Inlägg från: Anonym (Längtar..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar..)

Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?

Jag är 37 år, blir 38 år i år.
    Och jag har försökt hela mitt liv att skaffa barn.
    Jag är tyvärr änka så jag är ensamstående och undrar därför om ni har något hum om vad det rör sig om för priser där ute i världen?

Finland, Lettland, Ryssland, Indien, Ja överallt där dom kan tänka sig att förbarma sig över en ensam kvinna vars högst dröm är att få ett litet barn.
    Ett eget litet barn... Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-10 02:38
    Jag kan tyvärr inte få barn på naturlig väg så insemination är inte en valmöjlighet för mig.

• Svar på tråden Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?
  • Anonym (Längtar..)

Jag kan inte bli befruktad på vanlig väg så det är ingen idé att sätta mitt hopp till inseminering. Men jag gläds åt den chansen för andra.

Jag kan använda mina egna ägg så det blir isf med en spermadonator. Glad

Jag har googlat och googlat men jag blir inte riktigt klok på dom olika priserna. så därför tänkte jag fråga er här som varit med om det.

• Anonym (Längtar..)
    Anonym (IVF) skrev 2015-04-10 14:10:23 följande:

Hej.

Jag är 39 år och har gjort ivf i Danmark som ensamstående. Jag är gravid i vecka 29, lyckades otroligt nog på första försöket.
    Kostnaderna beror lite på val av klinik (och därmed även land) och om du hittar en gynekolog i Sverige som kan hjälpa till (blodprovstagning före starten, ultraljud under behandlingsperioden och framförallt översätta recepten).
    Jag betalade 18500 DKr för ett försök (finns även 3-pack) på CFC i Köpenhamn och till det tillkom 2 ultraljud hemma (ingick ej i högkostnadsskydd, 1300krx2), medicinkostnader upp till högkostnadskortet (ca 2200kr) samt resor.

Jag hade tur och har en fantastisk läkare som ställt upp med det mesta inkl att översätta recepten, annars kostar bara de nästan 10 000 kr!
    Jag rekommenderar att du blir medlem i Femmis, där kan du få svar på många frågor......
    Lycka till!
    VA?!?! Kostar det inte mer???? Förvånad
Svar på tråden Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?