• debbie85

BIM maj 2015

mkes skrev 2015-05-14 10:20:05 följande:

Japp, precis så! Som små nålstick på en och samma punkt!

Jag har ett bergsäkert tecken på att jag är gravid, och det är att veckan innan bim stänger mina tarmar för business och jag slutar helt enkelt göra nummer två. Tvärtemot händer när mensen är på g. Tyvärr är vi på tvärtemot-veckan just nu. Du får plussa åt mig helt enkelt!

Åh! Hoppas hoppas hoppas!!!

Tråkigt att dina tarmar signalerar mens. Men tarmarna kan ha fel!
  • debbie85
    dinin skrev 2015-05-14 10:53:16 följande:

Usch vilken tråkig start på långhelgen... Blodiga flytningar såhär 2 dagar innan bim. Och en förkylning på det. Kört denna månaden också :( :(

Åh vad trist! Du är säker på att det är mensen då? Krya på dig!
    Malin 845 skrev 2015-05-14 11:32:43 följande:

Kunde inte hålla mig, testade imorse. Tyvärr fanns det inget streck alls. Är bara att invänta mensen.. :/ För nu är det bim +3 så borde ha plussat nu. Men lycka till, till er andra! :)

Hoppet är inte ute förrän mensen har kommit!
  • debbie85
    MatildaMilano skrev 2015-05-14 09:13:34 följande:

Tjejor, jag har ju bim på tisdag men imorse när jag (vet inte ens varför) klämde på ena bröstet så kom där bröstmjölk?! Hur vanligt är det? :O Jag har tre barn sen tidigare och har aldrig varit med om att det skulle komma redan innan bim utan snarare strax före bf... det måste väl ändå vara ett grav tecken? Hoppas :D

Var det vitt eller genomskinligt? Jag hade nämligen genomskinlig vätska som kom från mina bröst innan jag var gravid för första gången. Gick till gynekologen som sa att det var normalt men att jag skulle sluta pilla på brösten.
  • debbie85
    mkes skrev 2015-05-14 12:13:27 följande:

Visst testar du imorgon?!

Ja, speciellt när man åt både McDonalds och en hel rulle getost igår... men negativt test idag igen så nu är jag rätt säker.

Alltså *skrapar med foten i golvet*, jag tog ett test imorse, som var väldigt negativt. Kunde inte hålla mig! :-P Har en massa billiga tester här hemma. :-P Så nu känns det ju ganska onödigt att ta ett test imorgon också. :-/

Förra graviditeten testade jag svagt positivt på BIM - 1. Borde nog kanske vänta tills dess igen...
  • debbie85
    Donner82 skrev 2015-05-14 17:45:21 följande:

Här kommer ett från eftermiddagen. Jag ser fortfarande en skugga. :) Vad tror ni? :)

Jag trooor jag ser ett streck men jag är inte 100%. Hoppas hoppas! Stort grattis i såna fall!
    mkes skrev 2015-05-14 18:05:51 följande:

Hahahahaha! Åh, jag förstår! Men ett gravtest blir ju positivt från en dag till en annan trots allt! Vilken cykeldag var du på? Äl+9? (inget minne ) Lika bra att slösa upp de billiga testerna så du kan köpa ett vettigt tycker jag.

ÄL+8 idag, +9 imorgon. Haha! Snyggt resonemang! Testa upp alla tester så att du kan köpa nya! Jag har faktiskt ett vettigt hemma också, ett CB digital. Det har jag mest för att min man ska förstå att jag är gravid när jag väl är det. Det blir tydligt och bra när det står med bokstäver. :-P
  • debbie85
    Maka94 skrev 2015-05-14 19:00:58 följande:

Jag som inte hade tänkt testa nått mer innan BIM på lördag går i tankarna i att testa imorgon på morgonen.. Velar om jag ska eller inte :|

Klart du ska! Iaf om du frågar oss här i tråden. Alla vill nog veta! Men gör det som känns rätt för dig.
    waan skrev 2015-05-14 19:09:27 följande:

Nej nu kom mensen på bim +2, så frustrerande...får hoppas att det tar sig nästa gång! :( Lycka till alla hoppas ni får många pluss!

Vad tråkigt! Hoppas du får plus nästa cykel!
    Malin 845 skrev 2015-05-14 19:18:36 följande:

Nej vad synd! :(

Är bim +3 men ingen mens. Men testet i morse visade negativt. Så här blev det inget plus heller :(

Kan man säga det säkert på BIM+3? Finns det nån dag när det garanterat ska visa positivt på gravtest? Eller är enda sättet att veta att man inte är gravid, att man får mensen? Ställer inte vara frågan till dig utan till alla i tråden.

Jag håller iaf tummarna för att du är gravid!
  • debbie85
    Donner82 skrev 2015-05-14 19:34:28 följande:

Åhh tack alla fina för pepp! :)

Jag sitter här med ett digitalt i handen och undrar om jag ska ta det innan jag lägger mig. Vet inte om jag vågar ännu. :) Hehe...

Om det är ett plus så är det helt sjukt!! Vi försökte i nästan ett år med första barnet - och detta är första månaden vi försöker med syskon.

I let you know how it goes. :)

Kan avslöja att min sambo absolut inte tror att vi är gravida. Han behöver se att det står "gravid" för att tro att det är sant. Män!!! :)

Vilken dag i cykeln är du på nu igen?

Hahaha! Din man verkar vara rätt så lik min! Såg du mitt inlägg från tidigare ikväll (kl 18:51)?
    mkes skrev 2015-05-14 20:50:03 följande:

Men då är det ju inte så konstigt att du fick negativt. Jag plussade på ÄL+9 förra gången så det är en bra dag för testande. Hur många dagar efter ÄL började du känna av sticken?

Haha! Snark. Män.

Nej, jag vet! Helknäppt art testa så tidigt! :-P Hmm, sticken kom kanske 4 dagar efter ÄL? Eller nåt sånt? Minns inte riktigt. Vad tror du sticken är? Växtvärk i livmodern?
    Tassen skrev 2015-05-14 21:12:53 följande:

Shit!!! Viiiin!!! Kan man dricka vin på äl +7 eller borde jag testa mig på lördag morgon? Fast det är väl lite tidigt för test...?

Jag håller mig borta från alkohol från ÄL och framåt. Får jag mens så tänker jag i såna fall dricka då om jag känner för det. Men jag vet att det sägs att det är lugnt innan moderkakan bildats. Du gör det du känner är rätt för dig.
  • debbie85
    Kixpix skrev 2015-05-14 22:16:20 följande:

Debbie85

Vissa kvinnor har lägre hcg-halt och vissa kvinnor har hög hcg-halt. Visar det inget fastän BIM har passerat får man nog invänta mens, eller får man söka hjälp på VC eller liknande om mensen inte har kommit.

På mig själv visade det positivt på BIM-7.

Som sagt, det är olika från kvinna till kvinna.

Men om BIM har passerat och gravtestet är negativt så kan man väl ändå vara gravid?
    mkes skrev 2015-05-14 22:31:29 följande:

Jag tror det är bebisen som gottar in sig i slemhinnan!

Ja, men hur länge håller den på och gottar in sig där då egentligen? :-P
  • debbie85
    mkes skrev 2015-05-14 23:08:48 följande:

Tills den ligger skönt? Och har kopplat ihop sig med några fina blodådror. Eller nåt.

Ok, då vet jag!
    Kixpix skrev 2015-05-14 23:09:43 följande:

Vet inte om det var i denna tråden eller i någon annan, men där visade inget på hennes tester och hon hade inte fått mens, så hon gick till VC och där visade det sig att hon var gravid. Läste det för någon vecka sen bara :)

Då så! Behåll hoppet ända tills mensen kommer! (Riktat till alla i tråden.)
  • debbie85
    mkes skrev 2015-05-14 23:52:03 följande:

Högst vetenskapligt med andra ord. Blir det test imorgon??

Nä, det blev inget test. Vaknade av att jag var kissnödig vid 4:30 imorse. Kissade faktiskt i en mugg. Men sen kändes det inte rätt att ta ett test så jag hällde ner kisset i toan igen. :-P
    Angie4 skrev 2015-05-15 07:01:41 följande:

Har testat 3 mornar i rad nu med testlagrets stickor (har aldrig använt dem förut) och får varje gång ett ganska svagt teststreck, alltså ett starkt kontrollstreck och ett svagt teststreck. Vågar man hoppas? Har inte BIM förens på söndag så tänkte vänta tills dess med att test med CB.

vågar inte heller tro för mycket eftersom det är vårt första försök o det känns ganska otroligt att det redan skulle tagit sig..?

Det låter ju onekligen som att det är positivt! Synd att du inte kan lägga upp en bild på testerna. Men alltså det finns ju knappt falskt positiva test. Det är om det skulle vara ett sånt där s.k. spökstreck som jag knappt vet vad det är. Nån annan kanske vet och kan förklara?
Svar på tråden BIM maj 2015