• soofa

BIM maj 2015

Kixpix skrev 2015-05-18 21:19:55 följande:
    Bara jag som ser ett väldigt ljust streck i en vinkel genom mobilen?

Köp hellre ett clearblue plus och clearblue digital och testa om 1-2 dagar.
    Jag anar också en skugga så HELT blankt ser det inte ut att vara..
  • soofa
    Maka94 skrev 2015-05-19 09:07:07 följande:
    Alltså.. Jag förstår inte var ni ser den :P Jag måste vara helt blind :P
    Ja, ta ett nytt - gärna med ett annat test om du har. :)
  • soofa
    Maka94 skrev 2015-05-19 10:33:32 följande:

phpg5HqLk50592.jpg

Efter alla era kommentarer plockade jag fram testet och tog isär det. Här är det ju alltså torkat. Ser ni samma sak än? Eller är det bara färgrester?

Jag anar ett streck där också, men det är ju svårt att veta vad som är vad efter så lång tid..
  • soofa
    Maka94 skrev 2015-05-19 11:15:13 följande:
    Har ingen mens kommit torsdag morgon så ska jag testa då :)
    Låter som en bra plan! Jag hoppas på ett stort fett plus då! :D
  • soofa
    Malin 845 skrev 2015-05-19 11:57:46 följande:

Har en liten fråga!

Hade lite blod på pappret i morse, så mensen är pågång. Räknas idag som mensens första dag eller är det när den kommit igång? Var bara några droppar..

Det är när den kommit igång på riktigt som det räknas som den första.
  • soofa
    Cafeconleche skrev 2015-05-19 14:26:15 följande:

När på dagen ska men ta temp?

På morgonen, innan du kliver upp ur sängen.
  • soofa
    FrökenH skrev 2015-05-19 14:19:32 följande:

Har kanske glömt att nämna att jag har BIM imrogon (20/5). Ska göra ett test imorgon bitti eftersom jag har flera symptom och en temp som går upp! :)

Men åh, spännande då! :D
  • soofa
    mankanjualltidhoppas skrev 2015-05-19 17:02:02 följande:

Hej. Måste hoppa in här och delta.

Har ett MF och ett MF i bagaget sedan vi började försöka för 10 månader sedan. Fjärde månaden nu efter skrapning efter MA. Har varit en mycket tung tid och ägglossningstester och dylikt har vi inte velat hålla på med eftersom samlivet nu också blivit så mycket viktigare och att behålla och lusten har varit A och O för relationen.

Började få bruna flytningar några dagar innan bim och tog ett gravtest på bim men negativt. Meeeen mensen kom aldrig, bara en sporadisk beige flytning. Sex dagar efter BIM tog jag ett gravtest bara för att återigen räkna bort denna månad. Men icke. Det var så positivt det kunde vara. Molvärken var inte en väldigt okaraktäristisk mens utan växtvärk. Är SÅ lycklig och kan inte fatta att jag får en tredje chans att få vårt efterlängtade barn! ???? phpuHsXn556521.jpg

Åh, STOR grattis! :)
  • soofa
    längtan 89 skrev 2015-05-22 23:09:49 följande:

Åh tack tror ni det!??, ska ta ett nytt imorrn så kanske det visar lite starkare??

Absolut gravid! Spelar ingen roll hur svagt eller starkt strecket är, bara det syns så är du gravid. Grattis! :)
  • soofa
    längtan 89 skrev 2015-05-25 22:40:10 följande:

Trodde ju inte riktigt på mitt svaga streck för tre dagar sen, men nu på Bim-dagen tog jag detta o titta nu tror till o med jag på att jag är gravid! phpEzycao95859.jpg

Åh, skönt att få det sådär klart och tydligt! :) Grattis igen!
  • soofa

Tempdipp och spottings på bim - 3. Jag tror jag måste erkänna mig besegrad den här månaden. Tråkigt men väntat..

• soofa
    mikamon skrev 2015-05-28 17:20:31 följande:
    Men nej! :( Det finns ju lite hopp fortf. Inte sen nidblödning då? Har du tagit gravtest?
    Vad gullig du är som försöker ge mig lite hopp. Hjärta Jag brukar dock ha spottings innan mens, samma gång förra månaden då den kom 4 dagar innan. Jag har dock läst många som har spottings även när de är gravida men eftersom tempen minskade i morse med så känns det nästan kört. Men om den ökar i morgon igen så tar jag nog ett gravtest som planerat, bara för att. 

Vem vet, våra ägglossningar tajmar kanske bättre i juni. Flört
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-28 17:45:07 följande:
    Ja gör det. Jag hoppas på temphöjning och ett plus :)

Jadu. Här blir det nog ÄL i juni istället...gått och väntat en månad snart. Deppigt värre ;(

Men kul ändå att följas åt här <3
    Förstår det, så himla segt! Men nu är den närmare än nånsin! Hur har äl-testerna sett ut på sistone? 
  • soofa

Tycker mig absolut se en stegring, hoppas det fortsätter öka!

Visst har du spottings innan/efter mens förresten? Vet du vad det beror på? Har du kollat upp det? Funderar själv på att ringa gyn om det i morgon.

mikamon skrev 2015-05-28 19:58:35 följande:

Jaa. En dag närmre hela tiden :) Fick ÄL på CD45 förra gången och är inne på CD29 nu. Så eh... Ca 15-16dar kvar om cykeln upprepar sig. Haha! Kommer inte ÄL så får jag kontakta gyn/barnmorskan för råd.

Testerna har sett ungefär likadana ut i en veckas tid. Snäppet starkare idag? Idag ser testen ut såhär (bild via länk då FL-appen krånglar) :

minfil.org/I9D7iab7be/image.jpg

• soofa
    mikamon skrev 2015-05-28 22:44:05 följande:
    Har jag tur så blir det en ökning imorgon :) Vore bra om det händer i helgen när man är ledig o så.

Ja jag brukar ha spottings ca två-tre dar innan och nu senast så hade jag spottings i över en veckas tid efter mensen. Jag har inte kollat upp det än. Misstänker hormonrubbning av nåt slag. Brukar du också ha det?
    Ja, det är absolut det bästa när ägglossningen sker på helgen - underlättar betydligt att få till det då. Flört Hoppas hoppas!

Ja, jag har haft det sen jag slutade med mina p-piller för ca 1,5 år sedan. Till för två månader sedan kom de bara någon dag innan och efter mensen men sedan jag började försöka bli gravid i april har de börjat redan tre-fyra dagar innan. Tänker väl mer på dem nu också, innan störde det mig inte så mycket. Jag ringde faktiskt gyn nu på morgonen och fick en tid för undersökning den 10/6. Hon jag pratade med sa att det inte behövde bero på något speciellt men eftersom jag haft det så länge kunde det vara bra att kolla upp det, så förstod jag det i alla fall.
  • soofa

Haha, samma här! Lovar att återkomma med besked, vore ju skönt att bli av med dem om man kan!

EliWe skrev 2015-05-29 10:42:19 följande:

Jag har också haft spottings sen jag slutade med p-piller (för ca 5 år sen). Jag trodde alla hade det, och det är först nu på FL jag förstått att det inte alls är så. 

Återkom gärna med vad barnmorskan säger till dig! Så jag vet om jag också måste undersökas för det

• soofa

Verkar som många som ätit p-piller har spottings när de sen slutar med dem. Konstigt! Japp, lovar att informera vad jag får för besked - på nätet är det svårt att få något tydligt svar på vad det handlar om.

mikamon skrev 2015-05-29 16:49:00 följande:

Vilka krångelkroppar! Jag slutade med mina ppiller i april förra året så jag har haft spottingsen ända sen aug, när "första" mensen efter pillerstoppet kom. Dessa kommer i samband med mens. Återkoppla gärna vad gyn säger sen! Jag skulle behöva boka en egen tid också.

• soofa

Inväntar mensen den 31/5, spottings nu så du kan tyvärr ta bort mig från listan. Jag hoppas att juni är min månad istället. :)

lanylena skrev 2015-05-29 09:41:13 följande:

Hur går det för er nedan?

Några som testar? Fått plus? Fått mens?

Uppdatera mig gärna. 

BIM-lista

17/5 Spring1618/5 Jullan1989

19/5 MatildaMilano20/5 MartinaLarsen

21/5 Skyler25/5 Moannaa

26/5 linnsannbelle, siz

28/5 mikamon, Zeeeeta

29/5 lisafisa22, Cafeconleche

30/5 Akire-84, Elyssa81