Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

syskon tätt

Hej på er!

Har en dotter som blir 6 månader den 13/4 och här hemma diskuteras de syskon för fullt. Min sambo vill ha tätt mellan barnen och tycker vi ska köra på snart. Jag vill ha två barn inom två år, dels för vi vill ha tätt så som vi har haft med våra syskon, samt för att inte behöva gå tillbaka en sån kortis på jobbet.

Vill inte ha min dotter på förskola förens hon blir två år. Jag och min sambo kommer att vara hemma första två månaderna tillsammans tills de känns bekvämt för mig att ha båda hemma!

För och nackdelar? Är de bättre att invänta närmare 2 år eller spelar dom där månaderna ingen roll? Oron sitter lite i att jag skulle bli gravid eller få mf och inte hinna få nr 2 inom 1 år och 9 mån som fsk kräver.

Kram

• Svar på tråden syskon tätt
  • mitthemligajag
    jenny99 skrev 2015-04-10 09:34:07 följande:

Orkar ni syskon tätt?Har ni tid och energi?Eller vill ni bara ha det överstökat?I vilket fall som hellst så kan ni mycket möjligt köra på det nu.På så vis minskar stress ifall missfall kommer eller om det tar längre tid än väntat.

Såklart så tog de på en gång så nu har vi en liten på g och lillan hinner bara bli 1 år och nästan 5 månader. Vill absolut inte " bara få de överstökat" utan de är mer så att vi vill ha de tätt pga av att hon ska få ett nära syskon att växa upp med. Har superstor oro i att hon ska känna sig utanför osv. Jobbar på en förskola och ser mycket sånt. Men hon kommer vara hemma med mig och bebis i 8 månader. Vi ska vara hemma båda föräldrar i 3 månader för att försöka undvika att hon "far illa" av en trött mamma som varit vaken hela nätterna med ett syskon. Men de skulle vara skönt att höra andra som har så tätt hur deras har reagerat när dom är så små :) och om någon har varit hemma själv hur de har fungerat? Lillan hade kolik första tre månaderna så jag har liksom bara den sjukt intensiva jätte jobbiga tiden att jämföra med. Förhoppningsvis har inte nästa bebbe kolik så vi slipper skrik från 20.30-05 hehe.
  • mitthemligajag

Tack för era svar!! Börjar smälta det gör nu och längtar väldigt mycket! Det är svårt att tänka sig att lillan ska bli storasyster nu när hon precis börjar bli "människa" och börjar krypa osv. Men de är ju rätt många månader tills de väl är dags ;)

Svar på tråden syskon tätt