Inlägg från: Förtvinad |Visa alla inlägg
  • Förtvinad

Efter 20 år... skiljas?

Sedan är det ju så att sex egentligen bara är en liten del av hela paketet "närhet/kärlek/sex". Sexa kan man göra med Fröken höger också, men då får man ju bara en tredjedel av "paketet"  (och knappt det, egentligen).

Det skulle kunna ta hus i helvete om man skaffade en långvarig relation med någon vid sidan av, om det upptäcktes. Bättre än inget kanske, men jag tror inte på att gå bakom ryggen i längden.

/Kärleksförtvinad
  • Förtvinad

Sorgligt att det ska behöva bli så. Man undrar ju nästan om det är något genetiskt med kvinnor efter att de fått barn...

Finns massor av träffar kring det om man Googlar.

/Kärleksförtvinad

• Förtvinad

Iofs får man träffar på det mesta om man Googlar efter det... Föregående inlägg inte menat att starta någon "köns-kamp". Det är bara jag som tänker högt. :)

• Förtvinad

Hittade ett test på nätet... www.psykologitest.se/relation-karlekssprak.php 

Det blir ärligt sämsta alternativet på alla punkter, utom dessa två:

Om jag vill prata om något som är viktigt för mig lyssnar min partner uppmärksam

Min partner är genuint intresserad av vad jag gör

På de två punkterna blev det näst sämsta alternativet. Shit, vilket botten-napp...

• Förtvinad

Läste ett inlägg i en annan tråd här...

"Mina föräldrar skilde sig när jag blivit vuxen. De höll i hop "för barnens skull" och jag tror att det har påverkat mig mycket mer än en eventuell skilsmässa hade gjort.

Det var väldigt tydligt att de inte var lyckliga tillsammans även om de inte bråkade mycket.

Hela min uppväxt har jag gått runt och trott att man bara blir olycklig om man gifter sig och det är först på senare år jag har kunnat ha nära relationer på riktigt."

... och det vore ruskigt synd om det blir det resultatet av att föräldrarna håller ihop "för barnens skull"... :(

• Förtvinad
    Anonym (ne) skrev 2015-04-11 15:29:26 följande:
    ne det är ju bara snopp i fittan som räknas som sex.
    Jag skulle nog klassa all form av interaktivitet mellan två människor som sex, oavsett vilka kroppsdelar som används.

Om den ena parten inte är intresserad av någon form av interaktivitet alls... så blir det svårt att få till någon bra sex, eller sex överhuvudtaget.

Att sköta allt på egen hand är, enligt mig, ett väldigt odugligt alternativ till sex/närhet/kärlek. 
Svar på tråden Efter 20 år... skiljas?