• TyckOmMig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan-skillnaden är mer som du skriver att ska jag kunna se mitt ärr finns tvillinggravid magen kvar hänger över och det beror sannolikt på att jag nu då väntat två sådana graviditeter efter varandra går fortfarande helst i gravidbrallor vilket aldrig hänt förut och det är riktigt obekvämt blir varmt med extra hänget men livrädd även för bukoperationen så i framtiden lär det bli Olga Rönnbergs bok som min bibel och träning men i nuläget är det fokus på de underbara barnen njuta/glädjas av dom försöka äta sunt trots att man i amningstider kan sluka hela kylskåpet och försöka sova när möjlighet finns något annat finns inte i min värld.

• TyckOmMig

MillaQ-Åhh vad fint du återhämtat dig kanske skulle lägga ut hur min mage ser ut?
    Avis helt klart men med tanke på hur många gånger jag haft gravidmage så får jag köpa läget men känselbortfallet är kämpigt tycker jag.Även saknaden att få föda dom vaginalt då jag ju fött alla andra vaginalt så det är nog inte så konstigt att jag upplever det kämpigt annorlunda.

Fin son i vagnen också njut allt gott till dig.

• TyckOmMig

Någon av er som fött som planerar dop?
    Vi har beslutat om att 1 Advent blir vårt dop av.Älskar just den högtiden lagom kravfylld och mysig.Igår stod jag så sent som vid kl 20 med mina barn och fixade lussebullar till frysen och på fm bakades det pepparkakor!
    Så dom ni förstår blir det ingen smörgåstårta detta dop utan olika sorters glögg med tilltugg!

• TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 14:48:52 följande:

Tack alla. Skriver mer sen.

Vi finns här alla för dig
    .Skriv när du orkar och vill.
    Tänker på dig min vän.
  • TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-11-12 06:59:06 följande:

Tyck om mig. Hur många dagar fick din man hjälpa till att bära flickorna efter ET. Hur mycket bar du dagarna och veckan efter ET eller bar du inte alls veckorna efter när du blev gravid med tvillingpojkarna?

Mamma
    Jag bar inte alls-delegerad ut den biten...gjorde allt jag kunde för att undvika det i början.
  • TyckOmMig

Redan-skönt få ett livstecken från dig.Förstår att du är trött nu men det blir bättre med sömnen längre fram...
    Ja vad det gäller syskonförsök så är väl det sagt att kroppen ska vila minst ett år efter kejsarsnitt eller?
    Jag gjorde ju mitt syskonförsök efter att flickorna blev drygt året och har man kvar i frysen och planerar FET får man i Riga försöka tills man fyller 51 år.
    Var igår på barnkliniken med enbart Konstantin ena tvilling gossen nu 5 månader lite drygt men räknas ju som en 3 månaders pga prematur födsel-kändes annorlunda att bara ha en med sig en em och köra enkel vagn lätt som en plätt.Fick lite råd och övningar då han blivit lite sned i huvudformen då han är den av tvillingarna som är lugnast och fått ge vika för sin lite mer krävande bror!
    Ligger antagligen tillbaka i tiden sen Valentins ljumskbråck och mkt skrikande han vande sig med att bli buren mer än sin foglige bror.Vi sökte i rätt tid går att åtgärda då huvudet är formbart fram tills ca 10 månaders ålder sen är formen på skallen mer bestående!
    Vi har även haft vårt barndop men mycket sorgligt sådant då min bäste vän gick bort nyligen i cancer och begravningen äger rum den 4/12 och mycket känslor kom i kyrkan då hon arbetade inom den verksamheten.

Ta hand om varandra och kramas lite extra jag njuter verkligen av de mina.

• TyckOmMig
    weeme skrev 2015-11-29 23:03:38 följande:

Jz, jag får se om jag får en tid att ta sprutan får jag kanske göra det.. Låta slumpen avgöra. 5 dagar kvar helt galet!!! Sitter och tömmer mobilkameran nu och gosar med sparkande magen.

Låter som en bra ide att ge plats i kameran-och gosa med gravidmagen...här hemma har inte ena tvillinggossen somnat än utan han ligger och myser bredvid mig med tummen i munnen varje dag den sista tiden precis som sin äldre tvillingsyster.Jag älskar dom så!
    Snart är du också i mål-lycka till.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus