• nozpa

Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?

Har en p&t och haft den i drygt 2 år. Upplever inte alls att det är risk att den välter bakåt eller så om det bara sitter barn där bak. Tvärtom känns den väldigt stabil. Och för mig är det mycket bättre att ha mer tyngd där bak än där fram, den känns mer trögkörd när det är tyngre där fram.
    Liggdelen är förvisso liten, men vi har använt oss av åkpåse i liggdelen. Alltså skippat mjukliften ganska så snart. Då funkar det kanon ett tag till.

Det som jag upplever som negativt är att den kan bli ganska så smutsig då den där bak sitter så lågt ner.

Sedan tycker jag att du ska testa om din stora sitter bra i den. Min 2 åring är ingen stor tjej så hon sitter kanon, men skulle jag sätta min 3 åring som blir 4 i år i den skulle det bli väldigt tight. Speciellt om det är vinter.

Det finns ju även en annan sits att köpa till många av p&ts vagnar (även mountain buggy), face to face har jag för mig att den heter. Du har alltså bebisen sittande emot dig. Nackdelen är om man har en tung bebis, då den bara är godkänd upp till 9 kilo. Men det kan ju vara bra ett tag om liggdelen är för liten. Kostar 5-600 har jag för mig. Och man kan ha syskonsitsen på samtidigt.

• nozpa
    Ramborg skrev 2015-04-08 17:57:40 följande:

Min vagn är gammal, skönt att höra att de har löst balansproblemet med de nyare årsmodellerna.

Känner igen problemet från uj, där är det så som du har det med p&t. Är ju "kusinvagnar".
  • nozpa
    Copyjulia skrev 2015-04-08 21:05:09 följande:
    Jaha, jag trodde den var stor eftersom den tar ända upp till 20 kg.
    Längdmässigt är det inga problem, tänker mest kroppsligt. Och om han sover i den o så. Men testa den i butik. Vissa tar inte in p&t då dom inte gör någon direkt vinst på dom ändå, men någon butik eller säljare på blocket bör du kunna hitta.

Sedan vet jag inte om de olika modellerna skiljer sig i hur barnen sitter, jag har en vanlig classic.
Svar på tråden Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?