Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!

hsh skrev 2015-05-12 13:59:02 följande:

Jag tycker det är fruktansvärt att vänta på barn. Jag blev gravid innan jul, fick missfall i januari och har sedan dess väntat på ett plus. Igår kom det. Och då tänker man att man kanske ska kunna lugna ner sig? Icke. Jag är värre nu än innan. Min hjärna går på högvarv och jag kan knappt äta, sova, jobba. Jag vill bara spola fram tiden. Nån som har nåt tips på vad man ska fokusera på? :-/ Jag är orolig över att få ett till missfall, vilket gör min väntan så oerhört frustrerande. Det går som inte bara "att sluta".. Och ännu värre är det ju att inte kunna prata med folk. Vara öppen. Säga Såhär mår jag. Inte ens våra familjer får veta förrän efter rutinkollen, alternativt det tidiga ultraljudet jag har bokat in på privat klinik.

Grattis till ditt plus! Jag förstår helt din oro, plussade också innan jul vilket heller inte gick som det var tänkt. Blev utomkveds och operation istället. Men va bra att du har bokat in ett tidigt ultraljud (även om det är dåligt av landstinget att inte erbjuda det), känns ju alltid bättre att kunna dela upp det i små delmål och kunna andas ut emellanåt. Vet inte om jag har något bra tips att ge, jag tänker mig att jag själv ska försöka ta en dag i taget om jag plussar igen, men det är nog lättare sagt än gjort. Kram
  • pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-12 10:53:35 följande:

hoppat e på topp nu bim+3 men håller mig bestämt emot att testa... där emot har det googlats vilt på allt möjligt och funderats och planerats... känner att de e bättre att må bra nu och slappna av lite till även om de betyder att man lurar sig själv lite... ledsen blir man ju ändå lixom.

Hur går det för dig?
  • pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-16 23:33:27 följande:

haft jobbiga dagar!

testade igår morgon och fick ett minus. "jaha!" tänkte jag "det här va just snyggt!" jag räknar ju såklart med att jag inte är med barn då eller eventuellt att jag har antingen ett utomkvedes eller att jag åter igen fått ett uteblivet missfall... min sambo räknar dock de som en graviditet... så får se hur de går. jag har sökt efter gyn tid men de har varit lite svårt med helg och allt.

Va tungt :( hoppas du får tid snart, jobbigt att inte veta, snurrar ju så många tankar då. Du kanske hade ägglossning senare än du trodde? Ta hand om dig. Kramar!
  • pandoraDiem
    ellinoras skrev 2015-05-18 09:56:16 följande:
    Ja, det gör det ju verkligen inte lättare. Hur har du det nu? Känns det bättre? 
    Jodå, känns bättre i alla fall, även om det går i vågor. Verkar som jag har så lätt till tårarna nu för tiden, jag som nästan aldrig gråter annars. Men ibland känns det bara så hopplöst.

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om längtan. Det blir ju så svårt att tänka på något annat. Jag försöker hela tiden tänka att jag längtar till augusti, för då kommer jag antingen att vara gravid eller så kommer jag ta tag i det hela genom att söka hjälp. Jag orkar liksom inte längta till nästa bim och bara bli tokbesviken när mensen istället kommer.

Jag hoppas du hittar något bra sätt att leva med din längtan. Kram
  • pandoraDiem
    ellinoras skrev 2015-05-18 10:53:38 följande:
    Tack! Det går i vågor för mig med. Ibland är det helt ok och ibland, som nu, så bara övermannas jag av längtan. Men nu när jag läser ditt inlägg så tänker jag att det är ju ändå positivt att det går i vågor. Det vore ju värre om vi skulle ha denna längtan hela tiden. Går det i vågor så har man ju ändå lyckats skapa en del tid som är ok...

Ja, det är verkligen svårt att tänka på annat. Och det kan vara så överväldigande! På sätt och vis önskar jag att jag bara kunde "glömma bort" det, och se vad som händer. Men å andra sidan kanske allt det här är en process för att förbereda sig också. Eller, vi kanske kan se det så? 

Och jag tror också att det är bra att tänka lite mer långsiktigt, att det högst troligen kommer att bli av någon gång! Men det är svårt, jag vill ju nu! Jag vill liksom redan vara gravid. Samtidigt känner jag som du, jag orkar inte bli sådär besviken och ledsen när det inte händer. Min sambo är så kolugn, jag får försöka bli mer som honom :) 

Hur går det med dina rese och bröllopsplaner!? Kram på dig
    Kloka ord :) Min sambo är också rätt så lugn även fast jag märker att han också känner sig frusterad. Vi har en blogg tillsammans där vi kan skriva av oss lite och läsa hur den andra av oss tänker eftersom en del saker är lättare att säga i skrift. Känns ganska tryggt ändå att jag vet att vi är två om detta.

Jodå, vi har bokat in resor i sommar så det känns skönt att ha något konkret att längta efter, brukar försöka att rikta tankarna dit när den här andra längtan försöker ta över. Bröllopsplanerna är lite trixigare eftersom det kan bli svårt att gifta sig och föda barn samtidigt, men det ser jag lite som ett lyxproblem. Skulle bf krocka med bröllopet betyder det ju att jag kommer bli mamma :) Gift kan jag bli när som helst typ :)

Tack för att jag får skriva av mig här och att du lyssnar :) Känns otroligt skönt att få ventilera sina tankar då och då
  • pandoraDiem
    ellinoras skrev 2015-05-18 19:48:05 följande:
    Tack själv! Jag tycker också att det känns bra att ha en plats att skriva på. Känner mig mycket lugnare nu. Vi håller också på att göra sommarplaner och det är så klart trevligt. Jag tycker att du tänker helt rätt om bröllopet! Planera på, och behöver ni sedan ändra datum så är det bara roligt :) Som vi har pratat om tidigare så tror jag verkligen att det är bra att "tvinga" sig till att hitta på roliga saker, eller bara sådant man trivs med. 

Om du vill dela med dig av bloggen så vill jag gärna läsa. 

Funderar dock på att gå till gyn och kolla min oregelbundna mens. Har för mig att jag kanske har pcos. Och det skulle ju vara lika bra att veta det i så fall antar jag. Ska fundera på hur jag vill göra. 

Ta hand om dig!
    Klart du får läsa bloggen om du vill :) Finns en länk på min presentation.

Om du oroar dig över mensen tycker jag absolut att du ska kontakta gyn, det är ju bara jobbigt att gå runt och inte veta, så lätt att man börjar måla upp det värsta när google finns så nära till hands. Och om det visar sig att du har pcos så kan du ju få hjälp förhoppningsvis.

Han hand om dig du också :)
  • pandoraDiem
    ellinoras skrev 2015-05-20 11:18:52 följande:
    Det har du rätt i! Jag ska ringa idag ocj kolla om jag kan få en tid snart. Tack!
    Fått någon tid hos gyn än?

Tänkte bara önska er alla en trevlig helg! Jag känner mig ovanligt positiv inför det mesta just nu och hoppas att jag smittar av mig lite till er också :)

Kommer snart ta en liten paus från familjeliv så lycka till alla ni som kämpar!
  • pandoraDiem

Hur går det för er här inne? Jag har haft en helt okej väntan mellan äl och bim, inte alls varit lika besatt. fick mens igår igen och det suger förstås men känns ändå bättre än det gjort innan. Nu ser jag fram emot semester :) kram på er!

• pandoraDiem

Tror det är viktigt att hitta andra saker att se fram emot, saker man själv har lite mer kontroll över än denna barnverkstad. Det är jobbigt att bli så ledsen och besviken en gång i månaden så viktigt att unna sig roliga saker. Så ha så kul på semester :)

• pandoraDiem

Hur går det för dig? Fick glad gubbe på äl-testet imorse och semestern satt precis igång så jag känner mig ovanligt positiv. Ha en trevlig midsommar!

Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!