Efter 20 år... skiljas?
En liten updatering... Jo, det var jag som skapade tråden (kommer inte ihåg inloggning, tog bara något fejk-email då, för att få upp en anonym tråd lite snabbt).
Då har vi haft samtal. Flera sådana. Det första föregicks av ett lååångt brev, där jag förklarade hur det låg till. Hur jag saknade den där gnistan, saknade henne, saknade sex. Frågade hur hon egentligen ville ha det. Skiljas?
Det första hon föreslog, var att jag skulle skaffa någon vid sidan av. Jag blev lite förvånad, faktiskt... Men vi diskuterade och malde vidare, och bestämde att vi, än en gång, skulle försöka "bättra oss". Vi tyckte båda det var väldigt skönt med brevet. Vi fick en nystart!
Först var det bra, bättre än på tio år, minst! Men sedan... falnade det efter någon vecka. T.om. jag kände... bara kompis-känslor. Fast jag försökte, hittade jag inte "hettan". Damn it.
Observera, att jag nu förmodligen kan förstå, hur hon har känt länge. När "hettan" inte finns där för ens partner. Det går inte att fejka fram den, det blir inte bra, inte rätt.
Nya diskussioner... Är det så att vi bara har blivit väldigt, väldigt goda vänner? Världens bästa vänner? Förmodligen. Båda känner så. Båda känner sorg, över att det är så, men det är så landet ligger. Båda känner dessutom lättnad, att vi båda kommit fram till att det är så.
Det är nu det lite, i alla fall i mina ögon, ovanliga, kommer in. Hon föreslår, igen, att jag ska hitta någon vid sidan av.
Humm... Alltså... Vi trivs jäkligt bra ihop i övrigt. Vi är riktigt, riktigt goda vänner. Vi jobbar ihop (faktiskt), och trivs med att jobba ihop. Vi tjänar rejält med pengar dessutom... För vi jobbar väldigt bra och effektivt när i jobbar ihop.
Vi har barn ihop, som vi kan vara extremt stolta över. De är välartade, har intressen, är riktigt duktiga i skolan, har bra vänner, och de är hur bra och skötsamma som helst. Det har de alltid varit (peppar, peppar...).
Vi har kul ihop på våra semesterresor med familjen. Vi fixar ihop vardagen på ett bra sätt, bråkar aldrig, jag har/får massor av tid till mitt fritidsintresse, osv. Så... Vi ska fortsätta bo ihop. Som riktigt goda vänner.
Ja, vi kommer att fortsätta vara gifta (finns liksom ingen poäng i att skiljas, vad jag kan se), vi ska fortsätta fixa ihop vardagen så bra som bara vi kan göra. Vi ska fortsätta att uppfostra barnen ihop, och bo ihop. Dumt att ändra på ett vinnande koncept.
Den enda skillnaden blir... Att jag ska försöka hitta mig en "kurtisan". En någon vid sidan av, så att säga. Hon har ju, i princip, noll och ingen sexdrift alls. Det bara är så, lets face it. Jag vill... jag vill känna den där "hettan", jag vill ha värme, närhet, åtrå, kåthet. Hon vill att jag ska få det, men hon kan inte ge det, eftersom hon känner inte det behovet. Och jag veti sjutton, vi har ju båda vuxit till att bli "vänner", så den hettan är vilse för mig också...
Så jag har hennes tillåtelse... det är ju till och med så att det är hon som har frågat om jag inte kunde vilja ha det så. Det är hennes förslag. Jag får "min hetta" på annat håll, och fortsätter bo ihop och dela vardagen och barnen med henne.
Då har man bara det smått omöjliga uppdraget att hitta någon trevlig dam till det... Svårt, men kan inte vara omöjligt. Helst en gift kvinna, i samma situation som jag. Med en snubbe som tappat lusten, och som gett henne grönt kort, så att säga.
Jag vill helst inte bidra till att någon är otrogen, så makens tillstånd vore skönt om hon hade. Jag vill helst inte hitta någon som blir alltför "kär" i mig och som vill dela hela mitt liv, det är ju risken med en singeltjej... För jag vill ju fortsätta dela mitt liv med min fru och uppfostra våra barn tillsammans. Som en familj... Fast med en familjefar, som "får sitt" på annat håll.
Victoria Milan vet jag inte... har läst mycket dåligt om den sidan. Dessutom vill jag som sagt helst inte bidra till vänsterprassel som kan förstöra förhållanden och familjer.
Typ ALLA annonser på BC överöses med svar från diverse kärlekskranka män. Så chansen att få napp och hitta något bra, och varaktigt, torde vara rätt liten.
Reggade ett konto på Happypancake, men min presentation godkändes inte. Skrev ärligt om läget, men si det föll inte väl på läppen på någon admin. Då blir jag lite anti, faktiskt... ska sanningen inte duga till, liksom?
Vet inte var jag ska hitta något... Men det borde väl finnas någon hemmafru som behöver underhåll i sänghalmen, och lite mer därtill. Vill ju inte BARA ha sex. Sex är, bara en del av närhet/passion/längtan/sex. Jag vill ha mer än bara sex... men ändå leva kvar i mitt nuvarande familjeliv.
Låter det som att både äta kakan och ha den kvar? En omöjlig kombination? Det får framtiden utvisa. Jag ser ändå positivt på morgondagen nu. Mer positivt än på länge.
Det här kan ju, faktiskt, på något konstigt sätt, kanske göra att vi blir ännu lyckligare ihop. Ja, frugan och jag, alltså. Hon slipper tjat om sex, och jag slipper bli nobbad och få kalla handen. Och kanske... kanske kan jag hitta en passionerad kurtisan som vill ha samma upplägg?
Kul! Önska mig lycka till!