Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

BIM maj 2015

Näääää!! :) vi har väl samma bim? 26/5? Vi testar på fredag!!

GlitterLina skrev 2015-05-20 15:53:12 följande:

Så spännande :) hoppas jag kan hålla mig! Lycka till!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle

Ja men de e ju typiska symtom :) bara de att mina var fejk ;) haha!

När ja tänker tillbaka så tror jag att jag "alltid" haft värk i äggstockarna för det mesta, så det kan vara spök denna månaden för mig med.

Jag ska testa på fredag (ÄL+11 och bim-4).

Dudå?

Min bloggkompis plussade på bim-7 och jag har fått hennes stickor så hoppas dom e positiva för mig med haha

Cafeconleche skrev 2015-05-20 17:33:52 följande:

Jag har hört fler som sagt så! Kommer mensen så ska jag absolut kolla upp. Inte van vid varesig mensvärk eller ägglossningsvärk. Men de sägs ju att efter man fått barn så kan man börja få besvär. Spännande vecka vi har framför oss, när tänkte du ta test? Jag kan nog inte hålla mig längre än Bim-4;)

Haha ja men på fredag får vi testa iaf
    GlitterLina skrev 2015-05-20 20:27:50 följande:

Kul att vi har samma Bim :) så sugen på att testa två ggr om dagen fram till Bim haha :) :)

• linnsanbelle

Tack:) jag hoppas verkligen!

Håller tummarna för dig också!

Cafeconleche skrev 2015-05-20 21:20:47 följande:

Spännande! Har ju inte Bim från den 29 så borde nog vänta till början av nästa vecka. Men håller tummarna för dig på fredag, hade vart så kul att se ett litet plus;)

• linnsanbelle

Nä va tråkigt :(

Tror vi kommer få följas åt i juni-tråden. Ska testa imorgon..

Symetrical skrev 2015-05-21 06:51:41 följande:

Här vart det ytterligare tempdipp och mens som på beställning tidigt i morse. Aja, det var väntat och känna okej (med en massa trevligheter inbokat här framöver.

Hoppar över till junitråden, men fortsätter följa er andra här med spänning!

• linnsanbelle

Få va trpkigt :( förstår precis din känsla men jag kan lova dig att det känns bättre snart igen och du kommer vara taggad till att börja försöka <3

siz skrev 2015-05-21 07:51:01 följande:

Helvette!! Gjorde ett test imorse (kunde inte hålla mig) och jag är inte gravid...suck! Så nu får jag vänta tills JUNI....Nu ska jag börja med en ny strategi! Jag ska radera alls mina ägglossningsappar, kasta alla mina ägglossningster, sluta äta rosenrot och sluta skriva ner dagar vi myser. Nu ska jag "sluta tänka" och bara köra på som ingenting. Lycks till mig själv :(

• linnsanbelle

Hahahah!!! Tack för barnfasonerna!

Hoppas du har rätt! (Men konstigt nog så det jag också framför mig ett plus i augusti och en maj-bebis.. Jättemysigt men fyttirackan att behöva visa sig lättklädd så kort efter en förlossning. Kommer hålla mig inne hela nästa sommar)

Symetrical skrev 2015-05-21 13:23:15 följande:

Det ger du fan i! Du ska ta me tusan plussa den här månaden. Så det så! *stampar med foten i marken som en obstinat 3-åring*

• linnsanbelle

Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...

Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.

Det är säkert mens-spök dock!

• linnsanbelle
    längtan 89 skrev 2015-05-22 20:22:49 följande:

Hej! Får jag hoppa in här? Har min BIM den 25/5 alltså om 3 dagar, tog ett gravtest idag som visar ett svaagt streck, är jag gravid tro? Vad tror ni? skickar med en bild!

Absolut gravid!! ) Grattis!!
  • linnsanbelle
    EliWe skrev 2015-05-22 20:12:11 följande:
    Jag hade en likadan förra månaden, liksom rosa och bara på pappret. Men fick inte plus och 4 dagar senare började mensen. Så vet inte riktigt vad det var
    Jaså okej, aldrig haft det förut. Kroppen spelar en ett bra spratt alltså..
  • linnsanbelle
    dinin skrev 2015-05-22 20:35:05 följande:
    Jag har haft det två gånger och var gravid båda gångerna! Ca ÄL+10 skulle jag tro.
    ååååh, hoppas hoppas hoppas!!!!!!!
  • linnsanbelle
    Fiijah89 skrev 2015-05-25 20:27:56 följande:

Inte varit så aktiv den här månaden då jag verkligen inte trodde att jag blivit gravid då vi bara hade sex två dagar innan äl. Men jag fick ett plus igår på bim-2 :) bf blir den 2/2

Åh grattis! :)
  • linnsanbelle
    Molly95 skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:

Hej!

Min mens är 11 dagar sen och ingen mens på sikte, har även testat men får negativt varje gång. Jag brukar ha regelbunden mens, har aldrig hänt mig att mensen bara inte ska komma. Kan man plusa senare även om man får negativ nu eller? 

Oj 11 dagar var mycket. Det är klart att du kan plussa sent men 11 dagar efter bim låter avvikande. Jag antar att du har testat dig?
    Jag skulle kontakta barnmorskan och fråga henne varför mensen är så sen, hon kanske vill göra ett blodprov där det är mkt lättare att se om du är gravid.
    Dessutom syns inte alla utomhavandeskap på gravtester, läkaren misstänkte detta på mig i somras och tog flera gravtester efter varandra som alla var negativa "men det kan fortfarande vara det", haha. Så jag fick göra ett vaginalt ultraljud.
  • linnsanbelle
    GlitterLina skrev 2015-05-27 16:55:18 följande:

Mensen kom förut :(

Finns det nån junitråd?..

Va tråkigt :( min är sen och negativa gravtest, får se om jag joinar dig eller om jag plussar om några dagar.
  • linnsanbelle
    BIM-lista

17/5 Spring16
    18/5 Jullan1989
    19/5 MatildaMilano

20/5 MartinaLarsen
    21/5 
    Skyler
    25/5 Moannaa
    26/5 siz
    28/5 mikamon, Zeeeeta
    29/5 lisafisa22, Cafeconleche
    30/5 Akire-84, Elyssa81

Tog bort mig och Soofa som rockar juni-tråden istället

• linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-05-30 06:40:56 följande:
    Detta gör mig både arg och glad på samma gång!

Mvh schizomorsan

PS. Saker som dock gör mig enbart lack är

1. Det faktum att jag inte kunnat skriva i appen sedan i förrgår. Suck.

2. Att jag började blöda lite igår på cd 9. (Antar att det är letrozoltabletternas "förtjänst")

3. Att barnet legat som ett frimärke på mig hela natten och krupphostat och snarkat som ett sågverk, så att jag knappt fått en blund i ögonen. En parentes till detta är att jag är med honom själv hemma hos mamma i Skåne över helgen och därför inte kunde få någon avlastning av hans far och att vi dessutom ska på 30-årsfest hos min kusin idag. En positiv bieffekt av detta är dock att jag fått en ännu större beundran gentemot ensamstående småbarnsföräldrar.

Slutsvamlat för nu. Over and out. X-/
    1. det är många som haft problem med appen, jag har aldrig lyckats logga in.
    2. ingen aning vad det kan betyda? ingen nidis på g?
    3. +mysigt med barn som sovit med dig. -att barnet hostat. +gött med "egentid". -när man inte vill ha mer egentid. +kul med fest. -att du är trött på festen.

Svar på tråden BIM maj 2015