• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Zaq, vi har inte heller så fasta rutiner ännu, tycker framförallt att han sover så extremt mycket. Vaken en stund här och där men inte så länge. Sover definitivt mer än 16 Tim per dygn. Men när han är vaken är han glad och han äter jättemycket.

Med mig är det väl ganska bra, känner inte mycket av snittet längre. Värken i händerna känner jag fortfarande på morgonen och jag vet inte hur lång tid jag ska ge det innan jag kollar med läkare (?)

Hoppas det är bättre med lilltjejen på kvällen nu?

Tänker även på er plussare som är där nu som jag var för mindre än ett år sen. Önskar jag kunde lugna oron och nervpressen som jag känner så väl igen. Det ni beskriver med blödning och molvärk är vanligt. Jag hade mycket mycket av det (vek mig dubbel av smärta i början) och nu har jag en åtta veckors som ligger och sover på mitt bröst. Styrkekramar till er!

• MillaQ2

Tack zaq och Redan, känns bra att höra att det kan vara något normalt som är övergående. Jag tror jag avvaktar lite med att söka för det. Det är ju inte så att det gör ont men hoppas det inte är bestående.

Kan inte smälta din , Blomman, händelse med den oacceptabelt klantiga bvc-människan. Jag håller också inne med denna info så långt det är möjligt. Tror dock inte ett dugg på att du är ful , bara elaka människor är fula och det låter du inte som, lyssna på din man! :) Och de andra i gruppen noterade säkert inte det hon sa, det kunde ju vara att du sagt att bebisen liknade pappan mest . Men ändå oacceptabelt och oprofessionellt...

• MillaQ2

Weeme tror du värken går över snabbare om jag har såna skenor? Annars kan jag härda ut , det gör inte så ont...

Varför vill han inte du ska ta magnesium det kan väl inte vara värre än vilket kosttillskott som helst, vitaminer, mineraler. .? Jag dricker magnesium och järntillskott. Mg är ju bra mot smärta också. Hade det på flaska och sprutade efter förlossningen.

• MillaQ2

Tack för tips Redan och weeme. Jag drar mig lite för att söka hjälp då det inte gör så farligt ont. Lite småvärk kan man ju leva med...

Fin sovande sötnos Tyckommig! :)

• MillaQ2

Vilken pärs jmt, krya på dig nu!

Milla2016, jag mådde inte illa alls. Nästan inga symptom överhuvudtaget. Det finns alla varianter :)

• MillaQ2

Jag håller också tummarna Milla2016 . Tapga inte modet, vi är många som haft blödningar, behöver absolut inte vara kört. Hoppas på tickande hjärta imorgon. Vår son har fått ett av sina förnamn från läkaren på gynakuten i v 6 som såg ett tickande hjärta.

• MillaQ2

Å så skönt Milla1606! Har väntat så på att höra hur det gick, vet ju precis vilken nervpress det är när man blöder och inte vet hur det ska gå. Och vilken lycka när man får se att det finns liv därinne! Nu när ni sett hjärtat picka är förutsättningarna jättebra, vad härligt!

Skönt att det ser bra ut för dig också Redan, att det växer på med tvillingmagen :) Det närmar sig mer och mer! :)

• MillaQ2

Grattis till dig också blingbling att det går bra! Låter ju bra att de båda växer så inte en tar näringen från den andra. Tycker inte din vikt låter så farlig när du dessutom har twins. Själv gick jag upp totalt 18 kg med bara en. Har gått ner 16 kg efter två mån utan att ha gjort något mer än amma och lite små promenader.

• MillaQ2

Men jag hade något åt det håll du beskriver Milla2016, värk eller hugg i magen så jag gick dubbelvikt. Kändes som nåt var fel så ont som det gjorde mest omkr v 6-7 men det avtog sedan och resten av graviditeten mådde jag toppen.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus