• nozpa

Varför får man inget tillbaka?

traveler skrev 2015-04-12 11:01:49 följande:

Det är jag som tar initiativ och det tycker barnen om
    Nu vill jag inte göra dig ledsen. Och det är inte just dig jag pratar om här. Men på min dotters förskola finns en förälder som tjatar, tjatar (upplevs som det) om att barnen ska leka. Det ska göras ditten o datten. Inget av barnen har någonsin föreslagit att leka efter dagis. Men denna förälder försöker jämt. Ofta har man lite annat på helgen som ska hinnas med. Och det känns mest som en stress att planera in lek med dagiskompisar också.

Som sagt, barnen har aldrig frågat. Kanske är det just det, att folk känner att det är lite stress?
    Kan du inte föreslå något annat, behöver kanske inte vara just med dagiskompisarna. Men med andra vänner, att alla träffas och spelar fotboll och tar med fika eller så?
    Och kanske inte så ofta. Har flera vänner som upplever det jättejobbigt när vissa föräldrar ska bestämma lekträffar på helgerna.

Ta inte illa upp, förstår att du bara vill att ditt barn ska ha kul och få leka. Men det kan bli lite stressigt om man har mycket i övrigt att ta hand om.
Svar på tråden Varför får man inget tillbaka?