ide' jsg tycker dock att det är så bra med vår tråd med redans pärlor. Skaffar vi en fb grupp så minskar nog skrivandet här o här är det ju lättare för andra att hänga på.

Bara det att jag får virusvarning med mera så fort jag är på FL samt att det är segare än körv, så jag är sällan här och är jag här men det hänger sig tio gånger blir det sällan att jag ens hinner läsa alla inlägg innan jag ger upp. Nu vill sidan köra extra tillägg, ofta vill den köra skript osv osv, den är riktigt hemsk oavsett vilken dator man laddar upp från. Brrrr. Annars håller jag med dig!

jmt, oj så spännande, lycka till i morgon! Blir kanske svårt att sova i natt då?
  • weeme

Grattis jmt! Nu njuter du välHjärta

Själv har jag tagit migränen till nya nivåer. Trodde jag fått en stroke/ tia i fredags så vi hetsade in till akuten där jag relativt snabbt blev undersökt. Visade inga vanliga symptom på stroke (men det lugnar inte mig, så var det för mamma och mormor också så de fick ingen behandling tyvärr). Däremot började en liten klocka ringa när dr fick komma tillbaka för jag blev sämre bara av att sätta mig- han pratade om migrän med aura. DING! Jag hade sett en liten svart flimmerfläck någon gång under dagen. På kvällen startade det sedan med att det pirrade i fingrar och de svullnade. Senare även runt munnen. Jag tappade minne, förstod inte vad folk sa, kunde inte läsa, men det kom och gick. Jag mindes inte vad mina mediciner hette eller vad jag var allergisk emot, bara att jag är det. Osv. riktigt vidrigt. Jag var också fruktansvärt trött men vågade inte somna för då trodde jag att jag aldrig mer skulle vakna. När jag väl blivit av med frossan och fått ner blodtrycket och funderade på migränen vågade jag sova, vaknade med migrän bakom ena ögat. Oförskämt lite med tanke på hur uppskrämd hela familjen blev. Dr var nöjd då jag fått huvudvärk så vi fick åka hem med en panodil. Förra gången jag var gravid hade jag en annan upplevelse, men den var mer i linje med vad jag råkade ha läst om, det var på jobbet där jag bara lutade kontorsstolen, stensomnade och vaknade med sprängande huvud.

Nu kan jag säga att jag är glad att jag lever och är frisk, firar med att koka plommon och äpplen.

• weeme

Tyckommig, snart får han slippa smärtan lille! Så skönt. Fruktansvärt att veta att de skriker för de har ont och inget kunna göra. Jag hade varit tokigt nervös ändå på OP innan det var över, styrka till mammahjärtat!

Redan, min gamla dr skrev ut det för mina leder, 665, men han finns tyvärr inte längre. Kanske ska ta ett samtal med min nye, fast jag vet i ärlighetens namn inte om de hjälper, jag tar 1000 så fort jag känner ett anfall börjar lura på allvar men det brukar inte hjälpa något.

• weeme
    JZ79 skrev 2015-08-31 20:58:16 följande:

Weemee, Usch så läskigt ..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

Jag tar alvedon brus hemma, andra paracetamol hjälper ännu mindre, försökte några år  tills jag insåg att det inte är likadana bara för de innehåller paracetamol. Så fort jag inte är gravid blir det andra bullar! Jag har inte så ont egentligen, mest att det är ofta och denna gången med en läskig aura upplevelse (läs, nära döden upplevelse). Då och då kommer den förlamande smärtan men oftast går det att sova bort...

Men å tyckommig så rofylld bild! Tillsammans igen.
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-08-31 20:58:16 följande:

Weemee, Usch så läskigt ..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

Jag tar alvedon brus hemma, andra paracetamol hjälper ännu mindre, försökte några år  tills jag insåg att det inte är likadana bara för de innehåller paracetamol. Så fort jag inte är gravid blir det andra bullar! Jag har inte så ont egentligen, mest att det är ofta och denna gången med en läskig aura upplevelse (läs, nära döden upplevelse). Då och då kommer den förlamande smärtan men oftast går det att sova bort...

Men å tyckommig så rofylld bild! Tillsammans igen.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus