• Anonym (Längtar..)

Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?

Jag är 37 år, blir 38 år i år.
    Och jag har försökt hela mitt liv att skaffa barn.
    Jag är tyvärr änka så jag är ensamstående och undrar därför om ni har något hum om vad det rör sig om för priser där ute i världen?

Finland, Lettland, Ryssland, Indien, Ja överallt där dom kan tänka sig att förbarma sig över en ensam kvinna vars högst dröm är att få ett litet barn.
    Ett eget litet barn... Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-10 02:38
    Jag kan tyvärr inte få barn på naturlig väg så insemination är inte en valmöjlighet för mig.

• Svar på tråden Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?
  • Moolie

vi fick betala 75 000kr för ivf privat i sverige. Kolla i Danmark, det blir dyrare men det är det värt eftersom du inte får göra det i sverige. Grekland har jag hört att de har nya metoder inom fertilitet, googla!

Är du ute efter en surrogat så är Indien absolut rätt ställe att söka sig till. Men fertilitetsbehandlingar bör du nog hålla dig relativt nära hemma för smidighetens skull.

Behöver du ägg också? Eller det är bara sperma. Du fattas? Tänk på att det finns två separata donatorregister, en med anonyma och en med öppna donatorer. Vilket fördrar du?

• Tutilure

Som jag har förstått det kommer det att bli tillåtet med assisterad befruktning även för ensamstående väldigt snart, kanske redan 1 juli i år.

Så om jag vore du skulle jag vänta tills dess.

Men det är klart, eftersom det är ett nytt lagförslag så är det svårt att uppskatta hur långa väntetider det kommer att bli så det kan vara bra att ha med i beräkningen.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Anonym (Längtar..)

Jag kan inte bli befruktad på vanlig väg så det är ingen idé att sätta mitt hopp till inseminering. Men jag gläds åt den chansen för andra.

Jag kan använda mina egna ägg så det blir isf med en spermadonator. Glad

Jag har googlat och googlat men jag blir inte riktigt klok på dom olika priserna. så därför tänkte jag fråga er här som varit med om det.

• Anonym (IVF)

Hej.

Jag är 39 år och har gjort ivf i Danmark som ensamstående. Jag är gravid i vecka 29, lyckades otroligt nog på första försöket.
    Kostnaderna beror lite på val av klinik (och därmed även land) och om du hittar en gynekolog i Sverige som kan hjälpa till (blodprovstagning före starten, ultraljud under behandlingsperioden och framförallt översätta recepten).
    Jag betalade 18500 DKr för ett försök (finns även 3-pack) på CFC i Köpenhamn och till det tillkom 2 ultraljud hemma (ingick ej i högkostnadsskydd, 1300krx2), medicinkostnader upp till högkostnadskortet (ca 2200kr) samt resor.

Jag hade tur och har en fantastisk läkare som ställt upp med det mesta inkl att översätta recepten, annars kostar bara de nästan 10 000 kr!
    Jag rekommenderar att du blir medlem i Femmis, där kan du få svar på många frågor......
    Lycka till!
  • Anonym (Längtar..)
    Anonym (IVF) skrev 2015-04-10 14:10:23 följande:

Hej.

Jag är 39 år och har gjort ivf i Danmark som ensamstående. Jag är gravid i vecka 29, lyckades otroligt nog på första försöket.
    Kostnaderna beror lite på val av klinik (och därmed även land) och om du hittar en gynekolog i Sverige som kan hjälpa till (blodprovstagning före starten, ultraljud under behandlingsperioden och framförallt översätta recepten).
    Jag betalade 18500 DKr för ett försök (finns även 3-pack) på CFC i Köpenhamn och till det tillkom 2 ultraljud hemma (ingick ej i högkostnadsskydd, 1300krx2), medicinkostnader upp till högkostnadskortet (ca 2200kr) samt resor.

Jag hade tur och har en fantastisk läkare som ställt upp med det mesta inkl att översätta recepten, annars kostar bara de nästan 10 000 kr!
    Jag rekommenderar att du blir medlem i Femmis, där kan du få svar på många frågor......
    Lycka till!
    VA?!?! Kostar det inte mer???? Förvånad
  • Tutilure
    Anonym (Längtar..) skrev 2015-04-10 13:42:39 följande:

Jag kan inte bli befruktad på vanlig väg så det är ingen idé att sätta mitt hopp till inseminering. Men jag gläds åt den chansen för andra.

Jag kan använda mina egna ägg så det blir isf med en spermadonator. Glad

Jag har googlat och googlat men jag blir inte riktigt klok på dom olika priserna. så därför tänkte jag fråga er här som varit med om det.

Men det ska gälla även IVF.
  • Moolie
    Anonym (Längtar..) skrev 2015-04-10 13:42:39 följande:

Jag kan använda mina egna ägg så det blir isf med en spermadonator.

Maila och fråga! :)
  • vinterbarn2015

Finland är annars ett alternativ, jag tycker fördelen där är att de flesta (iaf på den kliniken ag har kontakt med) pratar hygglig svenska.

• vinterbarn2015

Tyckte själv att det till en början var ganska svårt att förstå de olika momenten i prislistan och vilka som var aktuella för en själv, men har bättre koll nu. Du får gärna posta mig ett meddelande så berättar jag gärna mer.

• Anonym (Singelmamman)

Jag har gjort IVF på klinik i Danmark och lyckades bli gravid på första försöket. Det finns flera kliniker att välja mellan och priserna varierar mellan 18000-25000 för ett försök. Trepack kostar ca 35000. Sedan tillkommer mediciner, resor, ultraljud under behandlingen, blodprov och hormonprov. Försök hitta en läkare i Sverige som kan översätta de danska recepten.

Förslag på kliniker i Danmark

Vitanova

Trianglen

Stork IVF

CFC

Danfert

Gyn Grönlund

Behöver du göra äggdonation eller embryodonation går inte det i Danmark. Men följande kliniker har det för singelkvinnor.

Elite Clinic- Estland

Ava Peter- Ryssland

Ava Riga- Lettland

Invimed- Polen

Irema- Spanien

Lycka till med bebisplanerna.

• Anonym (Mimmi)

Vet ni nån bra läkare som kan göra undersökningar och så i Sverige?

• Anonym (Singelmamman)

Hej Mimmi.

Det finns läkare i Sverige som hjälper till med undersökningar och recept. Var bor du? Jag har min läkare i Varberg. Han gör vul under IVF behandlingen och översätter de danska recepten.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Singelmamman) skrev 2015-09-27 13:26:46 följande:
    Hej Mimmi.

Det finns läkare i Sverige som hjälper till med undersökningar och recept. Var bor du? Jag har min läkare i Varberg. Han gör vul under IVF behandlingen och översätter de danska recepten.
    Stockholmsområdet...
  • Anonym (Singelmamman)

Hej Mimmi.

Vet att det ska finnas en läkare i Solna som eventuellt kan hjälpa till. Tror att hon heter Svanberg eller Svanborg. Jag känner tyvärr inte till Stockholmsområdet så bra. Hoppas det löser sig.

Svar på tråden Vad kostar det om man som ensamstående vill få IVF?