• ellinoras

Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!

pandoraDiem skrev 2015-05-18 13:15:00 följande:
    Kloka ord :) Min sambo är också rätt så lugn även fast jag märker att han också känner sig frusterad. Vi har en blogg tillsammans där vi kan skriva av oss lite och läsa hur den andra av oss tänker eftersom en del saker är lättare att säga i skrift. Känns ganska tryggt ändå att jag vet att vi är två om detta.

Jodå, vi har bokat in resor i sommar så det känns skönt att ha något konkret att längta efter, brukar försöka att rikta tankarna dit när den här andra längtan försöker ta över. Bröllopsplanerna är lite trixigare eftersom det kan bli svårt att gifta sig och föda barn samtidigt, men det ser jag lite som ett lyxproblem. Skulle bf krocka med bröllopet betyder det ju att jag kommer bli mamma :) Gift kan jag bli när som helst typ :)

Tack för att jag får skriva av mig här och att du lyssnar :) Känns otroligt skönt att få ventilera sina tankar då och då
    Tack själv! Jag tycker också att det känns bra att ha en plats att skriva på. Känner mig mycket lugnare nu. Vi håller också på att göra sommarplaner och det är så klart trevligt. Jag tycker att du tänker helt rätt om bröllopet! Planera på, och behöver ni sedan ändra datum så är det bara roligt :) Som vi har pratat om tidigare så tror jag verkligen att det är bra att "tvinga" sig till att hitta på roliga saker, eller bara sådant man trivs med. 

Om du vill dela med dig av bloggen så vill jag gärna läsa. 

Funderar dock på att gå till gyn och kolla min oregelbundna mens. Har för mig att jag kanske har pcos. Och det skulle ju vara lika bra att veta det i så fall antar jag. Ska fundera på hur jag vill göra. 

Ta hand om dig!
  • ellinoras
    pandoraDiem skrev 2015-05-18 20:13:51 följande:
    Klart du får läsa bloggen om du vill :) Finns en länk på min presentation.

Om du oroar dig över mensen tycker jag absolut att du ska kontakta gyn, det är ju bara jobbigt att gå runt och inte veta, så lätt att man börjar måla upp det värsta när google finns så nära till hands. Och om det visar sig att du har pcos så kan du ju få hjälp förhoppningsvis.

Han hand om dig du också :)
    Det har du rätt i! Jag ska ringa idag ocj kolla om jag kan få en tid snart. Tack!
  • ellinoras

Vad härligt att det känns bra för dig! Jag tror att det smittar av sig, jag blev glad av att läsa detta :) 

Jag har faktiskt inte hunnit pricka in några av gyns telefontider än, men ska försöka få till det imorgon. 

Lycka till du med!!

Kram

• ellinoras

Vad härligt att det känns bra för dig! Jag tror att det smittar av sig, jag blev glad av att läsa detta :) 

Jag har faktiskt inte hunnit pricka in några av gyns telefontider än, men ska försöka få till det imorgon. 

Lycka till du med!!

Kram

• ellinoras
    pandoraDiem skrev 2015-05-22 12:22:40 följande:
    Fått någon tid hos gyn än?

Tänkte bara önska er alla en trevlig helg! Jag känner mig ovanligt positiv inför det mesta just nu och hoppas att jag smittar av mig lite till er också :)

Kommer snart ta en liten paus från familjeliv så lycka till alla ni som kämpar!
    ps. hör gärna av dig och berätta hur det går, efter pausen :)
  • ellinoras
    pandoraDiem skrev 2015-06-08 18:55:22 följande:

Hur går det för er här inne? Jag har haft en helt okej väntan mellan äl och bim, inte alls varit lika besatt. fick mens igår igen och det suger förstås men känns ändå bättre än det gjort innan. Nu ser jag fram emot semester :) kram på er!

Så trevligt att höra från dig :) Vad skönt att du har haft en ok tid. Jag har varit tvärtom denna gång, tänkt mycket på det och tyckt mig känna en massa "symptom". Men igår tjuvstartade mensen lite (som den brukar) så det verkar inte bli nåt denna gång. Samtidigt, igår var jag så ledsen och besviken men nu idag känns det ganska lugnt. Imorgon åker vi bort på en minisemester och det ska bli roligt! Skönt faktiskt att inte behöva undra då. Kram!
  • ellinoras

Vad glad jag blir över att du mår bra :) Det är bra med mig också, det var skönt med lite semester och midsommarfirandet var fint (trots allt regn...). Och på något vis känns det som att detta kan bli en bra månad! Jag har äl om en vecka ungefär, den här gången ska vi prova med äl-test. Lite bara för att.

Jag var förresten inne och läste på er blogg, vad fint ni skriver! Hoppas verkligen att det är er tur snart :)

• ellinoras

Vad glad jag blir över att du mår bra :) Det är bra med mig också, det var skönt med lite semester och midsommarfirandet var fint (trots allt regn...). Och på något vis känns det som att detta kan bli en bra månad! Jag har äl om en vecka ungefär, den här gången ska vi prova med äl-test. Lite bara för att.

Jag var förresten inne och läste på er blogg, vad fint ni skriver! Hoppas verkligen att det är er tur snart :)

• ellinoras

• ellinoras

Tack! Det hoppas jag med, hoppas och längtar :) Jag ska jobba en vecka till och sen blir det semester. Det ska bli härligt!

Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!