Inlägg från: Ramborg |Visa alla inlägg
  • Ramborg

Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?

Jag gillar Phil & Ted jättemycket. Använde den hela tiden. Tyvärr blev hjulet skevt en gång när jag storhandlade och lastade massa mat på den förutom två barn , men innan dess var det inga problem att köra båda barnen med en hand. Extremt smidig och bekväm att köra.

Nackdelar:

lilla barnet växer snabbt ur liggdelen, men det funkade bra med sittdelen för oss.

Lite jobbigare är att man kan inte ha barn i bakre sittdelen utan att ha barn eller packning i framsätet, för då blir det obalans och känns som om den skulle kunna tippa bakåt. Har dock aldrig hänt för mig. Men jag släpper ogärna handtaget med bara baksätet lastat.

42.
  • Ramborg

Angående lilla barnet framåt: jag var också tveksam till det, man vill ju ha ögonkontakt med den lille. Men barnet sitter ju iaf med framsätet framför sig, inte fri utsikt på hela världen med alla intryck. Och man ser varandra vid styret.

42.
  • Ramborg
    Copyjulia skrev 2015-04-08 11:02:23 följande:

Om det stora sätet är tomt, kan man inte sätta det lilla barnet där för att få bättre jämvikt, eller är det sätet för stort?

Det går bra att sätta lilla barnet där fram. Det enda problemet är när stora barnet hoppar ut för att titta på nånting, då får man snällt hålla i vagnen eller ställa dit sin ryggsäck eller nåt.

Jag gillar verkligen P&T- vagnen
    42.
  • Ramborg
    Copyjulia skrev 2015-04-08 11:03:11 följande:

Ja, det är så jag tänker också. men killen i barnvagnsbutiken avrådde mig i princip att köpa vagnen pga detta. Märkligt...

Han hade väl mer provision om han sålde nån annan vagn...
    42.
  • Ramborg

Min vagn är gammal, skönt att höra att de har löst balansproblemet med de nyare årsmodellerna.

42.
Svar på tråden Erfarenhet av Phil Teds syskonvagn. Vad tycker ni?