Inlägg från: Sajood |Visa alla inlägg
  • Sajood

Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?

Vi har en begagnad P&T som vi har testat lite inför syskonets ankomst. Vi har alltså inte testat den som syskonvagn riktigt ännu. Vi har en 15-åring hemma och syskonet kommer om några veckor.

Vi beslutade för oss att köpa en Bugaboo Donkey. Visst är P&T smidigare som vagn då den är mindre och så, men... Jag gillar inte att man tvingas till att ha barnet placerat framåtvänd, plus att det blir väldigt trångt om plats. Vi valde helt enkelt Donkeyn för att vi bedömde att vi vill kunna ha den direkta ögonkontakten ett bra tag framöver även med det äldre syskonet.

Annars hade jag hoppats mycket på P&T. Dock viktigt att se till hur just din familjs behov ser ut, för alla barn är ju olika och det påverkas ju också av åldersskillnaden mellan barnen och storlek på barnen.

• Sajood
    Copyjulia skrev 2015-04-08 21:07:58 följande:
    Måste vara svårt att hitta vagn till 15-åring... Jag väljer ju också mellan Donkey o P& T. Svårt val. Bägge vagnarna har ju sina fördelar. 
    Haha. Ja, lata 15-åringar behöver man ju sätta i vagn för att få med sig, men tillverkarna verkar inte ha fattat att det finns en sån marknad... Flört

Vad gäller vagnval så känns det som att man måste hitta en kompromiss, för den perfekta vagnen är inte så lätt att hitta. Särskilt inte den perfekta syskonvagnen! (Skulle vilja ändra på fysikens lagar för att få till det bättre.) Det viktiga är väl att se till vilka saker som är viktigast för just dig och inte kompromissa på just de punkterna.
Svar på tråden Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?