• Fian88

BIM maj 2015

Brinkly skrev 2015-05-04 08:57:53 följande:
    Då hoppas jag fortfarande!

Tog ett ÄLtest idag för att se hur det gav utslag (hade inga graviditetstest hemma) fick mycket utslag men det kanske bara betyder att mensen är på g :(

Vad tror ni?

phpmtxbmU56704.jpg
    Jag hade inte litat på det. Äl-test kan ge utslag vid graviditet men även om mensen är på g. Köp ett gravtest istället
  • Fian88

Bim-8 och tiden går sååå långsamt!! Börjar nog testa om 3 dagar..

• Fian88
    Kixpix skrev 2015-05-06 14:34:12 följande:

Jag testade som sagt positivt, väldigt svagt, i måndags.

Kan man ta ett test till idag för att se om det är starkare?

Anledningen är att jag mår så SJUKT illa & när jag ringde barnmorskemottagningen, hade de fullt, så jag tyckte det var bättre att ringa till min läkare på vårdcentralen istället. Receptfria tabletter på Apoteket hjälper inte mig ett dugg!

Du kan absolut testa idag för att se en stegring. Hcg ökar ju hela tiden men en mätbar ökning brukar komma varannan dag!
  • Fian88
    Mammis2011och2015 skrev 2015-05-07 06:20:38 följande:

Dags att ge upp hoppet om denna månaden....

Bim-4 och heeeelt blankt testa-tidigt

Lika bra det. Imorgon begraver vi Meya och jag vill bara gå under

Ettbarnihimlen.bloggplatsen.se php8ymaEc46491.jpg

Läste din blogg och fy så fruktansvärt!! Finner inga ord men beklagar verkligen!
  • Fian88
    linnsanbelle skrev 2015-05-07 20:23:32 följande:
    Vår erfarenhet av RFSU är att dom är sämst!
    CB digital är väldigt dyrt men känsligt :) Tycker du ska prova det!
    Här har vi gjort ett "bäst i test" inlägg ifall du vill läsa :)
    http://mammaprat.blogg.se/2015/may/bast-i-test-graviditetstester-2.html
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Fast vad jag har förstått här på familjeliv när man läser runt så är inte det digitala så superkänsligt, tror ett cb-plus är bättre då. Har varit med i många bim-trådar nu (tyvärr) och många som fått svaga positiva på cb-plus och stickor har fått Inte Gravid på digitalt. Om det är innan bim alltså! Men det är bara som jag uppfattat det efter att ha läst om andra.
  • Fian88

Grattis till alla som plussat och tråkigt för er som fått mensen! Jag är på bim-6 och har noll känningar, bara det vanliga veckan innan mens. Tror tyvärr inte det blev nått denna gången heller . Jag och sambon har i alla fall bestämt att har det inte tagit sig till efter sommaren så ska vi söka hjälp privat då. Vi har ju en son redan så privat är väl enda alternativet. Men förhoppningsvis slipper vi det . Får hem ett nytt gäng billiga stickor idag så jag kan stilla mitt testberoende

• Fian88
    bjarnes12 skrev 2015-05-08 15:49:23 följande:

Alltså jag fattar inget. Skulle ha mens i dag, men ingen mens, negativt test.

Fick äl stickor igår så provade en nu, och den visar två streck. Alltså ägglossning? Fast jag egentligen skulle haft mens. Hjälp!

Är strecken lika starka? På äl-test ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att testet ska vara positivt. Många får två streck hela cykeln.
  • Fian88
    bjarnes12 skrev 2015-05-08 16:07:45 följande:

phpu01mji32521.jpgphpsBbfuZ30702.jpg

Svagt svagt

Jag ser! Ta ett nytt imorgon med morgonurin. Håller tummarna
  • Fian88
    halo83 skrev 2015-05-10 07:57:31 följande:

I morse kom mensen,2 dagar tidigt... Ett år av försök. Får kanske inse att jag och min man inte kan få barn tillsammans...

Så tråkigt! Sök hjälp. Kram!
  • Fian88
    boniish skrev 2015-05-10 15:36:52 följande:

Hej !! 
    hur går de för er ?
    jag ska ha mens snart men har liknande molvärk o ömma bröst. och de kom ganska så sent för ont i brösten brukar ja få 2v innan mens oftast o alltid 3dagar innan värk i ryggen men inget av de ännu.
    hoppas på ett + denna gången. försökt länge med min man 

Bim-4 här och negativt i morse! Men är ju då samtidigt på äl+10 och det är tidigt att få plus då. Känner varken eller om jag ska vara ärlig. Ingen pms än i alla fall och det är positivt. Håller tummarna för dig!!
  • Fian88
    Malin 845 skrev 2015-05-10 21:19:37 följande:

Det är ju fint att man blir totalt ignorerad av alla när man ställer frågor.. :(

Det är garanterat ingen som ignorerar dig medvetet! Sen är det många som skriver så vissa inlägg försvinner i mängden, det har nog alla varit med om. Såg din fråga nu och ja det kan du. Har du bim imorgon så borde det absolut visa rätt på bim+3. Så länge du har en regelbunden cykel.
  • Fian88
    Malin 845 skrev 2015-05-10 22:27:23 följande:
    Hej! Ja det är många som skriver :). Men bim +3 borde visa rätt på clearblue digital med då? Så är det negativt så blir det att försöka nästa äl..
    Ja, om du är säker på att bim är imorgon. Många testar ju positivt först flera dagar/veckor efter bim men många av dom har ju då haft äl senare än de trott, som jag förstått det är det inte så vanligt att vara låghormonare. Dom finns men i de flesta fall har dom bara tagit fel på äl-dagen. Däremot är det inte ovanligt att testa positivt först på bim+1-3
  • Fian88
    fkh skrev 2015-05-11 08:54:03 följande:
    Själv håller jag mig till principen att bara testa om jag är nästan en vecka sen. Då köper jag ETT test och testar. Dels för att det inte alltid syns på stickan tidigare än så, dels för att en tidig graviditet som upptäckts innan bim kan i många fall sluta i tidigt mf runt bim, och så sist för att jag helst besparar mig den psykiska påfrestningen att testa negativt hela tiden.

Jag pratade med en kompis om detta nu som också försöker med äl stickor och testlagrets gravtester som hon drar fram redan 10 dagar efter äl, och hon upplever de månader som de har försökt som mycket längre och jobbigare än vad jag gör. Bara en tanke, vi alla är ju iof olika så det är naturligtvis inte samma för alla.

Kort sagt så skulle jag vänta med att testa om jag var du, man blir inte mer eller mindre gravid för att man testar tidigt :)
    Jag har testat båda sätten. Och jag blev grymt mycket mer besviken när jag inte testat några dagar innan bim. Då hade förhoppningarna stigit för varje dag, eftersom min cykel pendlar mellan 24 och 28 dagar så stiger ju hoppet jättemycket när jag väl hade passerat dag 24. Så för mig är det bättre att börja testa tidigt, blir ju klart jättebesviken ändå men inte lika som när jag inte testat.
  • Fian88
    Maka94 skrev 2015-05-11 13:53:25 följande:

Nu har jag köpt test, om jag bara vågar så ska jag prova testa imorgon :)

Spännande! Håller tummarna
  • Fian88
    waan skrev 2015-05-11 13:58:49 följande:

Hej! Hoppar in här jag med, har bim imorgon och detta är andra försöket att få till ett syskon till våra son :) Har spända bröst, molvärk och illamående....to be continued ;)

Kul! Hur gammal är sonen?
  • Fian88
    waan skrev 2015-05-11 14:09:12 följande:

Han är 1 år och 3 månader :)

Har en kille som är 19 månader så ganska jämngamla då
  • Fian88

Och så kom mensen, cykeln blev bara 23 dagar den här månaden..

Får hoppas att det blir 12e gången gillt istället..

• Fian88
    debbie85 skrev 2015-05-12 00:32:06 följande:

Fian88 Åh, tråkigt! Jag hoppas det går på 12:e! Min vän fick sin dotter på 12:e försöket, strax innan dom skulle söka hjälp.

Det finns en tråd som heter typ "BIM slutet på maj början på juni"

Tack . Ja nu borde det fan va vår tur snart. Hittade tråden, tack
Svar på tråden BIM maj 2015