Varför får man inget tillbaka?
Jag är en pappa som tar mycket initiativ. Jag har en son på 4 år som går på förskola i sthlm. Vi har bland annat anordnat kalas där vi bjudit hela barngruppen hem till oss. Jag har också hört av mig till föräldrar till barn som jag vet att min son umgås med flitigt på dagis och frågat ifall man kan ses någon helg och låta barnen leka. De säger ja ibland vilket givetvis är kul, MEN... Det är ALLTID jag som får höra av mig. Jag får aldrig något telefonsamtal eller erbjudande från dessa föräldrar med förslag och erbjudanden.
Den här känslan är ganska nedslående. Jag känner att jag börjar tröttna och har ganska ofta tänkt tanken "ska jag skita i det här" men jag vill ju att min son ska ha roligt. Han är så mycket med mig och jag vill att han ska få leka av sig under helgerna också.
Jag har alltid levt ett liv där jag fått slita väldigt mycket för att få något på det sociala planet. Det är alltid jag som fått vara mest aktiv på köttmarknaden, i vardagslivet, i det sociala, m.m. Det är väldigt sällan någon gjort något för mig. Det är konstigt för jag vet att jag är en sjysst kille.
Vad beror det här på?